משטרת זבולון

מיום שישי ב-14.00 תפרוס המשטרה מחסומים בקריות. מי שיגיע למחסום, יתבקש להציג תעודת זהות ואם יימצא שהוא רחוק מביתו יותר מ-500 מטרים, הוא ייקנס. המחסומים יוצבו במהלך כל חגי תשרי, בכל שעות היממה. כמו כן תתבצע פעילות אכיפה בבתי כנסת ויערכו ביקורות. במהלך יום כיפור תיערך אכיפה ברחובות ראשיים.
2 צפייה בגלריה
סגר
סגר
אכיפה מוגברת
(צילום: יואב דודקביץ')
מפקד תחנת זבולון, נצ"מ יונה ניר: "כדי לנצח את הנגיף הקורונה אנחנו צריכים את הציבור איתנו, אני מבקש מכל אחד ואחת להפגין אחריות אישית. בשבוע האחרון עסקנו הרבה מאוד בהסברה כדי למנוע קנסות במהלך החגים.
"לא רוצים להגיע לאכיפה אגרסיבית, אבל מי שיפר את ההנחיות, נפעל ללא פשרות. אני רואה באדם שמפר את ההנחיות, ככזה שמסכן את בריאות הציבור ומפריע לעצור את התפשטות הנגיף".
מה לגבי עסקים?
"אנחנו שומעים את הקולות מהשטח ומבינים את המצוקה, אבל מעל לכל יש פה הבנה עמוקה שמספר החולים הולך ועולה, ואסור לנו להגיע לתרחיש איטליה. יש למשטרה תפקיד מרכזי במניעת התפשטות הנגיף ע"י אכיפת ההנחיות. למרות האמפתיה, בתי עסק וגני ילדים שיפרו את ההנחיות ייקנסו".

עיריית קרית אתא

העירייה תפעל במתכונת שתאפשר לה לתת מענה לכל התושבים, בדגש על אוכלוסיות מיוחדות, קשישים ונזקקים, תוך תיאום עם פיקוד העורף וגורמים ממשלתיים. משרדי העירייה יהיו סגורים אבל ניתן לפנות טלפונית ובאמצעות אתר האינטרנט, במוקד העירוני ובפייסבוק.
מחלקות העירייה ימשיכו לפעול, לרבות שירותי תברואה וניקיון, אכיפה, גינון ותחזוקה שוטפת. תושבים הזקוקים לסיוע מוזמנים לפנות למוקד מחלקת הרווחה בטלפון 04-8478900, כולל סיוע בארוחות חמות ומצרכים למשפחות נזקקות. מערך השיטור העירוני יוגבר, והמוקד העירוני עומד לרשות התושבים 24 שעות ביממה.
2 צפייה בגלריה
פעילות אכיפה מוגברת
פעילות אכיפה מוגברת
"אסור לנו להגיע לתרחיש איטליה"
(צילום: דוברות המשטרה)

עיריית קרית ים

בעירייה נערכים למבצע אכיפה מוגבר, כאשר אנשי פיקוד העורף ייסעו לשיטור העירוני במבצעי האכיפה ברחבי העיר. העירייה תמשיך לספק שירותים חיוניים, כמו ניקיון ותברואה ובמקביל נערכת לשכת הרווחה סייע לאנשים במצוקה. דגש מיוחד יינתן לאוכלוסייה המבוגרת וחלוקת מזון.

עיריית קרית ביאליק

העירייה גייסה מערך מתנדבים שיסייעו בחלוקת מזוון ותרופות לאנשים בבידוד לתיגבור המתנדבים שכבר קיימים. עירייה תפעיל מערך טלפוני יומי בתקופת הסגר שנציגיו יתקשרו לאזרחים הוותיקים לשאול לשלומם ולברר את צרכיהם. בנוסף התקנו הצללות בחצרות בתי הכנסת, לאפשר את התפילות באוויר הפתוח והוכשרו כיתות גן ואולמות במבני ציבור של העירייה על מנת להגדיל את מספר החללים לקיום תפילות.
פורסם לראשונה: 07:57, 17.09.20