אחד מ-39 בוגרי קורס טייס 181, שסיימו השבוע את המסלול, הוא סרן ע', שגדל כל חייו בקרית ביאליק ומתגורר כיום בבאר שבע. עבור ע' זו הייתה הגשמת חלום, לאחר שבעבר החל קורס טיס, הפסיק, שירת ארבע שנים כחייל וקצין ואז חזר לקורס והפך אתמול לטיס קרב.
1 צפייה בגלריה
טיס מקרית ביאליק
טיס מקרית ביאליק
מסע הניווט היווה עבורו סגירת מעגל. סרן ע'
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול (רביעי) התקיים טקס "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר חצרים, בו הוענקו כנפי טיסה ל-39 בוגרי קורס טיס מחזור 181, בין המסיימים גם סרן ע', שגדל והתחנך בקרית ביאליק.
ע' התגייס לקורס 171 אך הפסיק בגלל סיבות אישיות ולאחר מכן השתבץ בל"א (לוחמה אלקטרונית) בחיל האוויר. ע' שירת במשך שנה כחייל סדיר, ו-3 שנים כקצין בתור מפקד צוות. 3 חודשים לפני השחרור החליט שהוא לא מוכן לוותר על החלום וחזר לקורס.
למפגש המסורתי בקורס הטייס, בו מביאים בוגרי הקורס דמות משפיע עבורם למפגש עם מפקד חיל האוויר, הביא ע' את המפקדת הראשונה שלו, רמ"ד במטה המבצעי בלוחמה אווירית. ע' מתאר אותה כבעלת "יכולות הכלה גדולות, היא אישה של אנשים, היא הדריכה אותי והרגשתי שהיא מלווה אותי לאורך כל הדרך“, אומר סרן ע׳.
כששואלים את ע' על אירוע משמעותי שזכור לו מהקורס, הוא מספר על טיסת הסולו הראשונה, ומסע ניווט המסכם שהיווה עבורו סגירת מעגל ורגע השיא – סיום הקורס.
ע' אוהב לטייל ולעשות ספורט. בתיכון הרחיב פיזיקה וערבית והיה מדריך של"ח צעיר. לע' בת זוג, שמשרתת גם היא בחיל האוויר בתור קצינת סימולטור, והקשר לחיל לא נגמר בכך כיוון שגם אחותו לוחמת בהגנה אווירית. לדברי ע', סיום הקורס הוא רק התחלת המסלול החדש שלו בחיל.
פורסם לראשונה: 10:44, 24.12.20