קרית אתא ממוקמת במקום ה-29 מבין 36 ערים בישראל, שבהם יש אחוז גבוה של רוכבי אופנועים שנפגעו בתאונות דרכים, במהלך 4 השנים האחרונות. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
עלייה מדאיגה בנתונים
(צילום ארכיון: גיל פשה תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם:
שנת 2019 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים ב-15 השנים האחרונות. 66 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018 – עלייה של 50 אחוז. המגמה הקטלנית נמשכת גם בשנת 2020. בשיעור הרוכבים ההרוגים לכל 10,000 אופנועים, ישראל נמצאת במקום הרביעי הגרוע מבין מדינות ה-OECD, כמעט פי שניים יותר מהממוצע.
לאור העלייה המדאיגה בנתונים, פרסמה אור ירוק רשימה של 36 ערים ומה אחוז רוכבי האופנוע מבין כלל הנפגעים וקרית אתא נכללת ברשימה הזו. במהלך ארבע השנים האחרונות נפגעו בעיר 15 רוכבי אופנוע, המהווים 5 אחוז מסך הנפגעים בתאונות דרכים באותן שנים, 649 במספר.
בראש הרשימה עומדות הערים גבעתיים עם 31 אחוז נפגעים בתאונות אופנוע ותל אביב, עם 27 אחוז. בתחתית הרשימה, שכוללת 36 ערים, ביתר עילית ומודיעין עילית עם 1 אחוז רוכבי אופנועים בין הנפגעים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסיכון של רוכבי האופנועים והקטנועים להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה מאוד בהשוואה לנהגי הרכב הפרטי. בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה בשיעור רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים, מגמה שהגיעה לשיאה השנה.
מדד הערים "האדומות" מצביע על ערים שחייבות לשים דגש על שיפור התשתית עבור רוכבי האופנועים והקטנועים כמו צביעת מעברי חציה בצבע תיקני שלא גורם להחלקה, טיפול במוקדי הסיכון שבהם נפגעים הרוכבים ועוד פעולות נוספות שיצמצמו את היפגעותם הגבוהה של הרוכבים.
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים לקבל באדישות את נתוני ההיפגעות הגבוהים של רוכבי האופנועים והקטנועים ולכן יש להכין תכנית שמעודדת ערים וישובים לקחת אחריות ולפעול למען צמצום מספר הרוכבים הרבים שנפגעים. בשילוב זרועות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות נוכל להציל את חיי הרוכב הבא".