האחים והאחיות במרכז הרפואי כרמל לבשו השבוע חג, בהפנינג ענק ומושקע במיוחד. כל מחלקות בית החולים התקשטו בדגלים בלונים ובשלטים המציינים את יום האח/ות הבינלאומי. מנהלת הסיעוד אהובה טל, יחד עם סגניתה, ברוריה מושיץ, וצוות מפקחות הסיעוד הסתובבו במחלקות וחילקו שי נאה ומכובד ופרגנו לכל איש צוות.

3 צפייה בגלריה
חוגגים במחלקת ילודים
חוגגים במחלקת ילודים
חוגגים במחלקת ילודים
(צילום: אלי דדון)

3 צפייה בגלריה
צוות המיון
צוות המיון
צוות המיון
(צילום: אלי דדון)

וועדי העובדים הסתובבו גם הם במחלקות השונות ויו"ר וועד העובדים שהיא גם אחות במקצועה אירנה ברייב חילקה לאחים ולאחיות עשרות מגשי פירות מתוקים וצבעוניים כדי להמתיק להם את היום. "האחים והאחיות של כרמל הם הלב שלנו והם הכח המניע את בית החולים, כולנו מעריכים ומוקירים אותם, והיום הזה הוא הצדעה לכבודם", אמרה אירנה.
גם מנהלי המחלקות הוקירו את צוותי הסיעוד שלהם, ובמחלקות רבות חילקו מנהלי המחלקות מתנות והוקרה לצוותים. בצהרי היום נערך ברחבת בית החולים הפנינג גדול וחגיגי, שם ברכו המנהלים את צוותי הסיעוד של כרמל ואת כל הצוותים המסייעים להם.
אהובה טל, מנהלת הסיעוד, ברכה ואמרה: "יום האחות הבינלאומי, נחוג בכל רחבי העולם, יום שהיה צריך להיות מצויין אחרת, אבל אירועי הנגיף הזה שינו הכל והבליטו את יסודות מקצוע הסיעוד, את העשייה שלו, את התשוקה לטפל ולסעוד, מלאכה שהחלה על ידי פלורנס נייטגיל שהשנה נחוג יום הולדתה ה 200 הוא יום האחות הבינלאומי. הסיעוד שלנו כאן, ב"כרמל". נתן יותר מכתף, ביחד עם מאות עובדיו המסורים ורופאיו של בית החולים, יחד היינו חלק חשוב בצוות שגילה כמעט ביום אחד שכאשר מתגייסים למשימה משותפת מתוך אמונה ביסודות המקצוע, מתוך יכולת להיבנות כמעט מחדש בגלל הבסיס המקצועי החזק, בגלל שידעני כולנו , בסיעוד לשמור על כללים ברורים ולהשתמש בידע שלנו".

3 צפייה בגלריה
האחות סופה גימפלסון זוכת פרס מנכ"ל עם מנהלת הסיעוד, אהובה טל
האחות סופה גימפלסון זוכת פרס מנכ"ל עם מנהלת הסיעוד, אהובה טל
האחות סופה גימפלסון זוכת פרס מנכ"ל עם מנהלת הסיעוד, אהובה טל
(צילום: אלי דדון)

במהלך האירוע הכריז מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג, על האחות סופה גימפלסון מנהלת הסיעוד במחלקת ילודים, כמצטיינת מנכ"ל לשנת 2020 של כרמל. כשהיא נרגשת ומופתעת התכבדה סופה בזר פרחים ענק ובברכות מכל ההקולגות וההנהלה.
"סופה היא אחות יוצאת דופן במערך המיילדותי", ברכה אהובה טל, מנהלת הסיעוד. "תרומתה למערכת, התגייסותה, היכולת שלה לראות מעבר לאתגרים ולקשיים ולמצוא פתרונות פורצי דרך הם יוצאי דופן. במרץ ובמוטיבציה שלה מצליחה סופה להדביק את חבריה וצוותה לעבודה וליצור אוירה נעימה ושירותית למטופלות במחלקה.
צוות המחלקה והחטיבה רואה בסופי מודל ודוגמא אישית למנהלת סיעוד במיטבה והיא בהחלט ראויה להיות מצטיינת מנכל המייצגת את בית החולים". בהמשך ההפנינג צוות הסיעוד בניצוחה של המנצחת, האחות ימית מוסאי, שר יחד עם כל הקהל למילים מותאמות שנכתבו במיוחד לאירוע את שירו של אברהם טל "מחוזקים לעולם" כשכל הקהל האחים והאחיות מצטרף בשירה ובשמחה אדירה.
מנהל כרמל, ד"ר אבי גולדברג, ברך את צוותי הסיעוד ואמר: "השבוע חל יום האחות הבינלאומי של שנת האחות המציינת 200 שנה להולדתה של פלורנס נייטינגייל, מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני. סיפור חייה הוא סיפור על אומץ וחריצות, חדשנות, חתירה להשפעה ולמצוינות ומעל הכל דוגמה ומופת ערכית וחינוכית לדור הבא, האחים והאחיות שהעמידה. אני גאה לומר שאני רואה את התכונות האלה מתקיימות היום ובגדול אצל האחים, האחיות והנהלת הסיעוד בבית החולים שלנו. אחים ואחיות כרמל היקרים, ביום חגכם אני מברך אתכם ומאחל שתמשיכו להוביל, לחדש לחנך ולהוות דוגמה ומופת - יום יום, לילה לילה. לעמוד לצדם של אלו שזקוקים לכם, למגע שלכם, לנחמה ולמרפא שאתם מביאים, תודה רבה לכם".
מיד בתום הברכה הפתיע ד"ר גולדברג את האחים והאחיות ויחד עם כל הנהלת בית החולים הם עלו לבמה לבושים בבגדי אחיות ועל ראשם כובע אחות לבן ובוהק, ושרו לכבוד האחים והאחיות את שיר "אהבת פועלי הבניין" של שלישיית גשר הירקון, במילים שנכתבו במיוחד לאירוע. את הפזמון כבר שרו כולם יחד "כל עובדי כרמל כאן מריעים לכם ואוהבים אתכם מכל הלב".
בהמשך היום החגיגות נמשכו, ובחידון טריוויה מיוחד על היסטוריית בית החולים זכתה מחלקת מיון ילדים, וכל צוות המחלקה הוזמן להנהלת הסיעוד והתכבד בפרסים מיוחדים לזוכים. בסוף היום המושקע והמיוחד הודתה מנהלת הסיעוד הגב' טל לכל העושים במלאכה. "אני רוצה להגיד תודה על שיתופי הפעולה בשיגרה ובימי קורונה להביא לתוצאות ולגאווה, ובעיקר להשתייך למשפחת "כרמל", כולכם מארג אנושי נפלא, שאיפשר לנו לפעול לנו במיטבנו ואז להתפנות ולחגוג את היום הזה. תודה מיוחדת לוועדת היום הזה ובמיוחד לסגניתי ברוריה מושיץ לכל המפקחות ולאחות ימית מוסאי מיחידת האיכות על כל ההשקעה המיוחדת. ולכל חברי הוועדה: נסרין דאו, מעיין ברושי, טל קמה, יפעת סנדלר, מאי פינטו, מירב פינקלשטיין, נינה מיכלסון והאח ויטאלי יורין, תודה לכולכם שעזרתם לנו להרים יום נפלא ומוצלח כזה בתקופה מאוד מורכבת ולא פשוטה. ותודה והצדעה ולכל הצוותים המדהימים שלנו בסיעוד בכרמל".