מוצרים שיהפכו את התהליך לקל ומהיר ויציג את היתרונות של גידול ירקות בבית בעזרת השתילים האורגניים של משתלה מתמחה.
הקדמה
גידול ירקות בבית הוא חלום של רבים מאיתנו. עם עלייה במודעות לבריאות וחשיבות המזון הטבעי, המגמה של גידול ירקות ללא ריסוסים צוברת תאוצה. המאמר הבא יראה לכם כיצד בעזרת מערכת הידרופונית פשוטה, תוכלו לגדל ירקות טעימים ועסיסיים כל השנה, בכל מקום שיש בו שמש.
2 צפייה בגלריה
גידול ירקות
גידול ירקות
גידול ירקות
(צילום: FREEPIK)
מה זה מערכת הידרופונית?
מערכת הידרופונית היא מערכת גידול ירקות ללא צורך באדמה. היא פועלת על עקרונות גידול במים, שמספקים לצמחים את כל החומרים המזינים שהם צריכים. בעזרת ארבעה מוצרים בלבד - צינורות, משאבת מים, כוסיות שתילה ושתילים אורגניים - ניתן לבנות מערכת הידרופונית ביתית.
מאיפה מגיעים השתילים?
השתילים מגיעים ממשתלה אורגנית המתמחה בשתילי ירקות והידרופוני ומספקת שליחויות בכל הארץ. חשוב לבחור שתילים איכותיים המתאימים לעונת הגידול, כך שיצליחו להתפתח במערכת ההידרופונית. בעונת הסתיו-חורף, ניתן לגדל ירקות כמו רוקט, בצל ירוק, מנגולד ועוד. בעונת האביב-קיץ, אפשר לגדל עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חצילים ועוד.
2 צפייה בגלריה
גידול ירקות ללא ריסוסים
גידול ירקות ללא ריסוסים
גידול ירקות ללא ריסוסים
(צילום: FREEPIK)
איך מתחילים לגדל ירקות בבית?
1. בחירת מערכת הידרופונית: ישנם שלושה סוגי מערכות הידרופוניות - תלויה על קיר, מערכת לגידול עלים ומערכת לגידול ירקות ועלים. בחרו את המערכת המתאימה ביותר לצרכים שלכם.
2. בחירת ערכת שתילים: השתילים האורגניים יגיעו אליכם הביתה יחד עם המערכת ההידרופונית.
3. הרכבת המערכת: הרכיבו את המערכת בצורה קלה ופשוטה, מלאו מים במיכל האגירה, חברו לחשמל והניחו את השתילים בכוסיות השתילה.
כמה זמן לוקח עד לקטיף?
זמן הקטיף משתנה בהתאם לסוג הגידול. גידולי עלים כמו חסות ורוקט ניתן להתחיל לקטוף לאחר כשלושה שבועות עד חודש מרגע השתילה. גידולי ירק כמו עגבניות, מלפפונים ופלפלים ייקחו בין חודש לחודשיים עד הקטיף, בהתאם לעונה ולסוג הירק.
מה הזמן האידיאלי להתחיל?
למעט יולי-אוגוסט, שהם חודשים חמים מדי, כל שאר חודשי השנה מתאימים להתחיל בגידול ירקות במערכת הידרופונית. כך תוכלו ליהנות מירקות טריים, טבעיים ומלאי ויטמינים ישירות מהגינה הפרטית שלכם.
סיכום
גידול ירקות בבית באמצעות מערכת הידרופונית הוא פתרון פשוט ויעיל לכל מי שרוצה ליהנות ממזון בריא, טרי ללא ריסוסים. בעזרת ארבעה מוצרים בלבד, ניתן להקים גינה ביתית מניבה שתספק לכם ירקות טריים כל השנה.
קישור לקבוצת וואטסאפ להצטרפות: הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ
גידול ירקות בבית - הדרך הקלה, הבריאה והכיפית ליהנות ממזון טבעי וטוב יותר!
הכתבה מוגשת מטעם אתר לקט משתלה אורגנית מעבר לאתר

מוגש מטעם: לקט