מתי ישנה חובה על התקנת מערכות כיבוי אש?
לפני שתחפשו אחר פתרון איכותי בתחום כמו א.דנן מערכות כיבוי אש שידועים בזכות התמחותם בכל תחום ציוד לצד ייעוץ ושירות מקצועי באזור הצפון, הרי שעליכם להבין קודם לכן מתי ישנה חובה על התקנת מערכות מסוג זה. ובכן, על אף שמערכת כיבוי אש בהחלט יכולה לעזור לכל אדם להגן על המבנה שלו מפני שריפה (וכלל זה עוקב גם לגבי דירות פרטיות ולא רק לגבי בעלי עסקים), חשוב להכיר כי החוק הישראלי בעצם מאפשר למגזר הפרטי לשמור את זכות ההחלטה לעצמו על הצורך במערכת זו. מנגד, כאשר מדובר על בעלי עסקים, מוסדות ומפעלים שונים - קיימת חובה לכל דבר ועניין על התקנת מערכות אלו, זאת מאחר והדבר מהווה חלק בלתי נפרד משמירה על בריאות ובטיחות הציבור.

1 צפייה בגלריה
מערכות כיבוי אש
מערכות כיבוי אש
מערכות כיבוי אש
(צילום: Freepik)

איך זה עובד?
לפני שאתם מזמינים שירותי התקנת מערכות כיבוי אש איכותיים באזור הצפון לצד ייעוץ ושירות מקצועי כדוגמת א.דנן מערכות כיבוי אש, חשוב מאוד להבין כיצד התהליך מתבצע. למעשה, השלב הראשוני של התכנון נחשב לשלב קריטי ומשמעותי למדי, ובמהלך שלב זה גם באה לידי ביטוי המומחיות והמקצועיות של החברה המתכננת אשר בחרתם לשכור את שירותיה. אולם, כדאי לציין כי תכנון של מערכות גילוי אש אמור להתבצע רק לפי דרישות תקן ישראלי 1220 חלק 3, וכמובן שיש צורך להתחשב בדרישות כיבוי האש הקיימות, במבנה וכן גם במהות השימוש בו. במסגרת שלב זה בעצם החברה שתעזרו בשירותיה תקבע את סוג מערכת גילוי האש בה תערכו שימוש, המבנה שלה, סוגי הגלאים להם תזדקקו ועוד.
שלב ההתקנה
מאחר וכאמור, מדובר על מערכות מצליחות חיים שאמורות לעמוד בתקנים מאוד מחמירים שנועדו לשמור על בטיחות הציבור - הרי שההתקנות שלהן אמורות להתבצע רק על ידי מתקינים מוסמכים עם רישיון בתוקף מטעם החברה שמייצרת את אותן מערכות. חשוב מאוד להדגיש כי עמידה בכל דרישות החוק, בין אם מדובר על שלב ההתקנה ובין אם מדובר על שלב מאוחר יותר של תחזוקה - משמעותה ההבדל בין אובדן מוחלט של חיי אדם ורכוש לבין הימנעות מסכנת שריפה.

מוגש מטעם א.דנן מערכות כיבוי אש