מירי בן שושן (בת 58), יבואנית אופנה, אמא לאבישי ואוראל, תושבת קרית ביאליק.
1 צפייה בגלריה
מירי בן שושן. צילום: פרטי
מירי בן שושן. צילום: פרטי
מירי בן שושן. צילום: פרטי
מתי מתחילה השבת שלך? "ביום חמישי, כשסיימתי את שבוע העבודה, כשאני עולה במדרגות הביתה - אני ממש עם דמעות בעיניים לקבל את השבת.
"מגיל 20 אני עובדת בשבוע עבודה מאוד אינטנסיבי, ובתוך חמש שנים הרחבתי את חנות האופנה הקטנה שפתחתי בסביניה. אני מבלה זמן ניכר בנסיעות לצרפת ולאיטליה, לייבא בגדים. זה לא היה פשוט אז, עם שני ילדים קטנים, אבל קיבלתי את מלוא העזרה מהוריי. לכן יום חמישי כל כך משמעותי, עם המנוחה והשמחה לקבל את השבת".
מבשלת לערב שבת? "בישול עבורי זו התרפיה הכי גדולה. גם אם אני עייפה, אטרח ואפנק את משפחתי בארוחת שישי בכל המטעמים המיוחדים, ובמיוחד אוכל מרוקאי - על אף שאני בכלל הודית. כל יום שישי אני מארחת, פחות מתארחת, חשוב לי ללכד את כולם סביב שולחן מלא באהבה".
קידוש, הדלקת נרות? "ודאי, זה קודש קודשים, על זה גדלתי - להכניס אנרגיה של קדושה מרגע הדלקת הנרות. הנקודה הזו היא עבורי דו שיח ביני ובין הקב"ה. על כל השאלות שאני שואלת, אני מקבלת מענה, ומתמלאת כוח שלא ניתן להסביר במילים".
ואחרי הארוחה? "הארוחה עצמה אורכת כמה שעות, בזמן הזה מעבירים את החוויות של השבוע. אחר כך לרוב מנוחה ובית, זמן נטו למשפחה".
שבת בבוקר, מה הכי בשבילך? "בית, להיות עם המשפחה ועם בן זוגי, ובצהריים ארוחת שבת. החמין מסמל בית".
לפעמים צריכה קצת להשלים עבודה בשבת? "עבודה בשבת היא מבחינתי לבטלה, אין ברכה בפרנסה של שבת".
זיכרון ילדות מהשבת? "כשאבי ז"ל היה מגיע מבית הכנסת ומתחילים את זמירות השבת, הוא היה עומד, מסתכל לאמא בעיניים ושר לה 'אשת חיל', וברקע נשמעו זמירות מבתי השכנים. זה אחד הרגעים הכי חזקים שמלווים אותי בחיי".
מתי את חוזרת לשגרה? "כשיוצאת השבת, אחרי שאנחנו עורכים הבדלה. משהו באנרגיה משתנה, מרגישה את הקדושה יוצאת ונכנס החול, ואני מתחילה את ההתארגנות שלי לגבי השבוע החדש, בפרט אם אני אמורה לטוס באותו שבוע".