קשה לתפוס את ע"ד בלהה (בילי) מצגר, לשיחה. הלו"ז שלה מלא עד שנת 2050 לפחות, תוצרת מדהימה של מיזמים ופרויקטים בהם היא עוסקת תדיר שגולת הכותרת שלהם היא כמובן פירמת עורכי הדין הגדולה באזור הצפון מוטאי מצגר גרבאוי אותה היא ייסדה יחד עם שותפיה ועומדת בראשה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד בלהה מצגר
עו"ד בלהה מצגר
עו"ד בלהה מצגר
(צילום: גיל נחושתן)
כן, הנערה שנולדה בחיפה לפני 36 שנה לשני הורים שוטרים, שפיתחה קריירה מרשימה כחוקרת משטרתית, סיימה בהצטיינות תואר ראשון במשפטים (ועוד עם תינוק קטן בבית) ותואר שני במשפטים לא נחה לרגע.
מכריה מספרים על תכונות יוצאות דופן שניחנו בה עוד מילדות, "שכל אחת מהתכונות הללו הייתה מביאה אישה לפסגות וכולן מתגלמות באישה אחת".
ואכן, הרזומה של עו"ד בלהה מצגר מרשים בכל קנה מידה, גם אם נאמוד אותו בסרגל מדידה גברי יהא אשר יהא: "היא השאירה אבק לאנשי עסקים, משפטנים ויזמים ב'עולם גברי מיוחס'", מוסיפים אלו שמכירים את פועלה, "היא מסמנת מטרות ומגשימה אותן ובנוסף מנהלת חיי משפחה למופת".
"אני חושבת שהכול טמון ברצונה של אישה להצליח", היא אומרת, "אם יש רצון אין שום תקרת זכוכית שיכולה לעמוד בעוצמתה של אישה או ברצונה של אישה, כך היה לאורך כל ההיסטוריה ובוודאי היום, שפחות או יותר הוסרו המחסומים שחסמו נשים להביא את יכולותיהן לידי ביטוי".
2 צפייה בגלריה
עו"ד בלהה מצגר
עו"ד בלהה מצגר
עו"ד בלהה מצגר
(צילום: גיל נחושתן)
כבת להורים שוטרים, התגייסה בלהה לשירות משטרתי שכלל בשנים המועטות שהייתה שם גם כהונה כמפקדת מתנדבים במספר שכונות בעיר חיפה וכחוקרת משטרתית ממולחת. למרות העתיד המבטיח במשטרה היא החליטה לוותר על עתיד בטוח ולדבריה "כלוב מזהב" ופנתה לדרך עצמאית ולקריירה בתחום המשפט, סיימה, כאמור, את שני התארים שלה, והקימה יחד עם שותפיה גל מוטאי וישראל גרבאוי את משרד עורכי הדין הגדול באזור הצפון לדיני תעבורה.
עם התמקצעותה בתחום, כשהפירמה חולשת על אלפי לקוחות מרוצים, היא החליטה לעבור לשלב הבא, גייסה כ-עשרים עורכי דין, שותפים עסקיים, מזכירות משפטיות מתמחים וכו' מתחומים שונים, וייסדה פירמה גדולה המעניקה "תחת קורת גג אחת" את כל השירותים המשפטיים האפשרים, מדיני מקרקעין, משפט אזרחי, משפחה, דיני עבודה, ליווי משפטי לבעלי עסקים, חוזים ועד לתובענות ייצוגיות וקטיגוריות ייחודיות כדוגמאת ייצוג משפטי לשוטרים וסוהרים ליווי קורבנות עבירה ועוד.
בנוסף, לכהונתה כמייסדת שותפה ומנכ"ל פירמת עורכי הדין מוטאי, מצגר, גרבאוי, היא גם מייסדת ומנכ"ל קבוצת ב.מ ליצירת הזדמנויות עסקיות מייסדת ושותפה בחברת אביבים העוסקת באיתור, ייזום ניהול פרויקטים בהתחדשות עירונית, שם מנהלת מצגר יחד עם שותפיה עו"ד אדי וינשטיין ועו"ד יוסי אמיתי מעל ל- 1,500 יחידות דיור בהתחדשות עירונית באזור הצפון עם החברות המובילות במשק.
אבל לא אחת כעו"ד מצגר שתוותר גם על עשייה חברתית וקהילתית: היא חברת ועד מחוז חיפה מטעם רשימת "הצלחה" בלשכת עורכי הדין במחוז, יו"ר ועדת נשים בלשכת עורכי הדין ובמחוז חיפה, סגן יו"ר ועדת תעבורה במחוז חיפה, סגן יו"ר ועדת כספים במחוז חיפה, חברת ועדת תרבות וועדת צרכנות במחוז חיפה וחברה בוועדת תעבורה בלשכת עורכי הדין ומשתתפת קבועה בפאנלים, בהשתלמויות ובימי עיון. ואם כל זה לא מספיק, אז עו"ד מצגר מובילה את לה"ב – לשכת העסקים והעצמאים בחיפה והצפון.
איך מגיעים לזה?
“מאז שאני ילדה שאפתי גבוה, סימנתי מטרות והגעתי אליהן, אף פעם לא התפשרתי ולא פחדתי להיכשל. בחרתי שותפים לדרך ובגדול אני לא חושבת שאני מיוחדת, הכוח הזה טמון בכל אישה, היא רק צריכה להחליט אם היא רוצה.
"אני מתחזקת זוגיות נפלאה ותומכת, וחיי משפחה מלאים ותוססים. יש לי עזרה רבה מאמא שלי, שכל היום עוזרת ותומכת וכמובן מבעלי שהוא שותף בגידול הילדים ותומך בי ושותף להצלחתי. בלי משפחה תומכת אין ספק שזה היה יותר קשה. אני לא חושבת שאני מקריבה משהו למען הקריירה, להיפך.
"אישה מצליחה ומאושרת היא אמא טובה יותר לילדיה, אני לא רק שותפה בגידול הילדים ונוכחת מאוד איתם בכל יום, ובוודאי בסופי שבוע בקיבוץ אושה לשם עברתי לאחרונה ושם אני מתגוררת, הקיבוץ הוא אי של שקט ושלוה ומעניק איזון. הכל בחיים זה איזונים. אני גם חברה מלאה בהנהגות ובוועדי הורים, אני ממליצה לנשים צעירות, אל תחושו רגשי אשמה אם אתן רוצות לפתח קריירה מצליחה, הכל אפשרי”.
ובכל זאת, עדיין מדובר בתחומים רבים.
“הגעתי למסקנה בשלב מאוד מוקדם בקריירה שאני חייבת להאציל סמכויות לאנשים אני מאמינה בהם. זה לא היה פשוט בכלל כי הייתי ‘וואן וומן שואו’ בטבעי, אבל הבנתי מהר מאוד שהשלם גדול מסך חלקיו, תפיסה זו באה לידי ביטוי בעבודה המקצועית ובניהול חיי המשפחה. אני סומכת על האינטואיציה שלי, שמוכיחה את עצמה שוב ושוב, בעזרתה אני בוחרת את השותפים שלי והצוות איתו אני רצה קדימה.
“חשוב לי להדגיש שלמרות הלו”ז והמיזמים הרבים אני מאוד נגישה לכולם ומייעצת רבות לאנשים ונשים מכל המגזרים ובכל מיני סוגות. אני אוהבת לתרום מהידע שלי ומהניסיון לכל מי שרוצה להתייעץ איתי. רבות מאוד הנשים, חלקן בתחילת דרכן, שהתייעצו ושוחחו איתי סיפרו לי לאחר מכן שהצליחו בזכות ההכונה שלי וההשראה שקיבלו ממסלול חיי להגשים את עצמן. גם דרך הראיון הזה אני מזמינה כל מי שרוצה להתייעץ איתי, או סתם לשאול שאלות להתקשר אליי לנייד: 0526400111. זה מאוד ישמח אותי וזאת אחת המטרות שלי בשיחה - להעצים נשים. כזו אני, עובדת מאוד קשה ומרגישה סיפוק רב, אני לא מוותרת על כלום, חולמת בגדול ומגשימה בגדול וכל הזמן רצה קדימה. לא יכולה לשבת לרגע בנחת, תמיד חושבת על הדבר הבא ועל המיזם הבא”.
ומה הדבר הבא?
“אני מאמינה שהחיים מייצרים לנו הזדמנויות רבות ואני לא מתכוונת לפספס אותן. אני מניחה שהשלב הבא יהיה התפתחות עם הפירמה ומיזמים נוספים לכיוון המרכז, וזה יקרה. בתקופה האחרונה הקמנו ארבעה שותפים רציניים מאוד חברת נדל”ן כשהכיוון הוא ליזום פרויקטים בתחום הבנייה. כי כשאישה, וזה מאוד מתקשר ליום האישה הבינלאומי, רוצה משהו, אין דבר או גורם שיכול לעצור אותה לסלול את דרכה להצלחה”.
וכאשת עסקים מצליחה המכהנת ביון היתר כיו”ר ארגון לה”ב לשכת העסקים והעצמאים בחיפה והצפון, מה הטיפ שלך לנשות עסקים שנקלעו למשבר בעקבות הקורונה?
“כמובן, שבמהלך התקופה האחרונה נחשפתי לקשיים רבים. גם היום אני רואה אנשים שנלחמים על הלחם, המצב לא קל. מנקודת המבט שלי – כל קושי הוא הזדמנות, צריך להמשיך בעשייה, כדי לייצר עשייה חדשה”