מצטייני נשיא המדינה לשנת תשפ"ד
ביום העצמאות נערך טקס מצטייני נשיא המדינה, יצחק הרצוג. בין כלל המצטיינים נבחרו שני תושבי קריית אתא: רב”ט יובל בן ארי, בוגר רוגוזין, לוחם צמ”ה (ציוד מכני הנדסי), שנפצע במהלך הלחימה בעזה כאשר טיל נ”ט פגע בכלי שלו, בעת שפילס דרכים עבור הלוחמים וסמ”ר דרבה יברקן, טען וקשר פלוגתי בגדוד 9, שפעל תחת צוות קרב חטיבתי של חטיבת גבעתי.

8 צפייה בגלריה
מצטיין נשיא סמ”ר דרבה יברקן
מצטיין נשיא סמ”ר דרבה יברקן
מצטיין נשיא סמ”ר דרבה יברקן
(צילום: דובר צה"ל)

8 צפייה בגלריה
מצטיין נשיא סמ”ר יובל בן ארי
מצטיין נשיא סמ”ר יובל בן ארי
מצטיין נשיא סמ”ר יובל בן ארי
(צילום: דובר צה"ל)


ל"ג בעומר בקרית אתא
העירייה הכשירה כ- 40 מתחמים להדלקת מדוברות ברחבי העיר
לקראת ל"ג בעומר הכשירה העירייה כ- 40 מתחמים להדלקת מדורות ברחבי העיר (ניתן להתעדכן בפירוט המתחמים באתר העירייה).
ביום חמישי, 23.5 תתאפשר הדלקת מדורות עבור ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים בין השעות 17:00-21:00 במוקדים המאושרים. במוצ"ש, 25.5 תתאפשר הדלקת המדורות בעשרות המתחמים מאושרים.
הדלקת המדורות מאושרת ע"פ הנחיות כבאות והצלה בשטחים המוגדרים בלבד, כאשר במהלך החג תתבצע אכיפה מוגברת בנושא.
העירייה קוראת לתושבים לשמור על סביבתם ולהישמע להנחיות הבטיחות. במידה ומדליקים מדורה כדאי להעדיף מדורה קהילתית גדולה אשר מזהמת פחות ממספר מדורות. חשוב לתחום את שטח המדורה, לוודא כי קיימים דליי מים ו\או מטף ולדאוג לכיבוי מלא של המדורה. יש להקפיד להרחיק ילדים מהאש ולדאוג למבוגר אחראי במקום.
המוקד העירוני עומד לרשות התושבים 24 שעות ביממה בכל בעיה או שאלה בנושא בטלפון 109 או *9368 , בהודעה בווטצאפ 0523744102 או במייל דרך אתר העירייה.

8 צפייה בגלריה
ל"ג בעומר בקרית אתא
ל"ג בעומר בקרית אתא
ל"ג בעומר בקרית אתא
(צילום: ע.קרית אתא)

עבודות לבניית מבנה חדש לבית ספר "יבנה"
עיריית קרית אתא מבצעת עבודות לבניית מבנה חדש לבית ספר "יבנה". לצורך כך, עברו תלמידי בית הספר והצוותים החינוכיים למבנה חלופי בבית הספר גיבורי עציון שישמש אותם עד לסיום העבודות שימשכו מספר חודשים.
ע"פ התוכניות המבנה הקיים של בית הספר "יבנה" ייהרס ובמקומו יוקם בית ספר חדשני הכולל 28 כיתות לימוד, אולם רב תכליתי, חדרי ספח ומגרש ספורט חיצוני. עד כה שודרגו בעיר, במתכונת דומה, בתי הספר "ירושלים" ו- "בית יעקב".
בית הספר יבנה נבנה בסטנדרטים גבוהים הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונלית כולל שימת דגש על בנייה ירוקה ויישום עקרונות ידידותיים לסביבה, ותוכנן על פי תפיסות חדשניות המאפשרות שימוש גמיש והתאמה לצרכים משתנים בכל מרחבי המבנה וחצרות בית-הספר.
ראש העיר, יעקב פרץ: " מערכת החינוך בעיר נמצאת בראש סדר העדיפויות והיא זוכה לחלק הארי מתקציב העירייה מתוך תפיסת עולם כי החינוך הוא הגורם המרכזי בקביעת איכות החיים בעיר. בית הספר נבנה בסטנדרטים גבוהים ומלבד היותו חלון ראווה למוסד חינוך מתקדם וחדשני , הוא בסופו של יום בית חינוך לידע ולערכים לילדי השכונה. אין ספק כי בית ספר יהפוך למוביל בהצבת סטנדרטים חדשים למצוינות בחינוך ויהפוך את בוגריו למקור גאווה לעיר קרית אתא."

8 צפייה בגלריה
הדמייה בית ספר יבנה
הדמייה בית ספר יבנה
הדמייה בית ספר יבנה
(צילום: ע.קרית אתא)

"יום אחד באוקטובר"
יאיר אגמון ואוריה מבורך התארחו בספרייה העירונית במסגרת תוכנית התרבות של מרכז מורשת בגין השלוחה הצפונית והמחלקה לתרבות יהודית ברשת המתנ״סים. השניים כתבו את הספר ״יום אחד באוקטובר״, על 40 גיבורים וסיפורם בטבח ב-7 באוקטובר. אחד הפרקים בספר כולל את עדותו המצמררת של ערן (ארן) מסס , מנהל חזות העיר בעיריית קרית אתא, שפעל על פי צו מצפונו ויצא לאזור המסיבה בנובה. ערן גוייס למילואים, ובשיחת זום מרגשת שיתף את המשתתפים בסיפור היום ההוא.

8 צפייה בגלריה
״יום אחד באוקטובר״ ארן מסס
״יום אחד באוקטובר״ ארן מסס
״יום אחד באוקטובר״ ארן מסס
(צילום: ע.קרית אתא)

הרב משה טאוב, רב בית הספר "נעם", נבחר ע"י משרד החינוך למורה המאה בחינוך הממלכתי דתי לשנת תשפ"ד
במסגרת רשימת‮ "‬מורי המאה‮" ‬המעלה על נס את פועלם של 100 ‬מורי החינוך הממלכתי-דתי המצטיינים בהישגים פורצי דרך‮, ‬נתבשר השבוע ביה"ס נעם כי רב בית הספר, משה טאוב זכה בתואר מורה המאה של מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך.
מורי המאה הינם מנהיגים חינוכיים, פורצי דרך בהובלת תכניות ערכיות, לימודיות, וחינוכיות הפועלים ללא לאות להטמעת יעדי החמ"ד וקידום מטרת העל "בית חינוך כמשפחה". מאה המורים הנבחרים מהווים את חוד החנית של מורי החמ"ד ומשמשים כדמות משמעותית ומודל לחיקוי לילדים, להורים ולאנשי הצוות.
טאוב עובד בתחום החינוך מזה 23 שנה ומוביל את התחום התורני בבית הספר ובמעגלים חברתיים נוספים בעיר. הוא מוביל מיזמים חווייתיים שונים וביניהם: עונג שבת, סעודות מלווה מלכה, שבת קהילתית לתלמידים ועוד. במהלך החופש הגדול ובכל חופשות בית הספר הרב טאוב מוביל תפילה ושיעור למידה בזום מדי יום ביומו. כמו כן הוא מוביל מצוינות במשנה לתלמידי כיתות א'-ג' בסוף יום הלימודים.
הועדה קבעה כי הוחלט להעניק לרב משה טאוב את תואר "מורה המאה" הודות מסירות אין קץ, תחושת השליחות החינוכית העמוקה ולימוד התורה תוך מימושה הלכה למעשה בחיי היום יום.
יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "הרב משה טאוב הינו איש חינוך וסמכות תורנית מהמעלה העליונה ומהווה מקור השראה ודוגמה אישית לסובלנות ולאהבת המקצוע. זכייתו היא גאווה למערכת החינוך העירונית. בשמי‮, ‬בשם תושבי העיר, ‬בשם התלמידים והוריהם, ‬אנו מודים לו על פועלו. "

8 צפייה בגלריה
מורה המאה - משה טאוב
מורה המאה - משה טאוב
מורה המאה - משה טאוב
(צילום: ע.קרית אתא)

חדש בקרית אתא: מחנה קיץ באנגלית לתלמידי העיר
לאור הצלחת הפרוייקט בשנים קודמות, תפעיל עיריית קרית אתא גם השנה לראשונה את מחנה הקיץ באנגלית (סאמר סקול) במחיר מסובסד של 650 ₪ בלבד.
המחנה מיועד לתלמידי כיתות ג'-ה' מצטיינים ומתקשים כאחד, במסגרתו לומדים המשתתפים באופן חווייתי את השפה האנגלית ע"י מורים מקומיים ומורים שהגיעו במיוחד מארה"ב.
במסגרת הפעילות המשתתפים נהנים משיעורים, הפעלות, סדנאות, פעילויות מוסיקה, פנאי, ספורט ומדעים והכל באנגלית.
ההרשמה לפעילות באתר עיריית קרית אתא.
סדנת יזמות וחדשנות לבני הנוער בקרית אתא
מרכז הנוער העירוני מציע לבני הנוער בעיר לקחת חלק בסדנת יזמות וחדשנות לתלמידי כיתות ד'-ז'.
סדנת היזמות והחדשנות חושפת את התלמידים לטכנולוגיות חדשות ומתקדמות ביניהן: פיתוח אפליקציות ומשחקים, מציאות מדומה, הדפסה בתלת מימד, אינטליגנציה מלאכותית ועוד.
הסדנה כוללות 12 מפגשים במרכז היזמות והחדשנות בחטיבה העליונה רוגוזין, רח' הוגו מולר 13. (לתלמידי בתי הספר היסודיים בין השעות 16:00-17:00 ולתלמידי החטיבות בין השעות 17:00-18:00)
קייטנות הקיץ בקרית אתא
רשת המתנסים העירונית בקרית אתא תפעיל במהלך חופשת הקיץ את מסגרות הפעילות של קייטנות הקיץ לילדי הגנים ובתי הספר, בהתאם למתווה משרד החינוך במטרה לתת מענה רחב ככל הניתן להורים ולילדים.
הקייטנות יכללו את קייטנות ביה"ס של החופש הגדול ושלל קייטנות מקצועיות ביניהן: כדורסל, כדורגל, קרב מגע, מחול ומחשבים. הקייטנות יכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, הפעלות, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, וסדנאות. בכל הקייטנות מועסק כ"א מקצועי ומיומן המאושר ע"י משרד החינוך.
ההרשמה תחל בתאריך 2.6.24 וניתן להירשם באמצעות האתר www.hugim.org.il

8 צפייה בגלריה
קייטנות הקיץ
קייטנות הקיץ
קייטנות הקיץ
(צילום: ע.קרית אתא)

תכנית TIME בחטיבה העליונה רוגוזין
תלמידי כיתה יא בחטיבה העליונה רוגוזין נפגשים פעם בשבוע עם תלמידי בית הספר דיהירו מרואנדה, במסגרת תכנית ללימוד משותף עם ארגון TiME הבינלאומי הפועלת בבית ספר מזה 5 שנים.
התלמידים לומדים יחדיו על חשיבות שימור טבע והסביבה, שימור מינים בסכנת הכחדה ואקטיביזם סביבתי ומתוודעים למשברים האקולוגיים אשר פוקדים את כדור הארץ.
במסגרת התוכנית התלמידים מפיקים אירועים מיוחדים לצורכי גיוס כספים כדוגמת, איסוף ספרים ומכירתם, מכירת מוצרי יד שניה, עיצוב קופסת תרומות בדמות הקופסא הכחולה של קק"ל והסברה לתלמידי בית הספר על חשיבות השימור של ערכי טבע במטרה לקדם את ערכי השמירה על הסביבה.

8 צפייה בגלריה
תכנית TIME בחטיבה העליונה רוגוזין
תכנית TIME בחטיבה העליונה רוגוזין
תכנית TIME בחטיבה העליונה רוגוזין
(צילום: ע.קרית אתא)

מוגש מטעם: עיריית קרית אתא