משרד עו"ד וגישור סופי ספקטור הוקם בשנת 2005, ועוסק בתחום דיני משפחה. במשרד, אותו הקימה עו"ד והמגשרת סופי ספקטור, יש לא מעט תחומי עיסוק, אבל דווקא כשעו"ד ספקטור מספרת על פרויקט "שיעור אחר" שהיא פעילה בו מעל 15 שנים, היא מתרגשת מאוד ועיניה בורקות.
בפרויקט היא מרצה בהתנדבות לתלמידים על סיפורה האישי והדרך המדהימה שעשתה. המורים תמהים, כיצד מרתקת תלמידים למעלה משעה. "בהרצאה 'חלומות מתגשמים', אני מספרת, איך ממקום הכי נמוך, ממצב כלכלי הכי קשה, שמעולם לא אכלנו במסעדות שלא לדבר על חופשות בחו"ל שהיו בגדר חלום, חסכנו כל שקל, הגעתי להיות בעלת משרד נחשב ויוצרת תקדימים משפטיים כולל בחו"ל".
2 צפייה בגלריה
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
(צילום: אירית ויינשטיין)

לעזור לילדים והוריהם
דרך ארוכה עשתה עו"ד ומגשרת ספקטור מילדות מאתגרת, למעמדה הנוכחי ולמשרד המצליח שהקימה. היא נולדה בקישינב שבמולדובה, ובני משפחתה עלו ארצה בשנות ה-70 ממניעים ציוניים, חלקם אף ישבו בכלא בסיביר כי נתפסו לומדים תורה בסתר.
חבלי ההתאקלמות היו קשים שהובילו למציאות כלכלית לא פשוטה. אלימות כלכלית הביאה אותה ואת אמה לנדודים בערים שונות ועד מגורים בחיפה היפה, אומרת עו"ד ספקטור שאוהבת את העיר מאוד.
לצד זה חלחלה בה ההבנה כי, "זה מה שאני רוצה לעשות, לעזור לילדים ולהוריהם, לא להגיע למשברים שישפיעו עליהם לרעה". היא הבינה, "שהחוק וההשפעה נמצאים בלימודי משפטים".
בסיום לימודי המשפטים עברה התמחות אצל שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יצחק יעקובי שווילי ז"ל, שהיא מכנה אותו, "מורי ורבי', בזכות הדרך וארגז הכלים שנתן לי, מעבר לידע משפטי הדרך להוביל תיקים, דאג וסייע שאפתח משרד משל עצמי, "עורכי דין ותיקים שהופיעו אצלו אומרים לי - את ממש ממשיכת דרכו". "צללתי למים העמוקים הרבה בזכותו".
היא ידעה כל העת שתעסוק בדיני משפחה. "רציתי תחום שיסייע למשפחות במשבר, לא להגיע למצב של ניתוק קשר (ניכור), מלחמות על גב הילדים. כשאני רואה משפחה, אני רואה גם סבא וסבתא, דודים ובני דודים, כשלא נותנים לסבים לראות נכדים, זה מרסק את הלב. כך גם בסכסוכי ירושה, המלחמות שם קשות ומכוערות, אני מצאתי דרך חוקית וגישורית לעצור ולמנוע את זה".
ספקטור בעצמה גרושה ואם לשלי (22) קצינה באוגדת עזה, שהחליטה להמשיך בקבע בשל המלחמה למרות שתכננה ללמוד אופנה במילאנו, ולינוי (18) תלמידת יב' שוקדת על בגרויות. תחום נוסף, שהיא עוסקת בו הוא חטיפות ילדים ע"פ האמנת האג שבו הפכה למובילה בתחום, בשל אסטרטגיה וגישה שהיא בונה בכל תיק, קשרים שפיתחה בעולם, פרי ניסיון של למעלה מ-20 שנים. רק השנה החזירה לארץ 2 קטינים שנחטפו ע"י אחד ההורים לספרד.
היא מטפלת גם בתיקי אלימות במשפחה ומנפצת את המיתוס שאירועים אלה, מתרחשים בבתים קשיי יכולת כלכלית. "סיימתי תיק אלימות קשה, שבו הבעל נקט באלימות נפשית וכלכלית קשה, בין היתר כשהחל לנעול את האשה בחדר, הקליט ועקב אחריה, הלקוחה, מהנדסת בכירה. מקרה אחר מדובר בבנקאית בכירה שחוותה אלימות רגשית וכלכלית קשה. האיש חויב להפקיד שיק בנקאי בסך של 250 אלף ש"ח כהתחייבות שלא ינקוט באלימות לכל החיים. מדובר בתקדים. את כולם ניתן להציל" רק חייבים בזמן! חייבים לשים לב לנורות אדומות ולסימנים של נרקיסיזם.
נושא האלימות קיים גם אצל גברים שלעיתים קשה להם לחשוף את זה, בהליכים מותאמים מצליחה לסייע גם להם, לאחרונה טיפלה בתיק שבו הבעל "יצא מהארון" והאשה נקטה באלימות קשה מילולית ונפשית, "נקטתי באסטרטגיה נכונה לייצר אפשרות לגירושין מבלי להכפיש את שמו וכבודו ואז לנהל את החלק הרכושי".
2 צפייה בגלריה
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
(צילום: אירית ויינשטיין)

"המשולש הקדוש"
חלק ניכר מההרצאות והפעילות הציבורית הרחבה שלה היא משקיעה בהסברה אודות 'המשולש הקדוש', כפי שהיא מכנה זאת: הסכם ממון, צוואה וייפוי כוח מתמשך שלדבריה מדובר בהסדר שמייצר ביטחון וחיים טובים יותר. העניין רלוונטי מאוד בימים אלה, כשמשפחות איבדו את יקיריהם לנוכח הפגיעות הקשות בשבת השחורה והחללים הרבים במלחמה. את ההרצאות המרתקות והחשובות ניתן להזמין לכל פורום ומפגשים חברתיים מעו"ד ספקטור בעצמה.
היא גם מתמחה, ב'צוואות פרימיום', צוואות פרקטיות קלות ליישום ומונעות קונפליקטים עתידיים, למשפחות להם חברה משפחתית או עסק למדה ספקטור קורס דירקטורים, אמנות משפחתיות ועוד. "הצוואה שאני עורכת נעשית אחרי תכנון מדויק כולל מלכודות מיסוי". קיימת חשיבות אדירה להתייעץ עם עו"ד כמו עם רופא מומחה לפני כל החלטה שיכולה לעיתים להיות גורלית.
בין העבודה וההתנדבות, היא מרצה גם בארגוני עובדים ובלשכת עורכי הדין חיפה שם היא נבחרה השנה לכהן יו"ר ועדת דיני משפחה, שימשה בעבר כרכזת אקדמית של דיני משפחה, שידרה עשור ברדיו צפון כיום משדרת ברדיו "קול נשר", יו"ר קבוצת בעלי עסקים חיפאיים בארגון בינלאומי, מקפידה על חיי חברה ומשפחה "כי בסוף הם האוויר שלי לנשימה".


פרטי התקשרות:
דרך העצמאות 9 חיפה
טלפון: 04-9575950, 055-2798669
מייל:sofis@sofi-specktor.com
פייסבוק: עו"ד סופי ספקטור
אינסטגרם: sofi_adv
יוטיוב: ע"וד ומגשרת סופי ספקטור
טיקטוק: @sofi_specktor

מוגש מטעם: עו"ד סופי ספקטור