עמותת 'תנו לחיות לחיות' הגישה היום (חמישי) בבית משפט השלום בחיפה בקשה לצו מניעה זמני נגד ה'חי-פארק' בקרית מוצקין "בעקבות התעללות שנחשפה השבוע בסוסי הפוני ובגמלים במקום", לשון הבקשה.
4 צפייה בגלריה
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
צו מניעה עד אשר יתוקנו הליקויים. החי פארק
(צילום: נחום סגל)
העמותה פנתה אל בית משפט בדרישה למתן צו מניעה זמני נגד הפעלת אתר הרכיבה במקום ונגד הכנסת בעלי חיים חדשים, עד אשר יתוקנו הליקויים הנוגעים להחזקת בעלי החיים במקום.
בבקשה נטען: "בעלי החיים עבדו במשך שעות ארוכות תוך סבל רב, ובהמשך למידע נוסף על תנאים ירודים, סבל מתמשך של בעלי החיים במקום ואף מקרי מוות כתוצאה מהזנחה במקום".
האירוע החריג, שהוביל את העמותה לפנות לבית המשפט, נחשף שלשום (שלישי) ב-ynet, כשברקע נרשם עומס מבקרים בחי פארק, שהשפיע לרעה על בעלי החיים במקום.
4 צפייה בגלריה
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
(צילום: נחום סגל)
תושבת הצפון, שביקרה במקום, תיעדה השבוע תור ארוך של אנשים הממתינים לעלות על שלושה סוסי פוני ומספר גמלים, כאשר לבעלי החיים הללו לא ניתנה מנוחה עקב הביקוש והעומס.
בעקבות פרסום הסרטון, פנתה אתי אלטמן, מייסדת עמותת 'תנו לחיות לחיות', אל ראש עיריית מוצקין, חיים צורי, בבקשה דחופה: "אני פונה אליך בבקשה דחופה להפסיק את ההתעללות בחי פארק, עשרות ילדים רוכבים על סוסי פוני אומללים ללא מנוחה".
צורי הבטיח לבדוק ולטפל והודיע לאלטמן: "ביקשתי מיו"ר רשת המתנ"סים לתת הוראה מחר לא להפעיל את הפונים ולא את הגמלים".
4 צפייה בגלריה
חי פארק
חי פארק
ג'ירפה בחי פארק
(צילום: פרטי)
אולם ב'תנו לחיות לחיות' לא הסתפקו בכך ודרשו היום כאמור את התערבות בית המשפט.
מלבד האירוע האחרון חושפת העמותה בבקשתה לביהמ״ש, פרטי מידע שהועברו לה בחודשים האחרונים, בהם תיעוד של אזורי מחיה מלוכלכים ומוזנחים של בעלי החיים, התעללות מתמשכת מצד המבקרים בארנבונים ללא צוות שישגיח, זוהמה באזור המחיה של התנינים והתוכים המואכלים בחטיפים על ידי הקהל ומקרי מוות שנגרמו ככל הנראה מהשארת בעלי החיים בתא אחד עם בעל חיים תוקפני.
כך למשל, טענה העמותה, אחד היעלים מצא את מותו בפארק לפני מספר חודשים לאחר שהותקף על ידי יעל אחר, ואילו למור נמצא מת כשעל גופו סימני הכשה.
4 צפייה בגלריה
התעללות מתמשכת. אתי אלטמן
התעללות מתמשכת. אתי אלטמן
התעללות מתמשכת. אתי אלטמן
(צילום: פרטי)
עוד טענה העמותה, כי גם את בעלי החיים, שמצאו את מותם בגן החיות, לא מוצאת לנכון הנהלת הפארק לפנות כנדרש. כך, לדוגמה, פגר של יעל שנמצא מת בפארק הושלך לפח מבלי שטופל כראוי, ואילו ברבור שחור אחד פשוט ׳לא נמצא׳, לדברי הנהלת הפארק.
בעניין תנאי הפעילות של סוסי הפוני, צירפה העמותה תצהיר המבהיר כי בניגוד ל׳סידור העבודה׳ של הסוסים שנמסר לעמותה, לפיו סוסי הפוני אמורים היו לעבוד בין השעות 09:30 ל-12:30 בלבד, הם עבדו עד לשעה 14:00 לפחות וככל הנראה אף מאוחר מכך. כל זאת ללא מנוחה כנדרש, ללא מים ומזון זמינים ובהיעדר תנאי מחיה מינימליים הנדרשים בחוק.
מהעמותה נמסר: "אנו מצפים כעת להחלטת בית המשפט בדבר מתן צו המניעה הזמני, שייתן, בתקווה, מעט מנוחה לסוסים ולגמלים עד לתיקון כל המעוות כפי שיתבקש בתביעה שתוגש במהלך השבוע הבא".
יעל ארקין, מנכ"לית 'תנו לחיות לחיות': ״המצב בחי פארק בקרית מוצקין מזעזע, ואין זו הפעם הראשונה שאנו מתריעים על כך ואף אחד לא עושה דבר בנדון. לו הייתה מוקמת כבר היום רשות לאומית להגנת בעלי החיים, אני מאמינה שמחזות כאלה לא היו נשנים עוד״.
מרשת המתנ"סים נמסר: "התקבלה הנחיה להפסיק באופן מיידי את הפעילות המדוברת עד לבירור העניין".
עו"ד אלדד בן הרוש, מחברת לונה חי פארק הפקות בע״מ: "לחברת לונה חי פארק אין קשר כלשהו לפעילות המתוארת בבקשה למתן צווים. החברה הינה בעלת הזיכיון להפעלת מזנון ולונה פארק במתחם. עובדה היא שגם במסגרת הבקשה לא טרחה עמותת 'תנו לחיות לחיות' לתת הסבר כלשהו באשר לזהות החברה והקשר שלה לתפעול גן החיות ו/או את אחריותה לאירועים הנטענים".
פורסם לראשונה: 20:27, 01.04.21