אישה הריונית, בשנות ה־30 לחייה, שהגיעה השבוע לבדיקה שגרתית במרכז בריאות האישה בזבולון יצאה מהמרכז עם תינוקת טרייה בידיה.
2 צפייה בגלריה
חדר לידה
חדר לידה
חדר לידה
(צילום: shutterstock)
אילנית ביטון, מנהלת צוות האחיות במרכז, עברה כמדי יום יחד עם האחות אדלין מאבריכי בין החדרים על מנת לבדוק את שלומן של המטופלות. באחד החדרים שכבה אישה מחוברת למוניטור וביטון ניגשה לבדוק אותה ולקבוע האם ניתן לשחררה הביתה. כשעשתה זאת, הבחינה כי האישה עם צירים סדירים.
הצוות מיד העביר אותה לחדר עם מיטה ובבדיקה נראה כי האישה על סף לידה פעילה, עם פתיחה של 3 ס"מ. המטופלת חוברה למוניטור, והצוות הרפואי עקב אחר התקדמות הלידה שהייתה מהירה מהצפוי.
במקביל, הוזמנה ניידת מד"א וד"ר ולרי גלפנד, מומחה ברפואת נשים ממיון נשים והאחות אופירה יעקובוביץ הכינו את ערכת הלידה התכוננו ליילד את האישה בחדר הטיפולים.

2 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי במרכז זבולון, שסייע בלידה
הצוות הרפואי במרכז זבולון, שסייע בלידה
הצוות הרפואי במרכז זבולון, שסייע בלידה
(צילום: באדיבות כללית)

בזמן ההמתנה למד"א, האחות מורן כהן ממן ביצעה ליולדת עיסויים בגב התחתון על מנת להקל על כאבה כאשר הבעל המסור נותר לצד אשתו ותמך בה לאורך כל התהליך.

קראו עוד:

כאשר הגיעה ניידת מד"א לא נותר להם אלא להמתין עד שהתינוקת תיוולד ובתוך מספר דקות תינוקת מתוקה ובריאה יצאה לאוויר העולם. האחות חתכה את חבל הטבור, ניקתה אותה והניחה אותה על האם המאושרת ומד"א פינו את האם והבת להמשך טיפול בבית החולים.
הזוג הנרגש הביע תודה עמוקה לצוות הרפואי המסור על עזרתם ותמיכתם לאורך הלידה, שהתרחשה בהפתעה ובאופן בלתי צפוי בין כתלי המרפאה.