טובי סקורניק (55) מפתח תקוה עברה ניתוח עפעפיים עליונים ע"י ד"ר צח שרוני בהרדמה מקומית, מתארת כך את החוויה: "התהליך היה קצר. בחרתי בד"ר צח שרוני בין היתר כי הוא עושה זאת בהרדמה מקומית, מה שמאוד שימח אותי. לא רציתי הרדמה מלאה כי זו הכנה והתאוששות קשה יותר.
3 צפייה בגלריה
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
(צילום: באדיבות ד"ר צח שרוני)

"כשהגעתי לחדר הניתוח, ד"ר שרוני ביצע לי הרדמה מקומית, ע"י מתן זריקת הרדמה בצדי העיניים, שלא כאבה ולא הורגשה, ממש כמו בזריקת בוטוקס.
"האזור היה רדום, ולא הרגשתי דבר. במהלך הניתוח הרופא שיתף אותי בתהליך, שוחחנו ואף צחקנו. לאחר מכן נשארתי לנוח בקליניקה כחצי שעה ומשם הביתה".
איך הרגשת לאחר הניתוח?
"במהלך השבוע שלאחר הניתוח תפקדתי עם משקפי שמש והקפדתי על הוראות הרופא. כשבוע לאחר מכן הורידו לי את התפרים ואני מאושרת. היתרון הוא שאני לא נראית "מנותחת" והפנים שלי לא השתנו. בסך הכל הורדתי את העור העודף
שסגר לי את העין וכבר הפריע לי לראות כמו שצריך. הייתי עם מראה עייף ותחושת הכבדה על העיניים ועכשיו אני מרגישה פשוט נפלא".
גם אופיר שוורץ מחדרה (52) שעבר את הניתוח בקליניקה של ד"ר שרוני מתאר חוויה דומה: "למרות חששות ופחדים לא הרגשתי כלום במהלך הניתוח ולא הרגשתי כאבים. התוצאה מדברת בעד עצמה ואני שמח על הבחירה שלי"


ד"ר צח שרוני
(צילום: באדיבות ד"ר צח שרוני)

נשים וגברים בשנות החמישים לחייהם חווים תהליך הזדקנות טבעי והדרגתי של עור הפנים שלהם. אחת ההשלכות הפחות נעימות של התהליך, היא התבלות העור סביב העיניים ויצירת קמטים ועודפי עור באזור העפעפיים העליונים. לא מדובר בפגם אסתטי בלבד – מעבר לעובדה שעודפי העור יוצרים לעיניים מראה עייף באופן תמידי, הם לעיתים אף פוגעים בשדה הראייה. הפתרון המיטבי פשוט משחשבתם – ניתוח עפעפיים עליונים מהיר ובטוח שיעשה פלאים לנראות ולהרגשה שלכם.

3 צפייה בגלריה
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
(צילום: באדיבות ד"ר צח שרוני)

ד"ר צח שרוני, כירורג פלסטי, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית מבית החולים רמב"ם ובעליה של קליניקה פרטית בחיפה מסביר על ההליך הרפואי: "ניתוח עפעפיים עליונים הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים הפשוטים והשכיחים ביותר בעולם. ניתן לבצע אותו בהרדמה מקומית, ובמהלכו מסירים רק את העור העודף מעל העפעף העליון. ניתן להשוות את הפעולה המתבצעת בניתוח להסרת נקודת חן. כלומר, זה ניתוח מאוד פשוט, מאוד קצר, כמעט ללא סיבוכים, והרבה פחות מפחיד מניתוחים פלסטיים אחרים. לעיתים, במהלך הניתוח, מתגלים מתחת לעודפי העור שהוסרו גם שומנים שהצטברו. במקרה כזה, אנחנו מסירים גם אותם".
מעבר לפגם האסתטי, האם עודפי העור מהווים בעיה רפואית?
"לעיתים זה אכן המצב. ישנם מקרים בהם העור העודף "רוכב" על העפעפיים העליונים ועובר את הריסים, וכתוצאה מכך נגרמת הפרעה משמעותית בשדה הראייה. במקרה כזה, ניתוח עפעפיים עליונים, לא רק מטפל בבעיה האסתטית ומצעיר את מראה העיניים, אלא גם משפר לאין ערוך את בעיית הראייה של המטופלת או המטופל".
ההליך מוגדר על ידי רבים כ'הרמת עפעפיים', מה דעתך על כך?
"ההגדרה הזו אינה מדויקת וככל הנראה נובעת מבלבול בין ניתוח עפעפיים עליונים לניתוח הרמת גבות. בניתוח עפעפיים עליונים לא מרימים את הגבות. ניתן לשלב את שני הניתוחים, אך ניתוח הרמת גבות אמיתי דורש הפרדה של עור המצח והסרת עור בקו השיער או בקרקפת, ומדובר בניתוח מורכב יותר הדורש הרדמה כללית, וזו כבר אופרה אחרת לגמרי".
עד כמה ניתוח עפעפיים נחשב לניתוח בטוח?
"מאוד. הוא אורך לכל היותר שעה, ושיעור הסיבוכים שלו מאוד-מאוד נמוך. זה ניתוח פשוט, קל ובטוח, ולכן, הוא גם מאוד מומלץ. בניתוח הזה, שכאמור ניתן לבצעו תחת הרדמה מקומית בלבד, מוסר רק העור העודף, ואין כל התערבות בראייה, בניקוז של הדמעות או בכל דבר רפואי אחר. וחשוב מכל - ניתוח עפעפיים הוא הניתוח שעושה הכי הרבה הבדל בהכי פחות זמן החלמה".
מה כולל תהליך ההחלמה?
"בשבוע הראשון שלאחר הניתוח יש מעט שטפי דם ונפיחות, בכל מקרה, כאבים כמעט שאין. אם יוצאים מהבית, יש להרכיב משקפי שמש גדולים. בדרך כלל לאחר שבוע מוציאים את התפרים, ובמהלך השבוע הזה המצב משתפר משמעותית. בשלב זה אפשר להסתיר את מעט שטפי הדם שנותרו בעזרת מייק-אפ ולחזור לפעילות. התוצאה הסופית המושלמת מתקבלת בחלוף מספר חודשים מהניתוח, כשמראה העין הופך פתוח יותר וצעיר יותר".

3 צפייה בגלריה
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
ניתוחי עפעפיים
(צילום: באדיבות ד"ר צח שרוני)

באיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח עפעפיים?
"הניתוח מומלץ לכל מי שסובלת מעור עודף בעפעפיים העליונים. בדרך כלל, אלו הן נשים בנות 50 ומעלה, אבל יש גם צעירות יותר, שאצלן עור עודף נובע מבעיה גנטית או מבנה פנים".
לסיום, הניתוח מיועד גם לגברים?
"בודאי, יש לא מעט גברים מכל רחבי הארץ שמגיעים לקליניקה שלנו ומבקשים לחדש את מראה העיניים שלהם. רובם מגיעים בגילאי 50 ומעלה ומאוד מרוצים מהתוצאה שמצעירה אותם באופן משמעותי".

אודות ד"ר שרוני


ד"ר צח שרוני (52) הוא בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון בחיפה והמחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם.
כיום, נמנה ד"ר שרוני עם צוות המומחים במחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם, והוא מרכז את הטיפול בתחום המומים המולדים. ד"ר שרוני עוסק בפעילות התנדבותית בארגון Operation Smile העולמי, במסגרתו הוא מנתח מקרים רבים של מומים מולדים ברחבי העולם. חלק מהכנסות הקליניקה הפרטית נתרם לארגון Operation Smile למימון הפעילות במדינות נזקקות.
ד"ר שרוני מנהל זה 12 שנה קליניקה פרטית משגשגת בחיפה עם קהל לקוחות מכל רחבי הארץ.

לפרטים:

טלפון: 054-63-11-487
כתובת: שד' הנשיא 134, חיפה

בשיתוף ד"ר צח שרוני