למרפאתו של ד"ר מיקי שטיין בוורדיה - חיפה פנתה אם מבוהלת ודיווחה שבנה בן השלוש פתח את בקבוק סירופ הברזל ושיחק בו, כאשר לא היה ברור אם שתה ממנו וכמה. בשיחה עמה הסתבר כי בבקבוק נותרה כמות מעטה בלבד טרם שהגיע לידי הפעוט ולכן במקרה זה יכול היה ד"ר שטיין להרגיע את האם שאין חשש לנזק, רק ביקש שההורים יקפידו בעתיד להרחיק את התרופות מהישג ידיו של בנם ובעיקר על סגירה הרמטית.
במקרה נוסף, שארע לאחר יומיים, התקשרה אם מבוהלת לפעוטה בת שנתיים וחצי המטופלת במרפאת לב הקריה בקרית אתא וסיפרה לד"ר שטיין שבתה פתחה את בקבוק האקמול ושתתה את כול תוכנו שנותר, כחצי בקבוק. ד"ר שטיין ביקש כי תשלח אליו תמונה של הבקבוק ולדאבונו הסתבר כי מדובר באקמול פורטה המרוכז פי 2 מאשר אקמול רגיל. ד"ר שטיין מיהר לחשב את המנה ששתתה יחסית למשקלה והבין כי מדובר במנה רעילה. על כן, הפנה אותה בדחיפות לחדר מיון בהדגישו כי חשוב שיגיעו עם בקבוק התרופה, כדי להציג בפני הרופאים שם. הוא ליווה טלפונית את תהליך האבחון והסתבר כי אכן רמות האקמול בדם גבוהות מאוד ובהתאם מטופלת הפעוטה כמקובל במקרי הרעלת אקמול. ד"ר שטיין מסביר כי הרעלת אקמול עלולה לגרום לנזק לכבד עד כדי צורך בהשתלת כבד. במקרים קיצוניים ההרעלה עלולה להסתיים במוות. כדי לוודא זאת, מבצעים בדיקת דם לבדיקת רמת האקמול בדם ואם אכן גבוהה נותנים טיפול ספציפי ויעיל לשם הפחתת הרמות בדם ומניעת הנזק לכבד.
1 צפייה בגלריה
ד"ר מיקי שטיין. צילום: דוברות כללית
ד"ר מיקי שטיין. צילום: דוברות כללית
ד"ר מיקי שטיין. צילום: דוברות כללית
מסיבה זו, הרופא מבקש בהציגו אירועים אלה, להדגיש שלבקבוקי תרופות יש מנגנון סגירת בטיחות למניעת פתיחה ע"י ילדים וכי יש להקפיד על סגירה מלאה ולוודא שהבקבוק אכן סגור בטיחותית. כמובן, חשוב להרחיקם מהישג ידם של ילדים ולאחסן את התרופות וחומרי הניקוי בארון סגור, גבוה שאינו נגיש להם.