תושב הקריות שמבקש להגיע למנהרות הכרמל, דרך כביש 22, כדאי שיחשוב פעמיים: בתקופה האחרונה כביש הגישה, שמחבר בין כביש 22 למנהרות, פקוק ברוב שעות היום בשל לחץ שנוצר בכניסה למסוף מכולות שפועל במקום. משאיות רבות מבקשות להיכנס למתקן וחוסמות את נתיבי הגישה למנהרות.
2 צפייה בגלריה
פקק במפרץ חיפה
פקק במפרץ חיפה
סיוט תחבורתי חדש. הפקק במפרץ, הבוקר
(צילום: שלמה יוספסברג)
בדיקת מיינט קריות העלתה כי הלחץ במקום הוא תוצאה של העומס בנמל חיפה והצורך העולה וגובר לאחסן מכולות ואין צפי מתי יסתיים.
כבר מספר חודשים שבנמלי ישראל יש לחץ מיוחד, שגורם לעיכובים משמעותיים בהוצאת סחורות לחו"ל. כתוצאה מכך חברות מחפשות מקום לאחסן את המכולות, ואחד הפתרונות שניתנו לממתינים להעמסת מכולות בנמל חיפה הוא אחסון במסוף מכולות, שנמצא מול החנייה האחורית של לב המפרץ.

המסוף, שעד כה התנועה אליו וממנו הייתה דלילה, הפך למקום עמוס וסואן, כאשר המשאיות שממתינות להיכנס אליו חוסמות את התנועה בכביש. הלחץ מתחיל כבר בשש בבוקר ונמשך במשך כל היום.
שלמה יוספסברג, מורה נהיגה מהקריות, סיפר למיינט קריות על הסיוט התחבורתי: "התנועה במקום הפכה לבלתי נסבלת. היום (שני) עברתי משם בשש בבוקר וכבר הכל היה פקוק. איך אפשר להתנהל כך? הבלגן פה חוגג, המשאיות לא מאפשרות לעבור במקום, וזה נמשך במשך כל שעות היום".
2 צפייה בגלריה
פקק במפרץ חיפה
פקק במפרץ חיפה
המשאיות לא מאפשרות לעבור במקום
(צילום: שלמה יוספסברג)
חברת נמלי ישראל היא האחראית למתקן המכולות, ובתגובה לפניית האתר נמסר מחנ"י: "למשק הישראלי נגרם נזק אדיר בעקבות מחסור במקום לאחסון מכולות ריקות. חנ"י התגייסה לסייע, והקצתה עבור חברות לוגיסטיקה בעורף הנמל שטח נוסף שנועד לתת פתרון למכולות שמגיעות מכל הארץ, וזאת על מנת לתת מענה לעשרות אלפי המכולות התקועות בארץ וממתינות לטעינה בנמלים.
"נכון להיום בכביש 22 לא מתבצעות עבודות, והפקקים שנוצרו נובעים מעומס המשאיות המבקשות לאחסן את המכולות במסוף".
מהמשטרה נמסר: "לאור עומסי התנועה שיצרי המשאיות בכביש 22 סמוך ללב המפרץ וצומת מסוף המכולות התקבלו תלונות רבות מהציבור. מתוך כוונה לשמור על ביטחון הציבור ומשתמשי הדרך תחנת זבולון במחוז חוף יחד עם הגורמים השותפים בהם משרד התחבורה, חנ"י, עיריית חיפה פעלו למציאת פתרון.
"הפתרון המסתמן הוא הוא סימון שטח כינוס רחב לכלל המשאיות ומשם יתוזמנו המשאיות בצורה מסודרת למסוף. פתרון זה ימנע את בעיות התנועה והבטיחות למשתמשי הדרך".
פורסם לראשונה: 09:19, 19.04.21