33 סבתות מנהריה ועד אילת השתתפו בתחרות 'סבתוש - תחרות הסבתא היפה בישראל לשנת 2021, שהתקיימה השבוע בפעם השישית במשכן לאומנויות הבמה אשדוד. אחרי תוכנית מופעים עלו הסבתות לתצוגת ההכתרה, כשהן לבושות בשמלות ערב, ולצד הזוכה בתחרות חולקו שמונה תארים נוספים.
4 צפייה בגלריה
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
"התחושה היתה כאילו כולנו זכינו". משתתפות התחרות על הבמה
(צילום: אביחי בן גוזי)
את הערב פתחה הזמרת דניאלה ברדה במחרוזת שירי צה"ל, כשהמשתתפות בתחרות היו לבושות כחיילות. עוד הופיעו: צמד רקדנים מבלט פאנוב, ולהקת 'ניצן' מרחובות, שחבריה הם בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. לפני תצוגת ההכתרה עלה לבמה הזמר אגם לב.
הזוכה בתחרות היא ענת פביאן, בת 60 מהרצליה, ולסגניתה הוכתרה שרית אנקב, בת 48 מבאר שבע. מבין נשות הקריות והצפון זכו בתארים שלוש מתמודדות: פוטוגנית התחרות – חיה קלזי, בת 54 מנהריה, מצטיינת התחרות – אורית מלכה, בת 46 מקיבוץ סער, ואינסטגרמית התחרות - חלי הרוש, בת 54 מקרית מוצקין.

הפוטוגנית

חיה קלזי מנהריה, מנהלת חשבונות, אם לשלושה וסבתא לשלושה: "ידענו מראש שמתנות ופרסים הם לא העיקר בתחרות הזו, הקטע היה לחוות את זה והחוויה אכן היתה נחמדה וכייפית מאוד.
4 צפייה בגלריה
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
חיה קלזי
(צילום: אביחי בן גוזי)
"הכרתי המון נשים, ולאורך כל החודשיים האחרונים היה טוב להגיע ולפגוש את כולן פעם או פעמיים בשבוע. חלק מהקשרים אני לוקחת איתי כשותפויות להמשך הדרך.
"כולן היו כל כך יפות, ואני מודה שהחמיא לי כשקראו לי אל הבמה לקבלת פרס הפוטוגנית. נחמד לדעת שבגילי המופלג אני יכולה לעבור תחרות כזו, ועוד לחזור ממנה עם זכייה".

המצטיינת

אורית מלכה מסער, נולדה בקיבוץ, אם לשלושה וסבתא לנכדה, סייעת בגן בקיבוץ ועובדת כספרית במספרה משלה.
4 צפייה בגלריה
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
אורית מלכה
(צילום: אביחי בן גוזי)
"קיבלתי פרס אישי ממפיק התחרות, אורי קריספין, כמצטיינת של התחרות. הפסלון שקיבלתי יזכיר לי שבחרו בי כזו שהתנהגה למופת לכל אורך הדרך. כלומר, זו שהגיעה בזמן, נראתה טוב ונשמעה להנחיות. אולי היו נשים שהופתעו מהבחירה בענת, אבל אני הימרתי עליה, והייתי גם הראשונה שהלכתי לחבק אותה. לא הייתי בקטע של זכייה ומאוד הופתעתי כשקראו לי לבמה כמצטיינת.
"כל בני הבית ליוו אותי לתחרות והתרגשו איתי, ואחרי שהעליתי סרטון ותמונות לרשתות החברתיות, גם בקיבוץ פרגנו וכתבו 'בשבילנו את המלכה, כל הכבוד'".

האינסטגרמית

חלי הרוש מקרית מוצקין, אם לשלושה, סבתא לנכדה: "לא ציפיתי לזכייה הזאת, כי אני לא מאלה שהעלו הכול לאינסטגרם בלי סינון, ואחרי הכול אני סבתא שלא ממש יודעת לעשות פוטושופ. אבל נתתי לתמונות טאץ' כמו שאני יודעת, וכנראה שזה דיבר אל האנשים.
4 צפייה בגלריה
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
תחרות הסבתא הכי יפה בישראל
חלי הרוש
(צילום: אביחי בן גוזי)
"הבנתי שהתואר ניתן על היכולת להרים ולפרגן לכל המעורבים ונותני החסויות ולהעלות את המורל לכולם, וגם כי מסתבר שהייתי הכי אהודה באינסטגרם.
"אנחנו אמנם סבתות, אבל אנחנו סבתות של הדור הזה, ולא מדור הסבתות שלנו. אנחנו לא רק סבתות שמביאות שוקולד, אנחנו עסוקות ופעילות ויודעות עוד דברים.
"מצאתי את עצמי בתוך קבוצת נשים נטולת מלחמות אגו ובלי חיכוכים, וזה היה כיף לא רגיל. כולן מאוד מפרגנות, ותכלס התחושה היתה כאילו כולנו זכינו. מבחינתנו, לא הייתה תחרות בינינו, וזה לא דבר שאפשר להקל בו ראש, במיוחד בימים אלה כשלכולם יש אצבע קלה על המקלדת וממהרים להגיד דברים שאינם נעימים, ולפעמים גם לא הכי נכונים. אני דוגלת באהבת חינם, ומאמינה שעדיף לפרגן ולהדגיש את מה שטוב, גם כדי שהדור הבא יבין שזה בסדר לנהוג כך.
"אני לא מאוכזבת שלא זכיתי, כי מבחינתי לא הייתי בדרך לזכייה אלא יותר חיפשתי את החוויה, והיתה חוויה מאוד נחמדה. הכרתי בנות מקסימות ואלה קשרים שיישארו איתי. בקרוב ניפגש בהרצליה אצל ענת פביאן, הזוכה בתחרות".