איך הנפקת כרטיס cashback משתלמת לחברות האשראי? כיצד הן יכולות להציע עסקאות כל כך משתלמות לכאורה לצרכנים ועדיין להרוויח?
האותיות הקטנות של תוכניות קאשבק
ראשית, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. לחלק מתוכניות התגמולים בסגנון קאשבק יש מגבלה שנתית מקסימלית, כך שאמנם הן עשויות להציע תגמול נדיב של עד 5% להחזר במזומן, אך ייתכן שישנה תקרה שנתית או מגבלה מקסימלית אחרת שאפשר להגיע אליה. במקרים אחרים, האותיות הקטנות עשויות להיות החזר מזומן רק עבור קטגוריות מסוימות של רכישות, כגון במסעדות או בתחנות דלק.

1 צפייה בגלריה
 Cashback בכרטיסי אשראי
 Cashback בכרטיסי אשראי
Cashback בכרטיסי אשראי
(צילום: FREEPIK)

מכיוון שרוב הצרכנים אינם משקיעים זמן לקרוא את האותיות הקטנות, הם עשויים להזמין כרטיס אשראי מתוך הרושם שתוכנית התגמולים לה יהיו זכאים הרבה יותר נדיבה ממה שהיא בפועל.
זה לא אומר שכרטיסי קאשבק אינם משתלמים, רק שאתם צריכים לבדוק לפני את התנאים והמגבלות ולבחור את הכרטיס הטוב ביותר.
זה לא מזומן בחינם
כאשר סוחרים מקבלים תשלום באמצעות כרטיס אשראי, הם משלמים אחוזים מסכום העסקה כעמלה לחברת האשראי. אם לבעל הכרטיס יש תוכנית החזר במזומן בכרטיס, מנפיק כרטיס האשראי פשוט חולק נתח מהעמלות של הסוחר עם הצרכן. המטרה היא לתמרץ אנשים להשתמש בכרטיסי האשראי שלהם בעת ביצוע תשלומים. ככל שצרכן משתמש יותר בכרטיס אשראי, כך חברת האשראי יכולה להרוויח יותר עמלות סוחר.
מה כל זה אומר?
תגמולים המוצעים בכרטיסי אשראי מסוג cashback נשמעים מפתים, והם בהחלט יכולים לעזור לצרכנים חכמים לחסוך כסף ברכישות בכרטיסי אשראי. עם זאת, נדרש שימוש חכם ומושכל בכרטיס כדי לנצל את היתרונות שלו, ועוד קודם לכן – בחירה של כרטיס אשראי שלא רק מבטיח אלא גם מקיים, ושלא מסתיר מכם מגבלות שהופכות את הזמנתו לכלל לא כדאית.
כמו כן, מכיוון שתוכניות הקאשבק נועדו לגרום לכם להשתמש יותר בכרטיס, אתם עלולים להתפתות להוציא יותר כסף משהייתם מוציאים בכרטיס אחר.
זה ממש לא מומלץ. הדבר הנכון לעשות הוא לרכז את כל העסקאות (שמזכות בהחזר) בכרטיס cashback שלכם, אך לא לבצע יותר עסקאות רק בגלל שתקבלו חלק מהכסף שלכם בחזרה.
הכוח בידיים שלכם
בשנת 2017, הבנק הפדרלי של בוסטון דיווח כי סכום העסקה הממוצע, בעסקאות שאינן במזומן, גדול כמעט פי ארבעה מאשר עסקה ממוצעת במזומן. כלומר, חברות האשראי בהחלט מרוויחות מעמלות, למרות שהן מוותרות על נתח מהן. אז אין צורך לדאוג להן, הן מרוויחות. כעת, נותר לכם לוודא שגם אתם מרוויחים ככל הניתן מכרטיס הקאשבק שלכם.


מוגש מטעם: מקס