בית המשפט העליון קיבל בסוף השבוע את הערעור שהגישה הפרקליטות, והוסיף שלוש שנות מאסר לתושב הקריות שנגזרו עליו 11 שנות מאסר בבית המשפט המחוזי חיפה. הנאשם (54) הורשע באונס של בתה של חברתו, בת 12, שנכנסה להריון כתוצאה מהאונס ועברה ניתוח להפסקתו. לאחר שהחלימה מהניתוח נאלצה הקטינה לשהות תקופה ארוכה במרכז חירום.
1 צפייה בגלריה
אונס קטינה
אונס קטינה
היכה באגרופים ובחגורה ילדות קטנות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מדובר בפרשה קשה שראשיתה בקיץ 2018, עת התקבל במשטרת ישראל דיווח בהול מבית החולים בחיפה, לפיו - במסגרת בדיקות שערכו לילדה בת 12 שהופנתה אליהם לאחר שהתלוננה על כאבי בטן, התגלה כי הקטינה בחודש השני להריונה. אב העובר הוא לא אחר מאשר בן הזוג של אמה.
הגבר, על פי האישום, נהג באלימות כלפי בת ה־12 ואחותה בת ה-9, היכה אותן בידיו ובחגורה וגרם להן חבלות, משך בשערן וזרק על אחת מהן כיסא בעל רגלי ברזל. הנאשם הודה שאנס את הקטינה באפריל 2018, בזמן שהשניים שהו לבדם בדירה. הוא הורשע בעקבות הודאתו במסגרת הסדר טיעון.
בית המשפט המחוזי הסתפק בעונש של 11 שנות מאסר ופיצוי של 130 אלף שקל לילדה שנאנסה. במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה טענו בערעור כי גזר הדין של המחוזי נעדר מסר של הרתעה כלפי מי שמנצל את חולשתם של קטינים, ופוגע בהם פגיעה מינית קשה תוך ניצול הקשר המשפחתי.
קראו גם >>
בבית המשפט העליון קיבלו את הערעור והחמירו בגזר הדין. בפסק הדין ציינו שופטי העליון: "האונס התבצע על רקע מסכת אלימות קשה ואווירת טרור ואלימות קשה שהשליט הנאשם בבית המשפחה כלפי שתי הקטינות".
עוד ציינו שופטי העליון: "הפגיעה הקשה, הנזק רחב הטווח והבלתי הפיך, המקיף את מכלול מישורי חייה של הקטינה, מחייבים מתן ביטוי לכך הן בקביעת המתחם והן בגזירת העונש בגדרו. כך גם הריונה של הקטינה כתוצאה ממעשה האונס, על הנזקים שהתלוו לכך, הינו נסיבה מחמירה שהעצימה את הפגיעה ותוצאותיה".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 08:23, 17.02.21