המספרים לא משאירים מקום לספק, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, בעשור האחרון מספר הזוגות אשר בחרו להתגרש נמצא בעלייה מתמדת.
על פי המספרים עולה כי רבים מהזוגות המתגרשים היו נשואים בין עשור ל- 14 שנים. אם היה נדמה כי ככל שיש יותר ילדים בבית כך מספר המתגרשים גבוה יותר, מתברר כי ההפך הוא הנכון, וחלק נכבד ממי שבוחרים להתגרש היו זוגות ללא ילדים, או עד שני ילדים בלבד.
אך גם אם בוחרים שלא לפרק את החבילה ונשארים לגור בחיק המשפחה, הילדים, המצב הכלכלי והקשיים שמסביב יכולים להשפיע ולהפוך את החיים המשותפים בבית למשהו שהוא הכל מלבד פיקניק בחיק הטבע.
משי קורולקר: חשיבותה של האוזן הקשבת הנייטרלית משי קורולקר יועצת זוגית, משפחתית ומנטורית אימון רפואי, כבר ראתה מקרוב לא מעט זוגות ובני משפחה אחרים שהגיעו אליה עם בעיות שעל פניו נראו כמו סוף העולם, אך בזכות יצירתיות מרשימה וארסנל כלים מגוון, היא הצליחה להפוך עבורם את פני התמונה מקצה אחד לשני. כיצד היא עושה זאת?
"בראש ובראשונה אני חושבת שזו האוזן הקשבת שאני מעניקה להם, היא זו שעושה את ההבדל הראשוני והחשוב מכולם.
לעיתים זוגות ואנשים שנמצאים בתוך משבר כזה או אחר, הם בסך הכל רוצים שיקשיבו להם. הבעיה היא שברוב הפעמים הם פונים אל בני משפחה או חברים, אך האנשים הללו אינם נמצאים במקום נייטרלי וזה עלול להרוס עוד יותר, בגלל מתן עצות לא נכונות, בגלל שיפוטיות או ביקורתיות.
אני לעומת זאת לא מעורבת רגשית במשבר ובריבים שלהם, אלא משמשת כסוג של גלגל שלישי, והגלגל הזה יכול לשמש כגלגל הצלה לבעיות שלהם".
2 צפייה בגלריה
משי קורולקר
משי קורולקר
משי קורולקר
(צילום: יח"צ)
משי קורולקר: למצוא ערוץ תקשורת חדש בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות או הורים וילדים מעדיפים לשלב בחייהם גורם חיצוני שלא נמצא שם כדי להתערב, אלא כדי לסייע להם לשפר את החיים, או כפי שמשי קורולקר מסבירה, לבנות ערוץ תקשורת חדש:
"הרבה פעמים אני מוצאת כי אנשים שכחו כיצד לדבר האחד עם השנייה. הם שומעים אך לא מקשיבים, הם לא מכילים או מנסים להבין, אלא חסרי סבלנות ולכן מגיבים בתוקפנות. לא פעם התגובות הללו כבר מתבצעות על אוטומט ולא משנה מה נאמר להם. לכן המטרה שלי היא לבנות שפה חדשה או להזכיר לזוגות למשל, איך פעם הם דיברו ביניהם, בכבוד וברוגע.
רק בזכות תקשורת טובה אפשר יהיה לגלות מה כל צד מרגיש, לטוב או לרע. אם הוא מסתיר משהו, אם נקלע למשבר, לכן הכי חשוב להבין כי הצד השני, גבר או אישה, ילד או ילדה, הם אינם יכולים לנחש, אלא צריך לשוחח ולהסביר.
ברגע שמוצאים את האיזון החשוב כל כך בין אוזן קשבת והעברת המסרים בצורה רגועה, באופן טבעי הריבים המטופשים יפנו מקום לשיחה בוגרת, מכבדת ולצחוק".
משי קורולקר: ארסנל כלים מגוון ומרשים יועצים ויועצות העוסקים בטיפול זוגי ומשפחתי יש לא מעט, ובחוכמה רבה משי קורולקר ידעה כי על מנת להיות הכי טובה שאפשר, היא חייבת להוסיף עוד ועוד כלים שיש ביכולתם לעזור למי שפונים אליה.
לכן לאורך השנים היא למדה מגוון רחב של טיפולים שונים, בעזרת פרחי באך, הילינג קבלי, קריאה בכף יד, מדיטציה, אימון והתפתחות אישית, ובנוסף תרופות לוסקי.
מגוון הכלים הרחב הזה עוזר לה להתאים את הגישה המתאימה לכל אחד באופן אישי, או לשלב בין כמה סוגי טיפול גם יחד, כפי שהיא מספרת בדוגמה על מערכת יחסים בין אם לבנה שביקשו את ההתערבות שלה:
"נתקלתי במקרה בין אישה בת 61 ובנה בן 32. זו היתה מערכת יחסים מאוד מחבקת מצד אחד, אך בשלב מסוים היא החלה לחנוק את הבן לאחר שזה התחתן.
לאמא היה קשה מאוד לשחרר את הילד, ומבחינתה הוא תמיד היה ויישאר הילד הקטן שלה, אך החיבוק הזה החל להפריע לו ולחיי הזוגיות שלו עם אשתו, כיוון שההתערבות של האמא חצתה את הקו האדום.
היא לא עשתה זאת מרוע אלא מדאגה, ובשלב הראשון בעבודה שלי מולה, הקשבתי לכל הדברים שהיה לה להגיד. לאחר שהיא פרקה הכל מהלב יכולתי לעבור לשלב השני, ולהטמיע בה את ההבנה כי צריך גם לדעת לשחרר, ולתת לילד שכבר לא היה ילד, להתנהל לבד בעולם, או במקרה הזה ביחד עם בת הזוג שלו.
במקביל, היא החלה לעשות מדיטציה ונשימות תחת ההדרכה שלי. אלו עזרו לה להשתחרר בעת שהרגישה מצוקה. בנוסף הכנסתי את השימוש בתרופות לוסקי. על פי השיטה הזו לכל אדם יש 32 אינטליגנציות בנפש, ובאמצעותן הוא מנתח את החיים. את האינטליגנציות אפשר לאמן ממש כמו שריר בגוף, ולבנות תפיסה אחרת בהתאם לצורך.
העבודה שלי מולה לא רק שהצליחה להוריד את מפלס הדאגה וההתערבות בחיי הבן שלה, אלא היא הצליחה להציב מחדש את חייה שלה במקום הראשון, והחלה לסגל ימי בילוי משותפים לה ולבעלה בלבד במשך השבוע".
2 צפייה בגלריה
משי קורולקר
משי קורולקר
משי קורולקר
(צילום: יח"צ)
משי קורולקר: יצירת קשר תהליך העבודה מול משי קורולקר יכול להיעשות בפגישות פרונטליות, שיחות זום וטלפון. בימים אלו היא ממשיכה להרחיב אופקים והפעם אל עבר לימודי NLP, ובהמשך הדרך גם תואר ראשון בפסיכותרפיה נמצא על הפרק. כל זאת מתוך מטרה להמשיך ולמצב את עצמה כאשת מקצוע מובילה בתחומה.
ליצירת קשר ראשוני עם משי קורולקר, שלחו הודעת- וואטסאפ כרטיס ביקור דיגיטלי אינסטגרם פייסבוק