החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי מעניק היכרות עם מדעי החינוך. לימודי התואר הראשון נועדו להקנות ידע בסיסי על מהות החינוך, ולהמחיש את זיקת התיאוריות החינוכיות אל המציאות של מערכות החינוך בשטח ואל אפשרויות התעסוקה וההתמחות בחינוך. במרכז תכנית הלימודים נמצא אשכול לימודים עיוני בסיסי, המציג את הפסיכולוגיה של החינוך, תולדותיו ומטרותיו. ממנו מסתעפים תחומי ידע והתמחויות כדוגמת לקויות למידה, הגיל הרך, אשכול מישחוק וחדשנות בחינוך, ניהול במערכות חינוך וייעוץ חינוכי. ההיכרות עם מגוון התחומים בחינוך, מאפשרת בחירה מושכלת של תחום ההתמחות בהמשך.

2 צפייה בגלריה
האקדמית גליל מערבי
האקדמית גליל מערבי
האקדמית גליל מערבי
(צילום: שמעון איפרגן)

החל משנה"ל תשפ"א תחל לפעול באקדמית תוכנית לתואר שני (M.A.) בניהול מערכות חינוך. במסגרת לימודיהם, ירכשו הסטודנטים ידע תיאורטי, מחקרי, מעשי וכן כלים שיסייעו להם בניהול במערכות חינוך. הלימודים מרוכזים ביום אחד, במטרה לאפשר לאנשי חינוך עובדים ללמוד לתואר שני ביום החופשי שלהם. הלימודים יתפרשו על פני שנתיים, שני סמסטרים בכל שנה, ותוכנית הלימודים כוללת קורסים מגוונים ומעניינים, כגון: "כישורי המאה העשרים ואחת בשדה החינוך ובניהול החינוך", "מניהול למנהיגות בחינוך", "מיומנויות ניהול ותורת ניהול מתקדמות בשדה החינוך", "יזמות וחדשנות טכנולוגית בחינוך", "פיתוח חזון, מדיניות וסטנדרטים להערכה בית ספרית", "היבטים בינלאומיים וגלובליים בניהול מערכות חינוך" ועוד. כמו כן כוללת תוכנית הלימודים שני סמינריונים (אחד בכל שנה) וכן עבודת גמר אשר תלווה בהנחיה אישית של הסטודנטים על ידי מרצים בכירים בחוג.
פרופ' ורד וקנין-נוסבאום, ראשת החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי: "חינוך הדור הצעיר היה אתגר משמעותי ולא פשוט עוד לפני העידן בו כל הידע האנושי זמין בכיסנו ובמרחק נגיעת מסך. במציאות של ימינו, מוטל עלינו להעניק לתלמידים את היכולת להיות אנשי חינוך המסוגלים להקנות לתלמידיהם יצירתיות ויכולת פתירת בעיות - כישורים חיוניים להצלחה בחיים המקצועיים, ובכלל. המצב החדש שנקלענו לתוכו לנוכח מגפת הקורונה, מאלץ את אנשי החינוך למצוא דרכים חלופיות ללמידה והוראה ולהביע בעצמם את יכולות היצירתיות ופתרון הבעיות. הסגרים השונים וההגבלות על הדברים שאנחנו רואים כ'למידה קונבנציונלית', יוצרים חלון הזדמנויות לחשיבה מחוץ לקופסה, ללמידה באמצעות טכנולוגיות חדשניות ולחשיבה על הוראה 'אחרת' ומתקדמת יותר. גם בקושי של הקורונה ניתן למצוא ברכה".
במסגרת לימודי תואר ראשון בחוג לחינוך רוכש הסטודנט ידע בסיסי על מהות החינוך, ולומד לקשר תיאוריות חינוכיות ואת ממצאי המחקר אל המציאות של מערכות החינוך בשטח בהתאם לתחום החינוכי אותו בחר ללמוד באשכול הלימודים. הסטודנט רוכש מיומנויות והתנסויות נרחבות בהתאם לאשכול שבו יבחר ללמוד: לקויות למידה, הגיל הרך, מישחוק וחדשנות בחינוך, ייעוץ חינוכי וניהול במערכות חינוך. כל אלו יאפשרו ללומד בחירה מושכלת של תחום ההתמחות ובהמשך מיצוי הפוטנציאל הטמון בו ומימושו בקריירה שלו.
האקדמית גליל מערבי הוקמה בשנת 1994 ולומדים בה כיום למעלה מ-4000 סטודנטים במגוון חוגים. המכללה רואה עצמה כעוגן אקדמי, תרבותי, חברתי, כלכלי והשכלתי לאזור בו היא שוכנת ולאזור הצפון כולו. לשם כך, חותרת המכללה כיעד מרכזי להוות מוסד איכותי וייחודי להשכלה גבוהה ואבן שואבת למגוון רחב של סטודנטים מהאזור ומרחבי הארץ. במכללה לומדים לתארים במגוון חוגי לימוד: ניהול, כלכלה, לוגיסטיקה, חשבונאות, חינוך, קרימינולוגיה, לימודי שימור, לימודי תיאטרון, סוציולוגיה ותואר רב-תחומי. המכללה רואה ביחס האישי ובליווי של הסטודנטים מראשית דרכם האקדמית ועד סיומה משימה מרכזית, תוך התחשבות מרבית בצרכיהם ובהעדפותיהם האישיות. המכללה שואפת להעצים את יכולותיו של כל סטודנט ולחזק את האמונה של כל סטודנט בעצמו. האקדמית גליל מערבי מציעה ללומדים בה אתגר והצטיינות ופועלת לסייע לסטודנטים בשילובם בשוק התעסוקה.
לפרטים נוספים על החוג לחינוך - תואר ראשון ותואר שני, לחץ כאן