סקר משרד הבריאות הלאומי לשנת 2021 למדידת חווית המטופל קובע כי בכל מדדי הסקר של בית החולים כרמל מקבוצת כללית נרשמת עליה יפה ומכובדת.
במסגרת הסקר נשאלו 11,826 מטופלים, מכלל בתי החולים בישראל, ששוחררו ממחלקות האשפוז במהלך החודשים מאי – דצמבר 2021.
מכל בי"ח בישראל נסקרו כ-500 מטופלים, ממחלקות אשפוז שונות, ונשאלו על מגוון רחב של נושאים בתחומים הנוגעים לחוויית המטופל באשפוז: יחס וכבוד למטופל, מתן מידע והסברים, יעילות הטיפול בהיבט של הליכי הקבלה והשחרור, תנאים פיזיים במהלך השהות באשפוז ועוד.
3 צפייה בגלריה
קרן מרום וצוות הסיעוד של היחידה לטיפול נמרץ לב ליד מיטת החולה
קרן מרום וצוות הסיעוד של היחידה לטיפול נמרץ לב ליד מיטת החולה
קרן מרום וצוות הסיעוד של היחידה לטיפול נמרץ לב ליד מיטת החולה
(צילום אלי דדון )
מתוך נתוני סקר משרד הבריאות עולה כי נתוני ביה"ח כרמל הינם גבוהים מהממוצע הארצי כמעט בכל הפרמטרים שנבדקו. ביה"ח כרמל ממשיך במסורת של מובילות בחוויית מטופל עם ציון מסכם 87 ועם שיפור מהמדידה הקודמת, גם במערך הפנימי וגם במערך הכירורגי.
במדד נכונות המטופל להמליץ על בית החולים, קיבל כרמל ציון גבוה של 88, עם שיפור משמעותי של 8% מהמדידה הקודמת.
הסקר מעלה עוד כי ניכרת שביעות רצון גבוהה מאוד מהיחס של הצוותים הרפואיים עם הציון המצוין של 92, ועם שיפור מהמדידה הקודמת.
בשאלת בהירות ההסברים במהלך האשפוז ובשחרור, מקבלים צוותי כרמל את הציון 90, וגם בה ישנו שיפור ממדידה קודמת.
90% מהנשאלים בסקר מרגישים שהצוות של כרמל עובד בתאום ובשיתוף פעולה בכל הקשור לטיפול בהם. וגם בשאלת שביעות רצון מרמת הניקיון מקבל כרמל את הציון המעולה 91%. בשאלה הקריטית האם המטופלים מרגישים שהצוות פועל לשמירה על בטיחותם למניעת טעויות רפואיות ענו 95% מהנשאלים כי הם מרגישים שהצוות פועל במקצועיות לשמירה על בטיחותם.
3 צפייה בגלריה
ביה"ח כרמל צילום חוץ
ביה"ח כרמל צילום חוץ
ביה"ח כרמל צילום חוץ
(צילום אלי דדון )
קרן מרום מנהלת השירות וחווית המטופל אומרת כי "אני נרגשת כל פעם מחדש לראות שהמטופלים מרגישים ומוקירים את הגישה והטיפול שניתן להם על ידי כל עובד ועובד בבית חולים. חווית מטופל הינה אוסף של אינטראקציות עם בית החולים, כאשר המטופל נמצא במצב חולי. אני שמחה שבסופו של דבר אנחנו מצליחים לתת למטופל תחושה שיש לו על מי לסמוך ומציידים אותו במידע ובכלים שיסייעו לו להחלים ולחזור לשגרת החיים שלו"
אהובה טל מנהלת הסיעוד בביה"ח כרמל אמרה כי "צוותי מחלקות האשפוז הם הגיבורים האמיתיים של הדו"ח הזה. העבודה המסורה שלהם, שיתוף הפעולה עם צוות יחידת השירות וחווית המטופל של ביה"ח והנכונות לבצע שינויים בהליכי עבודה – הם אלו שהובילו להצלחה".
מנכ"לית הכללית הגב' רות רלבג ברכה את בתי החולים של הכללית המצטיינים בסקר ואמרה " בסקר חווית המטופל של משרד הבריאות, בתי החולים של הכללית בילינסון, השרון וכרמל דורגו במקומות הראשונים.
הישגים אלה ושל כלל בתי החולים שלנו הם תוצאה של עבודתכם המקצועית והמאומצת, ובמיוחד הודות לתשומת הלב הבלתי מתפשרת לפרטים הגדולים והקטנים המציבה את איכות הטיפול, סביבת המטופל וחווית השירות בליבת העשייה ".
מנהל ביה"ח כרמל, ד"ר אבי גולדברג, הודה לצוותים במחלקות על המצוינות שהם מפגינים לאורך כל השנים בתחום חוויית המטופל והודה גם למנהלת היחידה לשירות וחוויית המטופל. " תוצאות הסקר מבטאות מסורת המוטמעת בד.נ.א של בית החולים כרמל שמתאפיין ביחס אישי ואמפתי למטופלים ולמשפחות. בית החולים המשיך בכך גם בשנים האחרונות בצל משבר הקורונה ועל כך אני גאה ביותר. גם בתקופה של עבודה מאומצת ותחת לחצים ומתחים שוחקים, המשיך בצוות שלנו להתבלט בין בתי החולים כמקום שבו רואים את המטופל על כל מגוון הצרכים שלו ויודעים להיענות להם בצורה הטובה ביותר.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל
ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל
ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל
(צילום אלי דדון )
דו"ח משרד הבריאות מעיד על האיכות האנושית של צוות עובדי כרמל. העלייה הגדולה בסעיף הנכונות להמליץ על בית החולים, היא תעודת כבוד עבורנו.
חווית המטופל באשפוז הנה חלק בטיפול הרפואי שלו. אנו ממשיכים לבחון מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר אותה עוד באמצעות שיחות עם מטופלים, סקרים, מועצת מטופלים שהקמנו כדי ללמוד על דרכים לשיפור והפקנו ממנה תועלת רבה בשיפור תהליכי שירות. נמשיך לפתח את תחום השירות גם באמצעות הרחבת השירותים הדיגיטליים וישנן תכניות רבות נוספות".