דיון שומתי לבחינת תוספת מס או כל בירור מול רשות המס, אינו הליך שכדאי להגיע אליו ללא ליווי עורך דין בתחום מס הכנסה, לא די לדעת היטב מה מצבך - נדרשת הבנה של החוק והתקנות, היכרות עם המצב המקובל בקרב רשות המס. טעויות בתחילת הדרך קשה לתקן בהמשך. אם קיבלת זימון- מאמר זה הנו הדלקת נורה אדומה עבורך.
מס הכנסה קובע את חיובי המס בהתבסס על דוחות שמוגשים אליו עלך ידי פרטיים או חברות.
פקידי המס מוסמכים לעיין בדוחות לבחון את המקורות עליהם הם מבוססים, בדיקת ההכנסות ההוצאות וכל הדרוש לחישוב הכנסותיו.
1 צפייה בגלריה
עורך דין לענייני מס הכנסה
עורך דין לענייני מס הכנסה
עורך דין לענייני מס הכנסה
(צילום: PIXABAY)
על אף שהדו"ח יכול להיכתב ולהיחתם על ידי יועץ מס או רו"ח מדופלם - עדיין בסמכות פקיד המס, להטיל ספק במידע המפורט בדו"ח. מטעמים שונים ומגוונים, או בשל השוואה לנתונים בדוחות קודמים שהוגשו, או מתוך אי התאמה פנימית בנתונים, או מתוך תחושה של עיוות או אי סבירות.
פקיד המס רשאי לזמן את האדם או החברה לדיון שומתי, במהלכו יידרש לתת הסברים, לגבות מידע במסמכים רלוונטיים ולתת תשובות לגבי אופן חישוב ומילוי הדוחות. אין לרשות המס כל כוונת זדון- אך זו מקיימת את חובה לבירור מס אמת.
גם אם העניין נשמע טכני, אין המדובר בעניין טכני גרידא- ואף ליווי של רואה חשבון לא תמיד ייתן מענה ראוי במקרה הזה. לכל סעיף ולכל החלטה ישנה מקור בחוק או בתקנות- וחשוב לדעת שמה שאתה אומר, יכול להכריע לכאן או לכאן. אם לא תגיע עם רשות המס להסכמות- ההליך יגיע לדיון בבית המשפט המחוזי, והדברים שנאמרו במהלך הדיון השומתי יהוו ראיה ובסיס לדיון בבית המשפט.
לכן יש לקחת באופן אחראי את הדיון השומתי, להיוועץ מבעוד מועד עם עורך דין מס הכנסה המבין ומכיר היטב את התקנות, ואת התנהלות רשויות המס - שייתן הכוונה כיצד להשיב ומה לעשות. ובמידת הצורך, בהתאם למורכבות העניין, יוחלט אם מוטב לבקש מעורך הדין בתחום המס להתלוות לדיון השומתי, זכות המוקנית לכל נישום.
עו"ד מס הכנסה בעל ניסיון רב והמקצועי, במקרים רבים, יוכל להגיע להבנות בהליך פשוט יחסית אל מול הרשות.
משרד עו"ד דורון, טיקוצקי,קנטור,גוטמן,נס,עמית גרוס ושות' בעל צוות חזק של עורכי דין יוצא רשות המס, המכיר את ההליך ואת המנגנון ובעל היכרות נכונה עם התקנות ועם דרישות הרשות, יאפשר טיפול אופטימאלי עם חשיפה מנמלית, ויוכל לתת מענה איכותי אל מול רשות המיסים. מוזמנים ליצור קשר עם צוות המשרד לקבלת ייעוץ ראשוני וקבלת פרטים נוספים.