הרבה פעמים קל לחשוב שרק אנשים 'רעים' זקוקים לעורך דין בתחום הפלילי. עורך הדין אילן אלימלך, שחי ונושם את התחום יותר מעשור, מנפץ את המיתוס באופן די פשוט. "לעיתים, גם אנשים 'נורמטיביים' יכולים למצוא את עצמם בחקירה משטרתית גם מלווה במעצר", הוא אומר, "מה שחשוב לעשות בשלב הראשון, ומי שחכם נוהג כך, זה קודם כל לא להילחץ ולפנות לעורך דין בטרם מסירת הגרסה למשטרה. ברוב המכריע של המקרים, לייעוץ בשלב הזה יש חשיבות גדולה מאוד".
אלימלך (41), נשוי ואב לשתי בנות, ועובד בתחום הפלילי באופן עצמאי משנת 2017 ומשרדו ממוקם בקריית מוצקין. "המשרד נותן מענה לשלל ההיבטים שקיימים בתחומי המשפט הפלילי כמו פשיעה חמורה, סוגי מעצרים וכדומה".

1 צפייה בגלריה
עו"ד אילן אלימלך
עו"ד אילן אלימלך
עו"ד אילן אלימלך
(צילום: פרטי)

מתי ידעת שאתה רוצה להיות עו"ד ודווקא בתחום הפלילי?
"זה משהו שתמיד עניין אותי. ידעתי שאם אלמד ללמוד משפטים, ואהיה עורך דין, תחום ההתמחות שלי יהיה פלילי", עונה עורך הדין המנוסה, "התחום מאוד מאתגר, דורש יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, שליטה מלאה בחוק וכמובן שתמיד חשוב להתעדכן בפסיקה.
"אני חושב שמה שבולט אצלי הוא הפה שלי. כלומר לדעת להציג את הדברים ועל מה לשים את הזרקור ולגרום לבית המשפט להאמין בצדקת הלקוח שלך, גם אם זה לא תואם את התזה של התביעה", מסביר אילן את משנתו, "עורך דין צריך לדעת להיות שחקן טוב. מי שרוצה לראות דרמה אמיתית, מוזמן להגיע לצפות בדיון בהליך פלילי, לא בתיאטרון", הוא אומר בחיוך.

איך בונים את האמון עוד לפני היעוץ המשפטי?
"התחום הפלילי הוא קשה ומורכב ואמון הוא דבר שנבנה לאט, אבל נשאר לשנים. אני מאמין בלהיות ישר עם הלקוח ולא לספר סיפורים, ולטעת אשליות או ציפיות. חובה לעבוד בשקיפות מלאה והכי חשוב לא להבטיח דבר. אתה יודע מה? תבטיח עבודה טובה ותעשה ככל יכולתך כדי להוציא את התוצאה הטובה ביותר בנסיבות המקרה. הרי בסופו של יום, האינטרס הוא משותף, תוצאה טובה בתיק מסייעת גם לך".

מה ה'אני מאמין' שמלווה אותך כשאתה נמצא בעבודה?
"בראש ובראשונה להיות אמיתי עם הלקוח ולתאם ציפיות", הוא אומר בנחרצות. "עו"ד יכול לעשות את העבודה במאה אחוז ולא להשאיר אבן לא הפוכה, אבל בסופו של יום יש שופט שגוזר את הדין. מבחינתי, זהו המפתח לשימור לקוח בטווח הארוך.
"להבטיח הבטחות זו לא בעיה. הבעיה היא אחר כך להתבזות ולהתחיל לתרץ מה לא עבד. המטרה היא לשמור על הלקוח מרוצה, שיעביר את החוויה וההתרשמות מעורך הדין הלאה, וכך למעשה לדאוג לבנות את המוניטין", מסביר עורך הדין המנוסה.
"מבחינתי, הדבר הכי חשוב שאני דוגל בו הוא שיקום עבריינים. במרבית התיקים אצלי נגזרו עונשים מקלים במיוחד מכיוון והצענו ללכת להליך שיקומי. בתיקים האלה הסיפוק שלי כעורך דין הוא כפול: גם התיק נגמר בתוצאה טובה, אבל לא פחות חשוב מזה – הצלחתי להחזיר למוטב אדם שמעד מדרך הישר".

פרטי התקשורת:
עו״ד אילן אלימלך
כתובת: שד׳ משה גושן 88, קרית מוצקין
נייד: 052-2992110
דוא״ל: elimilan.adv@gmail.com


מוגש מטעם: עו"ד אילן אלימלך