הרבה להקות מוסיקה מצליחות יצאו מהקריות, החל מבנזין של פוליקר, החברים של נטשה של ארקדי דוכין ומיכה שטרית, אבטיפוס של אמיר בן דוד ואייל שכטר וכלה בכרמלה גרוס וננר וסטלה מריס. אבל הרכב הטראנס והמוסיקה האלקטרונית מהמצליחים בעולם, שנמצא באופן רציף על הבמה העולמית, הוא ללא ספק אינפקטד מאשרום, להקתם של עמית (דובדב) דובדבני (49) מקרית מוצקין וארז אייזן (43) מקרית ים. ההרכב החל את דרכו בשנת 1996 ומאז הם מופעים ברחבי העולם ובקרוב יוציאו את האלבום ה-15.
2 צפייה בגלריה
אינפקטד מאשרום
אינפקטד מאשרום
אינפקטד מאשרום
(צילום: אוהד קב)
בחודש אוגוסט הקרוב ישתתפו חברי הלהקה בשלושה אירועים לרגל ט"ו באב, ההופעה הראשונה בבית גבריאל, בצמח, סוג של תחייה מחדש של לילות אהבה בצמח שהיו מותג במפת הפסטיבלים בישראל לפני כמה עשורים.
בסיס הלהקה כיום הוא בלוס אנג'לס, ארה"ב ולקראת המופע בישראל שאלנו את עמית דובדבני מה מקום הלהקה בין אלו שיצאו מהקריות, והתשובה הייתה חד משמעית: "לדעתי הכי מצליחה שיצאה מהקריות ומישראל. רק אם נראה את אורך הזמן שאנחנו ביחד, הקטלוג שלנו, הרפרטואר שלנו, הגודל העולמי שלנו בלי ספק בין הלהקות הגדולות שיצאו מישראל. הופענו כמעט בכל מקום בעולם חוץ מאולי אלסקה, אבל בכנרת פה בישראל שלנו – עוד לא הופענו אז החלטנו לתקן את המחדל הזה".
והכל החל בקריות?
"אני וארז ניגנו בחדר קטן בקרית ים, במקום שהוא גר בו, שהפך לאולפן ומשם אנחנו מוציאים את שלושת האלבומים הראשונים שלנו. בשלב מסוים זה נעשה קטן עלינו, התחלנו להופיע בכל העולם ואז העתקנו את האולפן למשמר השבעה. אבל כל תחילת הדרך והמסה הראשונית שלנו, הכל נעשה בקריות".

קראו עוד:

מה יש בקריות, חוץ מהזיהום שהיה כזה בולט בשנות ה-90 של המאה הקודמת, שהוציא מכאן כל כך הרבה להקות טובות?
"אני חושב שאנחנו גדלנו בתקופה אחרת בקריות, לא היו פלאפונים ומחשבים, כל היום היינו ברחוב, ושם היו לך שתי אופציות, או שאתה משחק עם כדור או שאתה מקים להקה. תמיד רצינו להיות להקה, שמענו דברים שהגיעו מחיפה. ותל אביב ומוסיקה הייתה מן מפלט כזה, לא היה לנו הרבה דברים להתעסק בהם, בזה התעסקנו. לא הייתי קורא לקריות פריפריה כי הן לא פריפריה, אבל תמיד הייתה שאיפה להגיע לעיר הגדולה, תחילה חיפה ואחר כך תל אביב. תמיד רצינו איך שהוא להגיע לשם. לדעתי זה משותף לכל הלהקות. אגב, אח שלי ניגן גיטרה באבטיפוס במשך כמה שנים. הדחף הזה לצאת עם מוסיקה הולידה המון להקות בקריות.

האלבום ה־15

מה אתם עושים בשנים האחרונות?
"מופיעים ללא הפסקה, 100-120 הופעות בשנה בכל העולם. מוציאים אלבום כמעט כל שנתיים, אנחנו נוציא בקרוב את האלבום ה-15 שלנו. יש לנו חברה שעוסקת בעזרי מחשב לתוספי מוסיקה, עוסקים קצת בטיימינג ובסטרימינג, אנחנו נון-סטופ בעבודה בכל מה שקשור למוסיקה".

2 צפייה בגלריה
בחוות הנוקדים |
בחוות הנוקדים |
בחוות הנוקדים |
( צילום: Omri Silver)

כמה זמן לא הופעתם בארץ?
"אנחנו כל הזמן מגיעים לפה להופעות, היינו באירוע מיוחד בחוות הנוגדים, כעת מגיעים לכינרת, למה שהיה פעם ליל אהבה בצמח, זה השם ההיסטורי שנשאר אצלי. מופיעים בברבי, בפסטיבל התמר, אנחנו לא גרים בישראל, אבל כל הזמן עם אופק לישראל".
מה המעריצים צריכים לצפות לקראת המופע בכנרת?
"קודם כל זו תהיה הופעה של ההרכב המלא של איפקטד מאשרום, כל הלהקה על הבמה. לא עשינו מופע כזה לקהל בצפון הרבה זמן. יהיו כל הלהיטים שלנו, והדברים החדשים. אנחנו די מתרגשים לקראת המופע, לבוא לצפון. מתגעגעים לקהל הצפוני, שתמיד צריך להגיע למרכז לראות אותנו. כמובן שכינרת זו תהיה הופעה מיוחדת, אנחנו מארחים את הדג נחש ואת נטע ברזילי נעשה כמה ביצועים מיוחדים. בכלל כל המופע יהיה מיוחד".
תוכניות לעתיד הקרוב?
"הרבה הופעות, אלבום חדש בספטמבר, שנה עמוסה במוסיקה".