שיטה גרועה מספר 1: חוזרים שוב ושוב על אותה פנייה גנרית
מה שנכון לפייסבוק בתחילת דרכו, כבר לא נכון לימינו. מי שלא יפרסם לקהל שלו בצורה ייחודית, מותאמת, מסקרנת וגם מתחדשת, לא צפוי להצליח במאמציו בצורה רלוונטית. גולשים רבים נתקלים שוב ושוב באותו הפרסום המיושן, השגרתי והבנאלי, שאיננו מפנים את העדכון והחידוש התדיר שאנשים צורכים באופן יומיומי דרך הרשת. כאשר אתם מפרסמים דרך קידום ממומן ואורגני שוב ושוב את אותו הניסוח, באותה התבנית הלעוסה, סביר להניח שתיתקלו באטימות מצד הלקוחות הפוטנציאליים, לעתים אפילו בזלזול מופגן ובהסרתכם מרשימת המודעות המוצגות להם/ הסרת הלייק מהעמוד שלכם.

1 צפייה בגלריה
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
(צילום: unsplash )

שיטה גרועה מספר 2: פונים בפרטי עם הצעת מכירה
"היי, אנחנו לא מכירות אבל אפשר רגע מזמנך?"
את ההודעה הזו מקבלים מידי יום לפחות מאות אלפי משתמשים דרך המסנג'ר של פייסבוק כאשר המטרה ממנה ברורה: פנייה פרסונלית עם הצעה שאולי תעניין אתכם. על פניו, השיטה לא רעה משום שהיא משתמשת במרחב הפייסבוקי בדרך בלתי מחייבת ומקבלי ההודעה יכולים פשוט לסרב. אך כאשר פנייה פרטית לאחרים דרך הרשת כבר נתפסת כחדירה לפרטיות ואפילו כספאם (להבדיל מבעבר, בימים שבהם הצ'ט הפרטי שלט), היא כבר הופכת למעשה לא מקובל מבחינה חברתית ודוחה מעצם היותה כל פניה שתיושם באופן הזה.
מכיוון שהמשתמשים המרכזיים בשיטה זו נכון להיום אלה חברות הפירמידה ושיווק השותפים למיניהן, ערכן פחת יותר ויותר. השיטה ברורה ולעתים גם "הבלוף" שמתחבא מאחוריה ולכן כל ניסיון להציע באמצעותה משהו רלוונטי פשוט יעלה בתוהו.
שיטה גרועה מספר 3: "מזל טוב מהדף העסקי שלי"
והרי לפניכם אחת מהשיטות הנלוזות ביותר של פרסום בפייסבוק מאז ומתמיד, במסגרתה בעלי עסקים שבחסד או בטעות השתרבבו לרשימת החברים שלכם, כותבים לכם מזל טוב ביום ההולדת על הקיר ועל הדרך מוסיפים גם הזמנה, הצעה או לינק לעמוד העסקי שלהם.
בעידן שבו אנשים כבר מבדילים בבירור בין הזירה הפרטית לבין זו הפומבית במרחב הדיגיטלי, מדובר במעשה שבדומה להודעה הפרטית, איננו נחשב למקובל. אין שום טעם בלנסות לנצל את הפלטפורמה כדי למשוך עוד אנשים לעמוד שלכם או לבדוק את פועלכם, בטח שלא בדרך לא מאופיינת (כלומר שפניתם לבעל הפרופיל ואנשיו מבלי שהם בהכרח קהל המטרה שלכם) ובטח שלא על הגב של חברים משותפים.
שיטה גרועה מספר 4: נדחפים לתגובות בתוך הפוסט
אין מעיק יותר מבעל עסק שמנסה לשרבב את עצמו ואת פועלו לתוך פרסום או פוסט אישי מסוים, במקום ליצור כזה בכוחות עצמו. כל עוד לא מדובר בבעל מקצוע שנותן את דעתו או עמדתו האישית לגבי שאלה שרלוונטית לתחום מומחיותו, הניסיון לפנות לאחרים לאור כמות התגובות לפוסט מסוים (פוסט "רייטינג") תגרום בעיקר לתפיסה שלילית כלפי אותו פרופיל. ניסיונות חוזרים ונשנים לעשות זאת בעיקר בפוסטים עם אינגייג'מנט (מעורבות) משמעותי, תביא לחוסר אמון באותו מפרסם ולהתעלמות מופגנת במקרה הטוב. במקרה הרע, היא תגרור גם הערות, דיווחים על התגובה לפייסבוק והרחקה מקהילות סגורות.
שיטה גרועה מספר 5: מפרסמים הצעות לא מהימנות
"המסע של רעות/ סימה/ רוחמה", "לא קשור לפוסט אבל..." וגם "ארוחת בוקר בשייק הבריאות של..." מהווים שורה של פרסומים גנריים בעלי דפוס חזרתי ולעוס, מה שהופך אותם ללא מעניינים, לא מחדשים והכי גרוע – בלתי אמינים. חוסר אמינות הוא התפיסה הכי גרועה שאתם יכולים לאפשר לאחרים לגבש כלפיכם, משום שהיא מובילה בהכרח לפגיעה קשה במכירות. בעיה נוספת שנוצרת מהפרסומים הללו, היא ההבטחה הבלתי מעשית שנוצרת ממנה – אורח חיים בריא וחדש ומופלא, שבו אפשר לאכול מה שרוצים ולהיראות מדהים, רק בזכות שייק/ אבקה/ משחה.
אז מה מומלץ שתעשו במקום?
אם אתם באמת מעוניינים שאנשים יצפו בהצעה שלכם, יקשיבו לכם ויבקרו בעמוד שלכם – לא היה לכם מנוס מלבצע שיווק דיגיטלי לעסקים שמוכוון ליצירתיות, לאיכות גבוהה וגם להתאמה מקסימלית מול קהל המטרה שלכם. שתפו פוסטים מעניינים מהעסקי לאישי, העלו מסרים ותובנות מטעמכם כאנשי מקצוע, העלו תמונות מקצועיות ושמרו על תפעול שוטף, פעיל וערני לכל המתרחש ברשת על הנורמות והתפיסות שבה. לא בטוחים איך מבצעים את כל אלה בצורה הכי טובה שיש? התייעצות עם מומחים לשיווק דיגיטלי בדגש על פרסום ברשתות החברתיות תשיג עבורכם תובנות, אפשרויות וגם תוצאות שלא דמיינתם.


מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים