בשורה לתושבי חיפה והקריות: האגודה למלחמה בסרטן סייעה ברכישת מכשיר לייזר מתקדם למחלקת אף-אוזן-גרון במרכז לרפואה יועצת לין של כללית.
מדובר במכשיר לייזר חדיש מסוג Blue LASER (לייזר כחול) מוכוון לטיפול בנגעים סרטניים וטרום סרטניים של מיתרי הקול ותיבת הגרון. ללייזר יכולת דיוק מירבית והוא מגיע לכלי דם שטחיים מתחת לרירית ואינו פוגע ברירית עצמה.
המכשיר נחנך במעמד מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מר משה בר חיים, סגן יו"ר האגודה מירי זיו, מנהלת ועדות ופרויקטים לילי בילר-לב, ראש מחלקת שיקום ורווחה אורית שפירא, מנהל המחוז מר רונן נודלמן, הנהלת המחוז, הנהלת המרכז לרפואה יועצת לין וצוות המחלקה, הוסר הלוט משלט התרומה.
2 צפייה בגלריה
לייזר כחול
לייזר כחול
לייזר כחול
(צילום: דוד חורש)
"סרטן מיתרי הקול הוא השכיח מבין סוגי הסרטן באזור הראש והצוואר ובזכות הטיפול של הלייזר הכחול, בגישה אנדוסקופית, ההחלמה מהירה וקלה", הסביר ד"ר אריאל רויטמן, רופא בכיר במחלקת אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש צוואר במרכז רפואי כרמל ובמרכז רפואי לין.
"בזכות עוצמות הלייזר ניתן לגרום לאידוי נגעים סרטניים, להימנע מפגיעה במיתרי הקול ומינימום כאב. ההרדמה היא מקומית וכל ההליך מתבצע במרפאה במרכז רפואי לין, אין צורך בחדר ניתוח והמטופל תוך זמן קצר משוחרר לביתו".
פרופ' אילנה דואק, מנהלת מחלקת אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש צוואר במרכז רפואי כרמל ובמרכז רפואי לין, אמרה במהלך הטקס: "המחלקה שלנו מהווה מרכז מצויינות לאבחון וטיפול בגידולי ראש וצוואר ומטבע הדברים אנו נמצאים בקשר הדוק עם האגודה למלחמה בסרטן.
"לאגודה יש חלק בהקמת מרפאה זו לפני כ-10 שנים וכיום אנחנו עומדים בטקס הסרת הלוט למכשיר הלייזר הכחול, שנתרם בסיוע האגודה. לצוות המחלקה מעורבות משמעותית בעשיה של האגודה, הן בניהול פורום האגודה בתחום גידולי ראש וצוואר וכל יעוץ אחר בתחום".
"מרגש לבוא ולראות את העשייה הנרחבת של מרכז רפואי לין ושל מחלקת אף אוזן גרון. העובדה שאתם נותנים שירות בקהילה הוא חשוב מאוד והעובדה שיש כאן מעטפת שירותים רפואיים הוא מבורך. הקשר שלנו עם מחלקת אף-אוזן-גרון ניתוחי ראש וצוואר, הוא חזק מאוד ואנו מאוד שמחים על שיתופי הפעולה. אנחנו שותפים מלאים לעשייה שלכם לאורך השנים ושמחים לעבוד לצידכם".
2 צפייה בגלריה
מנהל המחוז, רונן נודלמן ומנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מר משה בר חיים
מנהל המחוז, רונן נודלמן ומנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מר משה בר חיים
מנהל המחוז, רונן נודלמן ומנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מר משה בר חיים
(צילום: דוד חורש)
"הצוות שלכם הוא צוות שמורכב מאנשים מצויינים והם לב ליבה של העשייה", סיפר משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן.
"בשנים האחרונות חלה התפתחות בשיטות הטיפול והמכשור הרפואי – התפתחות שמאפשרת לנו לבצע כאן, קרוב לבית, בקהילה, בדיקות, טיפולים וניתוחים שנערכו בעבר רק בבתי החולים. התפתחות זו, יחד עם המודעות הגדלה להשלכות לא רצויות של שהייה באשפוז, כמו החשיפה למחלות/זיהומים, שיבוש חיי היומיום של המטופל ובני משפחתו - כל אלה הולידו גישה חדשה ברפואה המודרנית.
"כיום יותר ויותר טיפולים ופעולות מוסטים מביה"ח לקהילה, תוך צמצום האשפוזים ומשך השהיה בבתי חולים. מרכז רפואי לין הוא דוגמא מצוינת, הוא מרכז רפואי מקצועי גדול, עם מומחים מובילים בתחומם, מבצע חלק גדול מהניתוחים ו/או מעקבים ופעולות שבעבר בוצעו רק בבתי החולים, בזמינות מצוינת ועם מכשור חדיש ומתקדם.
"במחלקת אף-אוזן-גרון ניתוחי ראש וצוואר שלנו עושים עבודה מקצועית ואיכותית ושביעות הרצון של המטופלים מאוד גבוהה. לאורך השנים הם דואגים להתעדכן ולהתחדש ומעניקים ללקוחות רפואה מתקדמת ומובילה כיאה למרכז מצוינות, מוביל ומתקדם. אני מודה לאגודה למלחמה בסרטן על הפעילות החשובה והחיונית כל כך, על השותפות רבת השנים, על העזרה, התמיכה והסיוע בתרומות למחלקות ולמרכזי המצוינות שלנו", סיכם רונן נודלמן, מנהל המחוז.
פורסם לראשונה: 11:46, 19.12.21