כשאביה של שני וול (27) מקרית ביאליק, סטודנטית לתקשורת חזותית במכללת עמק יזרעאל, נכנס לבידוד, עלתה בה המחשבה כיצד ילדים מתמודדים עם מצב כזה. כך נולד הרעיון לספר ילדים שכתבה, בנושא בשם 'אהוד בבידוד'.
2 צפייה בגלריה
שני וול
שני וול
"ללא סיוע של הציבור, הספר לא יראה אור". שני וול
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"באחד הקורסים שאנחנו לומדים, המנחה גילי אלון היא סופרת ומאיירת של ספרי ילדים. היא נתנה לנו תרגיל שבו דרשנו לאייר ספר - היתה אפשרות לקחת סיפור קיים או לכתוב בעצמנו. בדיוק באותה תקופה החלה הקורונה, והיה לי זמן. אבא שלי היה בבידוד, וקוראים לו אהוד, וזה התאים לי, אז כתבתי ספר, בליווי המנחה שלי.
"הספר כתוב בחרוזים, קליל, מצחיק ויש בו משחקי מילים שמתאימים גם להורים. הוא מציג את נושא הבידוד מנקודת מבט של ילד שלא מבין למה כולם מתנהגים מוזר. בספר אני מנסה למצוא דרך שגם הילדים יוכלו לעזור ולעודד".
2 צפייה בגלריה
"אהוד בבידוד", עטיפת הספר
"אהוד בבידוד", עטיפת הספר
"אהוד בבידוד", עטיפת הספר
(צילום: פרטי)
איך הגעת לנקודת מבט של ילד?
"אמא שלי מורה ביסודי, עבדתי בעצמי בגני ילדים. במסגרת הלימודים אני עושה משתתפת בפרויקט 'פרח', מלווה ילדה שמאוד לא הבינה את הסיטואציה, וניסיתי להבין מה היא חושבת.
"העליתי פוסט עם חלקים מהספר, רק כדי לשתף מה שעשיתי בלימודים. אנשים התלהבו ושאלו אותי איפה רוכשים אותו. הקראתי גם לילדים בפנימייה חלק מהספר, עוד לפני שסיימתי, והם נהנו ממנו. גם המנחה המליצה להוציא אותו לאור. פניתי להוצאות, והציעו לי ללוות אותי במימון המונים".
ללא סיוע של הציבור, הספר לא יראה אור, מסבירה וול. "פרסמנו בפרויקט למימון המונים ואני מנסה להשיג 33 אלף שקל שמיועדים להדפסת הספר. הכנתי גם מוצרים נלווים, פוסטרים, מדבקות, כרטיסי ברכה לבידוד, דפי צביעה ועוד, שיימסרו לתורמים. זו הזדמנות לעזור ליצירה ישראלית להתקיים".
לתמיכה בהוצאת הספר ניתן להיכנס ל"פרויקט של שני וול - אהוד בבידוד".