דיאן, את לא לבד: לא קל לעמוד במוקד תשומת הלב התקשורתית, להפוך לדמות שנויה במחלוקת - ואז להיות מודחת מול כל המדינה. מה שחוותה דיאן שוורץ בת ה-23 בשבועות האחרונים הביא ככל הנראה להחלטתה השבוע להוריד פרופיל ולמחוק את עמוד האינסטגרם. אז מה עליה לעשות עכשיו? הלכנו לשאול שלושה ממודחי האח הגדול מפתח תקוה, שמכירים טוב טוב את התחושה.
4 צפייה בגלריה
דיאן שוורץ
דיאן שוורץ
מחקה את האינסטגרם? דיאן שוורץ
(מתוך האינסטגרם של dianschwartz_)
ונפתח עם אחת המודחות המיתולוגיות הכי סלביות שיצאו מפתח תקוה, ליהיא גרינר, שהגיעה למקום השני בעונה השלישית והפכה לאושיית רשת. לדבריה, היא לא ממש אהבה את ההתנהלות של דיאן בבית.
"בהתחלה לא שפטתי אותה כי אמרתי זו הדינמיקה שהיא נמצאת בה שיכולה להוציא ממנה דברים אחרים, ובכלל להוציא אדם מדעתו", היא אומרת. "זה משהו שאנחנו לא נתקלים בו ביום יום ואני בטוחה שהיא לא בדיוק כזו מחוץ לבית האח הגדול. לדעתי היא גם לא ידעה שהאח מראה בשידורים בעיקר את הצד הרע כי היו לה קטעים גם של צחוקים וריקודים בבית שמשודרים בלייב".
כמי שחוותה בעצמה תגובות לא נעימות, מה דעתך על השיימינג שעושים לה עכשיו?
"אני חושבת שזה רע וכאב לב. היא ילדה צעירה. אני בת 37 וחוויתי רצח תקשורתי ברמה של להופיע במהדורות חדשות. זה היה מביך שמראיינים אותי על זה שירדו לי עוקבים. יחד עם זאת, עדיין אהבו אותי והיו אנשים שהבינו אותי ב־100 אחוז וחשבו כמוני. אולי ספגתי קצת שנאה מהתימנים בגלל התקרית עם השוטר, אבל ראיתי את זה כבדיחה ולא הייתי מרשה לעצמי אם בעלי לא היה תימני בעצמו".
4 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
(צילום: אביגיל עוזי)
מה את חושבת שדיאן צריכה לעשות?
"קודם כל אני מאחלת לה הצלחה וטוב ושתצא קצת מהרדאר. אני ממליצה לה לא לקרוא טוקבקים. וגם אם קוראת דברים וגאה בעצמה, אז שתצחק על מה שלא רלוונטי עבורה. היא צריכה להבין שמי שכותב לא מכיר אותה באמת, ולכן כדאי שתתייחס רק למה שאומרים לה המשפחה והחברים הקרובים. מה שכן היא צריכה לזכור שבארץ שוכחים מהר מאוד עד האירוע הבא. אולי אני אהיה מעורבת בפרשה חדשה וישכחו ממנה... (צוחקת). יש דברים הרבה יותר גרועים בחיים, וזה יעבור. אנשים חיים את הרגע ובהמשך לא יהיה אכפת להם".

"זה פוסט טראומה"

"אם היא רוצה לשמור על הנפש שלה, היא חייבת להתנתק מהטלפונים והרשתות החברתיות", אומר גילי מיילי, שהודח על ידי ההפקה בעונה החמישית בטענה להתנהגות לא ראויה ועבר בעצמו שיימינג קשה. "אני ממליץ לה לטוס לחו"ל לכמה חודשים עד שייגמר העליהום הזה. תעלמי לתקופה ותחזרי חדשה, פשוט לא להיות פה ולא לשמוע את כל הקולות האלה. זה פוסט טראומה, לא משנה כמה אתה חזק".
מהניסיון שלך אתה יכול לדמיין מה עובר עליה?
"בטח שאני יכול. הרי לי עשו אותו הדבר. תבין, אני לרגע לא מסכים עם הרבה דברים שהיא עשתה, אבל קצת פרופורציה. בכל זאת מדובר בתכנית טלוויזיה. כל 'האיחולים' כלפיה למיניהם והאמירות הקשות ממש לא במקום. אנשים לא מבינים מה זה עלול לגרום".
4 צפייה בגלריה
גילי מיילי
גילי מיילי
גילי מיילי
(צילום: ריאן)
מה אתה חושב שעובר עליה עכשיו?
"לדעתי היא בשוק. אין לי ספק שהיא לא ציפתה לתגובות האלה. יש יותר מדי אנשים שהיד שלהם קלה על המקלדת. למה זה הופך אותנו כחברה עם כל התגובות הנוראיות האלה? אני מקווה בשבילה שהיא תקבל הזדמנות הוגנת לספר את הצד שלה בכל הסיפור המורכב הזה".
אלון וולקוביצקי, מתמודד העונה השנייה שהודח אף הוא על ידי ההפקה בטענה לעבירה על חוקי הבית, אומר גם הוא שהשיח המוגזם סביב שוורץ חורג מכל פרופורציות: "אמש, כשהלכנו לישון במיטתנו, ירו מסין רקטות לעבר טייואן, באוקראינה מתנהלת מלחמה ואצלנו הג'יהאד האיסלמי מאיים בירי על הדרום… למי שנכנס להתעדכן ברשתות החברתיות דומה כי כל הדברים הללו מתגמדים לעומת ילדה אחת בת 23 שנכנסה לתכנית ריאליטי והפכה לאויבת הציבור מספר אחת".
מה יש לך לומר לכל הטוקבקיסטים?
"חשוב מאוד שכל המגיבים למיניהם, שלא היו מעודם בבית עם מצלמות ולא התנסו בלחץ הנפשי והפיזי שבית כזה מעורר, ודאי בנפש צעירה - יתחילו להבין את גודל השבר והנזק שהם גורמים לדיאן. נכון, דיאן הייתה דיירת שנויה במחלוקת והשיח אודותיה לא פוסק… אבל זה מה שהפקת התכנית נזקקת לו כדי להפוך עונה למדוברת. אני מניח שבהפקה ראו הכל עוד בשלב המיונים וידעו היטב מי זאת דיאן לטוב ולרע, ולכן גם ליהקו אותה לתכנית".

4 צפייה בגלריה
אלון וולקוביצקי
אלון וולקוביצקי
אלון וולקוביצקי
(צילום: ריאן)

מה אתה מציע לה לעשות?
"כשדיאן הודחה ויצאה מהבית ראיתי מבעד למסך הטלוויזיה כמה היא שברירית בניגוד לדמות שהציגה לפיה הכל עובר לידה והיא חסינה לביקורת שנבנתה לה בתכנית. אני מציע לה להתעטף באהבת משפחתה וחבריה, לנתק כעת כל מגע עם ההפקה שכל מה שתעשה הוא להמשיך ולרכב על גבה כדי לייצר עוד שיח שאינו לטובתה. בזמנה החופשי, ולאחר שתנוח ממכבש הלחצים בו הייתה שרויה, הייתי ממליץ לה לערוך ראיון נוקב בו תסגור חשבון עם כל מי שצריך ושגם תיקח אחריות על מה שתבחר לקחת.
"בסופו של יום חשוב שנזכור כולנו כי מדובר בילדה בת 23, שכמו רבות אחרות חשקה בנקטר האלים של הפרסום וכעת משלמת מחיר כבד מאוד. חשוב שנזכור שהחשבון שהוגש לדיאן על ידי הקהל מנותק לחלוטין מהתפריט שראתה בזמן המיונים לתכנית, ולדעתי אף אחד לא הכין אותה למצב בו היא שרויה. אז רבותיי, נא להתנהג בהתאם".
פורסם לראשונה: 14:45, 03.08.22