שני יניב בת ה-38, אמא לגאיה בת ה-6, בעלת משרד בעל שם מוכר בחיפה ובקריות “כהן-יניב משרד עורכי דין וגישור” שני הינה עו”ד לענייני משפחה, צוואות, ירושה ויפויי כוח מתמשך. משרדה נמצא ביישוב עדי בעמק יזרעאל (ליד הקריות), היא בת הישוב וזה גם מקום מגוריה. מקצוע עריכת הדין נמצאת בדמה, כאשר מרבית משפחתה הינם עורכי דין בתחומים שונים. היא גדלה לתוך העולם הזה, צפתה בו ורצתה להיות כמוהם, יודעת שיש לה לאן וממי לשאוף. את תחום דיני המשפחה חוותה בגלל סטטוס בחיים האישיים ואף עושה בו חיל. בנוסף עו”ד שני יניב מוסמכת בעריכת ייפוי כוח מתמשך מטעם האפוטרופוס הכללי, תחום זה הוא אחד האהובים עליה שכן, כל חייה דאגה לסבתא המנוחה שאותה האהבה בכל מאודה.

1 צפייה בגלריה
עו"ד שני כהן
עו"ד שני כהן
עו"ד שני כהן
(צילום: פרטי)

את הבחירה בתחום ייפוי כוח מתמשך ותחום הצוואות היא מתארת כ-’חולשה לאנשים מבוגרים’. עו”ד יניב אוהבת לדבר איתם, להקשיב להם. מקרה מרגש שהיא זוכרת לטובה הוא פגישה עם ניצולת שואה, איתה ישבה מספר פגישות יותר מהמקובל, משום שזו שיתפה בסיפור חייה המעניין והעליה לארץ ישראל. “זה תהליך, כשעורכים ייפוי כוח מתמשך על עורכי הדין לסייע לחזות את העתיד”, היא מסבירה. “קשה לקלוע לצרכים בלי לדעת את העבר של הבנאדם, לא רק את ההווה. זה משהו שדורש הרבה זמן, הרבה מחשבה, סבלנות ואורח רוח. בדיוק כמו אותה הסבלנות שגיליתי לסבתי אסתר אזולאי ז”ל שהיא זו שדחפה אותי למקצוע עריכת הדין”.
יש לך תשוקה לתחום?
“יש לי תשוקה עזה לתחום בו אני מתמחה ובפרט בנושא ייפוי כוח מתמשך. אני מאמינה בלב שלם שהכל צריך להישאר בתוך המשפחה. ייפוי כוח מתמשך חובה לכל אדם בגיר. מדובר במעין תעודת ביטוח. האדם אמור להיות אדון ההליכים לגבי החיים שלו, לגבי מה יקרה לרכושו, לענייניו האישיים ולגופו. בייפוי כוח מתמשך שלושה נושאים עיקריים: עניינים רפואיים-קבלת החלטות, אישיים-מי ידאג לו, מי יטפל בו, האם רצונו להמשיך להתגורר בביתו או בבית אבות או בית חולים סיעודי. במילים אחרות, האדם קובע בעצמו את גורלו ולא המדינה. אם לא עורכים ייפוי כוח מתמשך, המדינה מחליטה עבור הבנאם מי ידאג לכל הנושאים הללו. ברירת המחדל בדין הינה הליך של אפוטרופסות ותאמינו לי ששם לא מומלץ להיות. המלצתי הינה, לערוך ייפוי כוח מתמשך רק אצל עורך דין שזה תחום עיסוקו העיקרי” ועוד המלצה, כדאי לערוך את זה ממש בזמן הקרוב היות וכרגע אין הטלה של אגרות.
למה קוראים לזה ‘ייפוי כוח מתמשך’?
“ הוא מתמש והוא לכל החיים עד שהאדם הולך מן העולם. ובשונה מיפויי הכוח הרגילים,שהם בעצם פגי תוקף ברגע שהאדם הופך דמנטי. יפויי כוח מתמשך קם לתחייה ברגע שהאדם הופך לכזה. הוא לכל החיים”.
את מתמודדת עם אתגרים מאז ה-7.10?
“לא אתגרים, אבל אני מייעצת רבות בנושאים משפטיים. יוצא לי לתרום לקהילה לא מעט בנוגע לחתימות על תצהירים לאמהות חד הוריות. גם עשיתי יפויי כוח וצוואות בחינם להרבה אנשים וזאת בעקבות קשיים כלכליים, כתוצאה מהמלחמה. זה לא אתגר, אלא משהו שאני רגילה אליו. אני אוהבת לתת מעצמי לטובת הקהילה, אני גם מרצה בתחום של יפויי הכוח המתמשך והירושה”.
יצא לך לעסוק בצו ירושה של אנשים שמתו במלחמה?
“יצא לי לעשות צו ירושה לחייל שנפטר, לצערי. האגרה היא בפטור היות והסיבה למוות הינה כפועל יוצא מפעולת איבה”.
מהיכן שואבים כוחות בתקופה הזו?
“בהתחלה לא ידענו לאן פנינו מועדות. גם היום המצב בצפון הוא לא הכי יציב. אי אפשר לדעת מתי תפרוץ המלחמה באמת. ידוע שתפרוץ מלחמה בצפון, אבל לא ידוע מתי ומה סדר הגודל. יש חששות, יש אתגרים למשל עם אנשים שפונים למיצוי זכויות. בִּימֵי מִלְחָמָה וּבִשְׁעוֹת חֵרוּם אֵין הַלֵּב נָתוּן לְדִבְרֵי שִׁירָה וּפִיּוּט".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
“בעבודה יש הרבה בריחה והשיגרה עושה טוב. המקצוע שלי מכיל ידע נרחב ומקיף ונוגע להרבה נושאים, העברת הידע שלי ללקוחות שלי ובכלל לאנשים מקנה אווירה של ביטחון וניצחון. וזאת לצד הרצון התמידי להיות בן אדם טוב. בימי המלחמה אני מייעצת בכל מיני תחומים שקשורים למלחמה שמעולם לא עסקתי בהם אך למדתי אותם תוך כדי תנועה, כמו הכוונה להוצאת רישיון נשק- השר לבטחון לאומי- פרסם תקנות אשר מרחיבות את התבחינים לנשיאת כלי נשק והכל למדתי תוך כדי תנועה והכל בהתנדבות מלאה כדי להעניק בטחון לאנשים. פונים אלי הרבה אנשים, עד היום בנושאים הקשורים למלחמה. ברור שאני מעדיפה פרחים בקנה”.
קצת על המשרד
משרדנו חרט על דגלו שירות אדיב, מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ודיסקרטי, תוך שמירה קפדנית על אינטרס הלקוח שביעות רצונו, פרטיותו וענייניו האיישים. למשרדנו הצלחות רבות ומגוונות בכל הנושאים ואף בענייני גישור - משרדנו מתמחה בדיני משפחה ושם דגש באופן ממוקד ומקצועי בהבאת הצדדים להליך גישור יעיל ומקצועי ששם את טובת הילד במרכז. הכלל המנחה הינו “בהליך גישור טובים השניים מאחד”
משהו אופטימי לסיום?
“לקוח יקר לליבי, ניצול שואה באחד מסיפורי הגבורה שלו אמר לי משפט יפה והרואי “לעיתים אדם צריך להרים נשק על מנת שיוכל להניח אותו”-משפט זה נכון במיוחד בתקופה המאתגרת הזו שנכנסה לחיינו בעל כורחנו. אך אני סמוכה ובטוחה שנצא ממלחמה זו כאשר ידנו על העליונה”.

פרטי התקשרות:
משרד: 074-7212930,
נייד:054-6838485.
כתובת: מרגלית 535 ישוב עדי (ליד הקריות).
דף עסקי: facebook.com/cohenyanivlawoffice


מוגש מטעם עו"ד שני כהן