ליליה לודמר (55) מקרית ביאליק המואשמת כי לפני חצי שנה דקרה את בעלה בביתם ברחוב האשל, ענתה לפני מספר ימים על כתב האישום נגדה. לטענתה בעלה השכיב אותה על המיטה, בעת ששניהם היו שיכורים והיא חששה לחייה.
3 צפייה בגלריה
דקירה באשל בקרית ביאליק
דקירה באשל בקרית ביאליק
הנאשמת טענה כי היא חשה סכנה לחייה. רח' באשל בקרית ביאליק
(צילום: שולי נאור זוארץ)
לודמר מואשמת בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שלושה חודשים בתא מעצר היא שוחררה למוסד גמילה מאלכוהול בערבות ילדיה.
משפטה של לודמר, אשר מתקיים בבית משפט המחוזי בחיפה, החל רק לפני מספר ימים והיא התבקשה לענות על כתב האישום נגדה. סנגורה, עו"ד לאוניד פרחובניק ציין כי באותו היום מרשתו שתתה כמות משמעותית של וודקה, בקבוק שלם לערך, ונטלה תרופות. כתוצאה מכך היתה במצב של שכרות ובעלה, שאף הוא היה במצב שכרות, ניסה להשכיב אותה בכוח על המיטה, תפס אותה בחוזקה והיא חשה סכנה לחייה.
3 צפייה בגלריה
תושבת ביאליק נעצרה
תושבת ביאליק נעצרה
"התנגדה לאחיזתו וניסתה להשתחרר ממנו". מעצרה של האישה
(צילום: שולי נאור זוארץ)
"הנאשמת התנגדה לאחיזתו וחניקתו הכואבת של בעלה, חשה סכנה לחייה, התנגדה לאחיזתו וניסתה להשתחרר ממנו, בשלב מסוים תפסה מספרים שהיו מונחים על המיטה ונופפה בהם. כתוצאה מכך בעלה ככל הנראה נפצע. בהמשך היא הזמינה מד"א על מנת שבעלה יקבל טיפול רפואי", ציין עו"ד פרחובניק. "ברור כי הדין אינו מאפשר הרשעה בעבירה זו ככל שהאשם שיכור".
3 צפייה בגלריה
תושבת ביאליק נעצרה
תושבת ביאליק נעצרה
השוטרים בזירת האירוע
(צילום: שולי נאור זוארץ)
בכתב האישום טוענת התביעה כי בתאריך 17.5.20, בשעות הבוקר, יצא הבעל לעבודה בעוד שאשתו נשארה בבית ושתתה אלכוהול. בשעות הצהריים, כאשר חזר הביתה, שהתה אשתו בחצר, ללא כל סיבה, נכנסה לבית, לקחה מספרים ודקרה את בעלה. הבעל פונה ע"י מד"א לבית החולים עם חתך עמוק בצוואר שהגיע עד למיתרי הקול, דקירה במצח ודקירה באוזן. הוא אושפז למשך שלושה ימים.
בעת שחרורה של לודמר בתנאים מגבילים סקר השופט ניצן סילמן את נסיבות חייה הקשים והתמודדותה עם קשיי ההשתלבות בארץ. כמו כן ציין: "מדובר בנאשמת ללא עבר פלילי, בעלת משפחה נורמטיבית. האירוע הינו יוצא דופן בחומרתו, אך גם בחריגותו בנוף חייה".