קווי התחבורה הציבורית לא יגיעו עד למרכז איל"ן בקרית חיים, ומבקרי המרכז עדיין ייאלצו להשתמש ברכבם. עם זאת, תוקם תחנת אוטובוס חדשה בפינת הרחובות השיירה ובן צבי, משם הדרך למתחם המשמש בעיקר אוכלוסייה עם מוגבלויות קצרה יותר. מוטי בליצבלאו כינה את הפתרון שהוצג "זלזול באנשים עם מוגבלויות".
1 צפייה בגלריה
מרכז איל"ן בקרית חיים
מרכז איל"ן בקרית חיים
מרכז איל"ן בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
קראו גם >>
בשאילתה שהגיש ציין חבר המועצה: "מתחם השיקום איל"ן, בית קסלר ובית מרים נמצא בשולי הקריה, סמוך למבנה משטרת זבולון. רבים נזקקים להשתמש במתקנים שבבתים אלו, במתקני הספורט ובבריכה במרכז איל"ן. מרכז זה ייחודי באזור ומשרת אוכלוסייה עם מוגבלות ותושבים הזקוקים לשיקום.
"ההגעה למתחם אינה מתאפשרת לאנשים עם מוגבלות, אלא רק על ידי תחבורה פרטית או מוניות ספיישל. גם שביל הגישה שנמתח משד' בן צבי ויורד דרומה למתחם אינו מועיל ברובו לגבי ניידות של אנשים עם מוגבלות.
"קיים מסלול קו אוטובוס מס' 26 המתחיל בחוף נאות. האם ניתן לפעול כדי להסית את מסלולו כך שיעבור דרך מתחם איל"ן", שאל.
בתשובה לשאילתה השיבה העירייה כי משרד התחבורה אינו מאפשר הכנסת תחבורה ציבורית לרחוב גורדוניה, והפתרון יהיה בהקמת תחנת אוטובוס חדשה במרחק קצר יותר מהמתחם. גם הפתרון הזה כרוך בשינויים גיאומטריים של הכביש ובהקצאת תקציבים מצד משרד התחבורה.
בליצבלאו: "הקמת תחנה בפינת הרחובות השיירה ושד' בן צבי אינה מספקת. היא רחוקה מהמתחם, זה לא יעזור. מדוע לא מסדרים חלופה מתאימה לאחר שמשרד התחבורה אינו מאשר קו שירות סדיר דרך רחוב גורדוניה? זה פשוט זלזול באנשים עם מוגבלויות".
פורסם לראשונה: 07:59, 06.06.21