לא בכל יום שומעים על עורך דין לדיני משפחה, שבכלל היה במשך עשרים ושתיים שנים איש משטרה במגוון תפקידים. אבל זה הסיפור המרתק של תומר קסלסי (40) מהיישוב אושרת מהמועצה אזורית מטה אשר, שהחליט אחרי מעל שני עשורים לעשות שינוי בחייו - וגם בחייהם של אנשים רבים אחרים.
קסלסי החל את דרכו במשטרה עוד בשירות הצבאי והתקדם בין היתר להיות תובע משטרתי ובתפקידי חקירות. בתפקידו האחרון במדים הכחולים היה ראש מחלקת רצח בימ”ר חוף. אחרי שפענח עשרות תיקי רצח, חלקם תקשורתיים מאוד דוגמת רצח הנערה יעל מלניק לפני פחות משלוש שנים והרצח בשוגג של מור טוויזר בתחילת 2022, הרגיש שהנפש אמרה לו די.

1 צפייה בגלריה
עו"ד תומר קלסקי
עו"ד תומר קלסקי
עו"ד תומר קלסקי
(צילום: אביב כהן)

“באיזשהו שלב, כשהתעסקתי ברמות הפשע הגבוהות ביותר, אם זה חקירת ארגוני ראשי פשע, רוצחים, אנסים או ייבוא סמים התחילה בי תחושת מיצוי, שהגעתי לפיק”, הוא מסביר על השינוי. “טיפלתי במקרי פשע גבוהים מאוד ומורכבים מאוד. הבנתי שמפה דברים יהיו פחות מאתגרים”.
אז החלטת לעשות שינוי משמעותי בקריירה.
“לעבור לעולם אחר במשפט הישראלי. יש לי שלושה תארים: תואר ראשון בקרימינולוגיה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני בביטחון לאומי. ראיתי את עצמי עושה קריירה במשטרה. יצאתי לקורס קצינים, התקדמתי בסולם הדרגות. המחשבה הייתה שאני אכניס את הרעים לכלא, שזו שליחות. אבל במסגרת התפקיד שלי כראש משרד חקירות נחשפתי לעולם האלימות, ועניין דיני המשפחה תמיד סיקרן אותי”.
נתקלת במשטרה במקרים שנתנו לך דחיפה לעשות את השינוי?
“כן, היו מקרים לכאן ולכאן באלימות בתוך המשפחה. היו מקרים קשים מאוד, של נשים וגברים שסבלו לא רק מאלימות פיזית, גם נפשית ומילולית. מהצד השני, נתקלתי גם בהמון תלונות שווא, בין אם גברים ובין אם נשים שמקורם בסכסוכי גירושין. המטרה של הדבר הזה הוא לנסות להשיג יתרון יחסי בתהליך הגירושין, וזה מאוד צרם לי”.
מה צרם?
“הדבר הזה משאיר כתם לצד שהתלוננו עליו לכל החיים. יש לזה השלכות מאוד קשות. לעיתים רבות, זה היה בהכוונת עורכי הדין. מקרה שממש זכור לי הוא אישה שהגיעה לתחנה והתלוננה שבעלה הכה אותה ואיים עליה. מהניסיון שלי בקריאה של הנסיבות ושל האדם שעומד מולי, הרגשתי שהיא משקרת. באיזשהו תרגיל חקירה היא הודתה בפניי שעצם מי ששלח אותה היא עורכת הדין שלה. היא אמרה את זה בתמימות, חשבה שזה בסדר”.
איך מבצעים את המעבר הזה לעולם ידע חדש?
“מאז ומעולם התחום הזה סקרן אותי, לאחר שצברתי מאות שעות ליטיגציה בבתי המשפט השונים בכל הערכאות ועבדתי רבות מול יחידת התביעות והפרקליטויות, צברתי ידע וניסיון שאותם אני מיישם כיום בדיני המשפחה.
יותר מכל זה הניסיון מול אנשים, הבנת נבכי נפשו של האדם שעומד מולי וניתוח עמוק של אותו אדם והסיטואציה בו הוא נמצא ופיתוח אסטרטגיות משפטיות נותנת לי יתרון עצום בעולם המשפט האזרחי בכלל ובדיני משפחה.
איזה אתגרים כרוכים בכך?
“העולם הזה מאוד דינמי. יש פסיקות שמשתנות באופן תדיר מאוד, עם עורכי הדין מכל הסוגים. לצערי, נחשפתי להמון עורכי דין שמלבים את הסכסוך במשפחה ומלבים את הקרע. הגישה שלי היא גישורית, היא גישת פשרה על מנת לצמצם את הנזקים שגם ככה קורים לתא המשפחתי, לילדים, לבני הזוג עצמם. אני דוגל בכך שצריך לצמצם אותם עד כמה שניתן”.
ומה קורה שהדבר הזה לא עובד?
“כאן נכנס הצד הלוחמני שלי, הצד הטקטי והאסטרטגי. כשאני ניגש לטפל בתיק גירושין שהגישור לא צלח ופנינו להיכנס אל דיון בבית המשפט, ההגעה שלי לתיק היא כמו הכנה של פקודת מבצע בצבא. אני מנתח את הסיטואציה, מכין דרכי פעולה, מה המקרים והתגובות שיכולים להיות. מדובר בהכנת הלקוח בצורה המיטבית ביותר לקראת התהליך. כל זה נעשה בצורה ערכית, בשקיפות, ביושרה ובו זמנית בלחימה ללא פשרות. המטרה היא להגן על הזכויות והאינטרסים של הלקוח או הלקוחה שלי”.
נשים סומכות על עורכי דין גברים בתחומים האלה?
“העולם הזה רווי בעורכות הדין. היתרון היחסי שלי כגבר הוא הבנה של שני צדדי המתרס עם ראיה בוגרת, אחראית, שקולה. אין לי כוונה להעמיק את הקרע והפער, אלא לתת אופציות אחרות בהבנה שזה לא תמיד ניצחון או הפסד, שחור או לבן. קשת הצבעים היא הרבה יותר רחבה וצריך להתאים לכל זוג שמתגרש, שנכנס להליך הזה, את דרך הפעולה, האסטרטגיה המשפטית ואת הפיתרון שמתאים. זה יכול להיות גישור, פשרה, הסכם שלום בית וגם גירושין בסופו של דבר, ואם הדבר הזה נעשה בהסכמה של הצדדים הרווח בסוף הוא יהיה של כולם”.

פרטי התקשרות:
נייד: 050-5064371
משרד: 072-3922221
כתובת: דרך חיפה 37, קרית אתא
מייל: kaslasilawoffice@gmail.com


מוגש מטעם עו"ד תומר קסלסי