האם מותר לי בהיריון בגלל המצב לקחת תרופות הרגעה ? האם השירותים האלקטיביים מתקיימים כרגיל ? האם חדרי הלידה בכרמל הם ממוגנים ? אלו הם רק חלק מהשאלות המגיעות לקו החם של צוות מערך יולדות שנפתח במרכז הרפואי כרמל.
ד"ר מירית טולדנו רופאה במערך נשים ויולדות ושותפה בצוות המוביל של קהילת "פלא" קהילת היולדות של כרמל בפייסבוק מסבירה, "נשים הריוניות בשגרה נוטות לדאגה מטבע הדברים לעובר שהן נושאות. בימים אלו הדאגה והתחושות הקשות מועצמות אלפי מונים ולעיתים מצב זה קשה מנשוא. בדיוק לשם כך יצרנו בכרמל קו ייעודי למתן מענה לטלפונים של יולדות בכל שאלה שהיא.

3 צפייה בגלריה
צוות מחלקת יולדות כרמל
צוות מחלקת יולדות כרמל
צוות מחלקת יולדות כרמל
(צילום: אלי דדון)

הקו החם זמין בטלפון שמספרו 052-9209007 הוא מאויש בכל שעות היממה ע"י רופאים או מיילדות מנוסים ומקצועיים ומטרתו לתת מענה לכלל השאלות".
ד"ר מירית מוסיפה ואומרת כי " השאלות יכולות להיות שאלות רפואיות כגון האם יש צורך להגיע לבדיקה עם תסמין מסוים, מתי מתבצעות ביקורות הריון עודף ( שבוע 40 ומעלה), האם מותר לקחת בהריון תרופות הרגעה, אלו שירותים אלקטיביים פעילים כעת בכרמל וגם תשובות לשאלות הקשורות למצב הלאומי כמו האם חדרי הלידה בכרמל ממוגנים ? האם קיימים כוחות פיקוד העודף שמאיישים את בית החולים, ושאלות נוספות.
3 צפייה בגלריה
צוות אם יילוד כרמל
צוות אם יילוד כרמל
צוות אם יילוד כרמל
(צילום: אלי דדון)

אהובה טל מנהל הסיעוד בכרמל מעדכנת כי "חלק מאוד חשוב בתקופה הרגישה כעת הינו מתן מענה רגשי ליולדות. מיילדות ורופאים המוכשרים בביצוע שיחות עיבוד בשיטת ה DEBRIFING ו בשיטת BOT וכן מרפאה ייעודית להכנה ללידה , הרחיבו את שירותיהם בבית החולים ויוכלו לתת מענה לנשים נוספות החוות חרדה משמעותית בימים אלו ".

3 צפייה בגלריה
דר עמית דמתי וצוות חדר לידה
דר עמית דמתי וצוות חדר לידה
דר עמית דמתי וצוות חדר לידה
(צילום: אלי דדון)

ד"ר ראובן קידר מנהל חדרי הלידה בכרמל מסכם ואומר "אנו מבינים שמתן מענה לשאלות בתקופה כה מורכבת הינה משמעותית מאין כמותה עבור היולדות. אנו רואים זאת חלק מתרומתנו למצב הכללי במדינה, למאמץ המלחמתי ולרווחת היולדות שלנו. החברה הישראלית היא חברה חזקה ומאוחדת. אין לי ספק שכולנו יחד נצא מהשבר הגדול הזה לימים טובים יותר. חדרי הלידה כרמל בשגרה אך על אחת כמה וכמה בימים אלו גאים להביא לעולם עוד תינוקות ישראלים בריאים ולהרבות אור בתוך המצב החשוך הזה. אני מודה לכל אנשי הצוות המצוינים שלנו על הרתמותם למאמץ זה לטובת כלל הנשים והיולדות בחיפה ובצפון" .
מוגש מטעם המרכז הרפואי כרמל