כאשר בוחנים את תחומי הלימוד לתואר שני מתגלה תמונה חדשה ומעט שונה מן הצפוי, מאחר שרבים משוכנעים כי התארים המתקדמים המבוקשים והפופולריים ביותר הם משפטים, מנהל עסקים, פסיכולוגיה וכמובן מדעי המחשב. בשנים האחרונות הביקוש לתואר שני עבר שינוי וכיום רבים מעוניינים לרכוש את התואר המתקדם יותר בתחומים כמו עבודה סוציאלית, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, תקשורת מידע וממשל, ומעבר לכך קיים ביקוש גבוה גם ללימודי פסיכולוגיה, מנהל עסקים ומדעי המחשב.
תחומים המחייבים תואר שני כדי לעסוק במקצוע
חשוב לציין כי ישנם תחומי עיסוק ומקצועות שבהם חייבים להוציא תואר שני כדי לעבוד ולעסוק במקצוע מסוים. כך לדוגמה, כדי להיות פסיכולוג ולטפל באנשים חייבים ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה, וגם במקצועות המדעים המדויקים בדרך כלל חייבים את התואר השני כדי להתקבל לעבודה, לדוגמה תפקידים הדורשים תואר שני בפיזיקה, כימיה, מתמטיקה וביולוגיה מולקולרית.

1 צפייה בגלריה
תואר שני
תואר שני
תואר שני
(צילום: PIXABAY)

יש תחומי עיסוק ומקצועות שלא חייבים בהם את התואר השני כדי להשתלב בשוק העבודה, אך התואר המתקדם מעניק יתרונות רבים והוא פותח דלתות ומאפשר לבוגרים להשתלב בתפקידים בכירים, מעניינים ומשתלמים יותר גם מבחינה כלכלית.
התחומים הרווחיים והמשתלמים ביותר לבוגרי תואר שני
רבים מבוגרי מסלולי הלימוד לתואר ראשון מתלבטים בסיום הלימודים האם להמשיך באקדמיה ולרכוש תואר שני רלוונטי. חשוב לציין כי לא חייבים לבחור מסלול לימודים לתואר שני הקשור ישירות ללימודים לתואר ראשון או למקצוע ולקריירה שנרכשה עד כה. אחד מהיתרונות המרכזיים ללימודי תואר שני הוא האפשרות ללמוד תואר מתקדם בתחום חדש וכך למעשה הבוגרים סוללים לעצמם את הדרך למינוף הקריירה שלהם, לפיתוח עצמי ואישי ולהשגת איכות חיים גבוהה יותר.
בתוך כך, רבים מבוגרי התואר הראשון מתלבטים מה להמשיך ללמוד באקדמיה, לכן כדאי לבדוק מתי יש יום פתוח באוניברסיטה כדי להשתתף בו ולקבל ייעוץ והכוונה במקום.
כדאי לדעת כי המעסיקים נותנים עדיפות למועמדים שיש להם תואר שני, מאחר שהתואר המתקדם מעיד על יכולות מרשימות, ידע עדכני, יכולת לחשוב מחוץ לקופסה ועוד. כמו כן, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שכרם של בוגרי התואר השני גבוה בעשרות אחוזים מהשכר הכללי הממוצע במשק - זהו יתרון חשוב המאפשר לבוגרים ליהנות משכר משתלם יותר.
תחומי הלימוד לתואר שני הנחשבים למשתלמים ולרווחיים ביותר הינם:
תואר שני במדעי המחשב – ההייטק הישראלי חווה לא מעט שינויים בשנתיים האחרונות אך התעשייה עדיין זקוקה לבוגרי מדעי המחשב למגוון תפקידים בכירים, ופוטנציאל השכר הוא גבוה ומשתלם מאוד.
תואר שני בעבודה סוציאלית – תואר מבוקש ופופולרי המבטיח תעסוקה בשפע ושכר גבוה מהממוצע. הבוגרים יכולים לעבוד במגוון תפקידים העוסקים בטיפול, מחקר ועוד.
תואר שני בפסיכולוגיה – כדי לקבל תעודה של פסיכולוג חייבים ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה, זהו תואר יוקרתי ומבוקש והבוגרים יכולים לעסוק בטיפול, מחקר ובמגוון תפקידים נוספים.
תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה – תואר יוקרתי ופותח דלתות המבטיח תעסוקה בשפע וקריירה מעניינת ומשגשגת. בוגרי התואר השני נחטפים לעבודה וזוכים לתנאי שכר טובים כבר מהיום הראשון.
תואר שני במנהל עסקים – התואר השני במנהל עסקים מכשיר את הבוגרים לתפקידי ניהול בכירים יותר ומפתח מיומנויות המסייעות לבוגרים לעבוד בתפקידי ניהול במגזר הפרטי או הציבורי.





מוגש מטעם: אוניברסיטת אריאל