2 צפייה בגלריה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
(צילום: נחום סגל)
בשעת בוקר מוקדמת התייצבו בר כהן (17) ודולב ארז (14), נגני סקסופון צעירים מקרית מוצקין, ברחבת הכניסה לבית הדיור המוגן "פזית גיל הזהב" של עמיגור בקרית ים וניגנו את ההמנון הלאומי התקווה.
דיירי הבית יצאו מהחלונות על מנת ליהנות מהמנגינה שבקעה מהחצר שלהם. אחרי התקווה התנגנו מנגינות נוספות, ולצליליהן ירדו מעט מן הדיירים למטה והתיישבו על הספסלים. נראה היה שחוקי שמירת המרחק הופנמו היטב והם הפקידו על טווח בטיחות זה מזה.
2 צפייה בגלריה
בר כהן ודולב ארז
בר כהן ודולב ארז
בר כהן ודולב ארז
(צילום: נחום סגל)
דולב, שמנגנת זו השנה השלישית בקונסרבטוריון קריית מוצקין בניהולו של יוני שמעוני, לומדת בחטיבת יהונתן נתניהו באורט קרית מוצקין בכיתת מוזיקה של המורה ארקדי גולדשטיין, שבה כל תלמיד מנגן ושר. "ברוח יום המעשים הטובים היה חשוב לי לשמח את האנשים שנמצאים בבית אבות ולא יכולים לצאת ולתרום לקהילה", היא אומרת. "הרגשתי תחושת סיפוק שעשיתי משהו טוב ויעיל למען מי שנמצא בבידוד. את הימים אני מעבירה בעיקר בשיעורי נגינה ושירה, בשיחות וידאו ובנגינה בגיטרה".
בר, תלמיד כיתה י' באורט מוצקין, הוא תלמידו של המורה רומן בורדו ומנגן בסקסופון ובכלי נשיפה אחרים מכיתה ד'. "היה לי חשוב לנגן בפני דיריי בית האבות כי אני מכבד מאוד את האוכלוסייה המבוגרת, ורציתי לכבד את מי שמתגורר שם", הוא אמר. "במקום מתגוררים גם ניצולי שואה, וחשוב לעשות למענם כל מה שאפשר. אני מקווה שהמוזיקה הנעימה להם את הזמן, ראיתי שהם שמחו".
כך זה נראה ונשמע בשטח:
(מנגנים בקרית ים. צילום: נחום סגל)

על פניה של גלינה רובשטיין, דיירת המקום, אפשר היה לראות את ההתרגשות והנחת. היא ישבה על ספסל ברחבת הכניסה, נהנתה מהמוסיקה ואמרה: "תודה רבה, זה כל כך נעים ומרגש לדעת שחושבים עלינו ודואגים לנו".
"הדיירים שלנו בקרית ים מאוד העריכו והתרגשו מהמחווה הייחודית הזו", אמר ארז שני, סמנכ"ל עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית שסייעה אף היא בפרויקט. "בימים לא פשוטים כאלה זה לא מובן מאליו שצעירים יוצאים כדי לנגן ולהנעים את זמנם של הדיירים המבוגרים, תוך הקפדה על ההנחיות".
יש להדגיש כי מערכת מיינט הקפידה שלא ליצור התגודדויות אלא לנגן עבור הדיירים ממרחק בטוח ולזמן קצר יחסית, כדי שלא לאפשר להתקבץ סביב הנגנים. כי הכי חשוב לשמור על הבריאות שלהם ושל כולנו.