שירות חדש לבדיקת עיניים חדשנית לחולי סוכרת אשר משפרת ומנגישה את השירות ומצמצמת את זמני ההמתנה לרופאי העיניים.
2 צפייה בגלריה
סקר עיניים חדשני לחולי סוכרת
סקר עיניים חדשני לחולי סוכרת
סקר עיניים חדשני לחולי סוכרת
(צילום: באדיבות כללית)
כללית ומכון מור מרחיבות את שירותי הרפואה באזור חיפה וגליל מערבי למען המטופלים ומעתה ניתן לבצע בדיקת סקר עיניים וירטואלי לחולי סוכרת, ללא הרחבת אישונים, באמצעות מצלמת רשתית ופענוח מרחוק על ידי מומחה עיניים ממרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית.
הסקר מתבסס על צילום מהיר של קרקעית העיניים בעזרת מצלמת רשתית מתקדמת. השירות מאפשר לחולי הסוכרת להיבדק במהירות ובזמינות גבוהה ללא צורך בהרחבת אישונים ועם פגיעה מינימלית בשגרת היום יום. את צילומי הרשתית מפענחים מרחוק רופאי רשתית מומחים ממרכז רפואי כרמל אשר מזהים חשד לפגיעה ו/או הידרדרות בראיה ומפנים את המטופל במידת הצורך להמשך טיפול.
2 צפייה בגלריה
סקר עיניים חדשני לחולי סוכרת
סקר עיניים חדשני לחולי סוכרת
מצלמת רשתית מתקדמת
(צילום: באדיבות כללית)
"חולי סוכרת צריכים לבצע בדיקת עיניים הכוללת בדיקת רשתית אחת לשנה על מנת לוודא שאין הידרדרות ופגיעה בראייה. בשל הסרבול הכרוך בבדיקה עד כה, הצורך להגיע פיסית לרופא עיניים והרחבת אישונים, ההיענות לבדיקה זאת הייתה חלקית ונמוכה.
בדיקת הסקר דרשה בעבר מהמטופל מספר שלבים הכוללים בדיקה על ידי אחות, קבלת טיפות להרחבת אישונים, המתנה לבדיקה על ידי רופא העיניים ואחריה המתנה נוספת של כשעה עד שהאישונים חוזרים למצבם הרגיל והחולה מסוגל לראות. השירות החדש המבוסס על צילום של רשתית העין ללא הרחבת אישונים, מקל על המטופלים ואף משפר את הזמינות של רופאי העיניים במחוז" מסבירה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית.
פרופ' אורן טומקינס-נצר, מנהל מחלקת עיניים במרכז רפואי כרמל: "במהלך הבדיקה בודקים את רשתית העין, עצב הראיה וכלי הדם ברשתית. הרשתית מרכיבה את החלק האחורי של גלגל העין ולמעשה זה המקום היחיד בגוף שניתן לראות בו את כלי הדם כמו שהם. על בסיס בדיקה זו נערך מעקב אחר מצבו הרפואי של המטופל וניתן לזהות סימנים המעידים על מעורבות סכרת בעיניים. במידה והכל תקין, צוות המרפאה יעדכן את המטופל שהבדיקה תקינה.
במידה וישנה פגיעה ברשתית, המטופל יופנה להמשך מעקב במרפאת העיניים ובמקרים של החמרה ו/או הדרדרות במצב הרשתית יופנה המטופל למרפאות רשתית או למחלקת עיניים במרכז רפואי כרמל".