יעקב ואלונה מזרחי (26), תושבי קרית ים, חיכו חודשים להולדת בתם הבכורה. אבל למרות התכנונים וההכנות, שום דבר לא הכין אותם ללידה דרמטית במיוחד, שבמהלכה כמעט איבדו את היקר מכל.
1 צפייה בגלריה
יעקב, אלונה והתינוקת מיאל מזרחי
יעקב, אלונה והתינוקת מיאל מזרחי
יעקב, אלונה והתינוקת מיאל מזרחי
(ציילום: הקריה הרפואית רמב"ם.)
בערב יום רביעי האחרון הרגישה מזרחי כאבים בבטנה. בהיותה בשבוע מתקדם להריון קצת היססה אם לצאת לבית החולים, אך החליטה להמתין ולראות האם הכאבים מתפתחים לצירים. "הכאבים הלכו וגברו", משחזר הבעל את השתלשלות האירועים, "אבל אלונה רצתה להמתין עד כמה שאפשר. אני ראיתי שהיא סובלת ושכנעתי אותה שאין טעם לחכות יותר".
עם הגעתם של בני הזוג לרמב"ם, הם עברו מספר בדיקות, במהלכן הסתבר שהיולדת לא נמצאת בלידה פעילה או עומדת ללדת, אך ממצא אחר שעלה מן הבדיקות בהחלט הדאיג את הרופאים.
"כמה רופאים נכנסו בזה אחר זה והציצו בבדיקות", מספר מזרחי. "בכל פעם שאלתי אם הכל בסדר ורופאים הרגיעו אותי, אבל נראה שמשהו שם לא מסתדר להם".
מממצאי האולטרסאונד שנעשו ליולדת עם הגעתה למיון נשים, נצפתה האטה משמעותית בדופק העוברית שנשאה ברחמה. משנראה שדופק לא עולה והעוברית מפתחת מצוקה שמסכנת את חייה, הוחלט להבהילה לחדר הניתוח ולבצע הליך קיסרי להוצאת העוברית.
"בתוך דקות ספורות היולדת הייתה בחדר ניתוח, כאשר צוות רב תחומי של מומחים התייצב לביצוע המשימה החשובה", מסבירה ד"ר עדי הלברטל כהן, רופאה ממערך ההריון והלידה של רמב"ם אשר לקחה חלק בניתוח החירום, "עשר דקות מרגע שנכנסנו לחדר הניתוח התינוקת היתה בחוץ. רופאת הילדים אוששה אותה והיא הגיבה היטב. התגובה המהירה שלה מעידה על כך שהבעיה הייתה מיידית ואקוטית. זה היה עניין של כמה דקות שהבדילו בין חיים ומוות".
מחוץ לחדר הניתוח עמד מזרחי מודאג ונסער, כשכול מחשבותיו מוקדשות לדרמה שמתחוללת מעבר לקיר: "התפתחות כזאת לא הייתה צפויה כלל", הוא אומר. "הכל קרה כל כך מהר ובפתאומיות. עמדתי בחוץ והתפללתי שהכל יסתיים בשלום. קשה שלא לדמיין את הגרוע מכל. כשהרופאה יצאה לעדכן אותי שאלונה והתינוקת בסדר, שמחתי כל כך. זה היה פשוט נס. עוד כמה דקות והדברים יכלו להסתיים אחרת. אין מילים להודות לצוות של רמב"ם על כל מה שהם עשו עבורנו".
אחרי יממה בפגייה, בתם הקטנה של הזוג מזרחי עברה לתינוקייה והם צפויים להשתחרר היום מבית החולים ולשוב לביתם כמשפחה מורחבת. "כשאנחנו חושבים על השתלשלות האירועים ומה שקרה מרגע שהגענו לרמב"ם, אנחנו מבינים שהיה פה נס והשגחה", אומרים השניים.
פורסם לראשונה: 15:55, 13.12.20