"לאורך שנים אני רואה שכשאנשים מקימים עסק, הםעושים את זה עם אור בעיניים והתלהבות בלב. אך לאורך זמן כאשר העסק ניתקל בקשיי ניהול וקשיי מימון מון הבנקים והמדינה, אני רואה איך האור בעיניים הופך לייאוש ותסכול המובילים כמובן לסגירת העסק"
בשנה האחרונה נסגרו 70,000 עסקים והדבר אינו מפתיע. לרב בעלי העסקים אין את הידע והיכולת להתאים את השירותים והמוצרים שלהם לפעילות און ליין, אין להם את היכולת להגיב ולהסתגל במהירות לשינויים שכופה עלינו המציאות על אחת כמה וכמה אם אין להם תמיכה מהמדינה.
כדי שעסק יצליח, כדי שעסק ישרוד על צרה שלא תבוא הוא חייב לדעת כיצד להתנהל בעולם המשתנה במהירות הבזק. לשם כך מלווה היבא בעלי עסקים קטנים וגדולים, חברות גדולות ומנהלים כיצד לעמוד באתגרים העיסקיים השונים.
1 צפייה בגלריה
אקדמיה לניהול של היבא חלבי
אקדמיה לניהול של היבא חלבי
אקדמיה לניהול של היבא חלבי
(צילום: ירין נאטור חלבי)
"פעמים רבות שמעתי מבעלי עסקים וממנהלים בכירים על הקושי להתמודד ללא תמיכה של המדינה וגם אני חוויתי על בשרי את כאבם", היא מספרת. "גם אני כמו בעלי עסקים רבים הגשתי בקשות למענקים מהמדינה, אך לא עמדתי בקריטריונים".
המסקנה המתבקשת בישראל 2022 היא שאי אפשר להחזיק עסק חי ונושם אם אין לכם גלגל הצלה או רשת ביטחון כלכלית.
70,000 בעלי עסקים חיפשו עזרה וביקשו רק לעבור את תקופת הקורונה, אך צעקתם לא נענתה וכאבם לא מצא מזור. גם אלה שהצליחו לעבור את המשוכה נאלצו להתמודד עם מוסר תשלומים חדש האומר "בצע את העבודה עכשיו, ספק את הסחורה היום ואת התשלום תקבל בעוד כמה חודשים". ומה בינתיים? איך שורדים את תקופת בין התשלומים? זה פשוט בלתי אפשרי.
"גם אני פניתי אל עזרה על מנת להציל את העסק שלי" מרחיבה היבא "אך הפקידה הנחמדה בבנק אמרה לי יש לך דיוג כלכלי גבוה מדי מכדי לקבל עזרה לעסק". את הפתרון לבעיית בין תזרים המזומנים מצאה לבסוף היבא בכוחות עצמה והיא אף הצליחה להגדיל את ההכנסות של העסק שלה בשנת 2020 ב- 16%.
"אל תסמכו על עזרה מבחוץ" היא אומרת "עשו את כל מה שאתם יכולים בכדי להציל את העסק שלכם. הירשמו לסדנאות, לקורסים, להשתלמויות ולהרצאות בכל הקשור לניהול עסק וריווחיות כלכלית". בסופו של יום, רק אתם אחראים להצלחתו של העסק שלכם.
היבא בעלת תואר B.sc תעשיה וניהול, מאמנת מוסמכת בקאווצ'ינג ניהולי וארגוני. היבא מכשירה מנהלים, בעלי עסקים ויזמים למצוינות בניהול העסק וצוות העובדים למעלה מ – 15 שנים.
היבא חלבי- www.wewin-consulting.com