המטופל, בגרוב ולדימיר (70), שהיה בקבוצת סיכון לקיומה של מפרצת מסכנת חיים באאורטה הבטנית, אותר במסגרת מבצע לאיתור חולים בסיכון והופנה בדחיפות לבית החולים לקבלת טיפול מציל חיים.
1 צפייה בגלריה
חיי מטופל ניצלו
חיי מטופל ניצלו
סבטלנה סעדייב, עובדת המעבדה במכבי והמטופל שהגיע לומר תודה
(צילום: מכבי)
סבטלנה סעדייב (55), עובדת מעבדה במרפאת מכבי שירותי בריאות בקרית אתא, זימנה מטופל בן 70 להגיע לבצע את הבדיקה לאיתור מפרצת באאורטה הבטנית. בתחילה המטופל התנגד וטען שאין סיבה לבצע את הבדיקה והוא מרגיש מצוין. סבטלנה, למודת ניסיון, לא הרפתה התעקשה והסבירה את חשיבות הבדיקה והצליחה לשכנע אותו להגיע ולבצע אותה בהקדם.
עוד בחדשות:
המטופל, לאחר שנבדק, נדהם לגלות כי קיים חשד למפרצת בטנית בגודל 55 מ"מ – מצב מסכן חיים הדורש טיפול דחוף. ואכן הוא נשלח לבית החולים ונותח למחרת.
כשבועיים לאחר הניתוח הוא הגיע למרפאה עם חיוך רחב על פניו וניגש אל עובדת המעבדה: "באתי להגיד לך תודה, את הצלת לי את החיים". מסתבר, שהמטופל הגיע לחדר הצנתורים בזמן קריטי, כך נאמר לו בבית החולים, וחייו יצאו מכלל סכנה.
סבטלנה סעדייב, עובדת המעבדה במכבי סיכמה את האירוע: "המטופלים לפעמים נמנעים מלהגיע לבצע בדיקות, לבטח יזומות, בטענה שהם מרגישים נפלא או מחשש להידבקויות בצל הקורונה. אך כמו בסיפור הזה אנחנו רואים שהבדיקות האלו חשובות ומצילות חיים. אני שמחה שיכולנו להעניק מענה רפואי מצוין בזמן אמת".
לעוד עדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 10:17, 07.12.20