האם אתם בודקים את חשבון הבנק שלכם באופן תדיר? או שמעדיפים לעצום עיניים ולקוות כי המינוס ייעלם לו במקרה ביום בהיר, תוך כדי שממשיכים לעשות שימוש נרחב בכרטיס האשראי ולחשוב שהכל בסדר, אפשר להמשיך לקנות הכל ולחלק לתשלומים?
כמה מכם מעדיפים שלא לפתוח את תיבת הדואר בכניסה לבית, מתוך ידיעה שסביר להניח כי תמצאו שם מכתב התראה על תשלום חשבון החשמל שעדיין לא שולם, או שתקבלו "דרישת שלום" ממס הכנסה או הוצאה לפועל עם הודעה כי אם לא תשלמו את חובכם הם יאלצו לעקל את חשבונכם?
אם אתם קוראים את השורות הללו, מהנהנים ואומרים לעצמכם בראש, כן זה בדיוק אני, תדעו שאתם לא לבד.
על פי בדיקות שנעשו נמצא כי יותר ממחצית משקי הבית בישראל שקועים במינוס בחשבון הבנק שלהם, זאת בזמן שההוצאות ממשיכות לעלות באלפי שקלים בכל חודש.
נתון נוסף מלמד כי מעבר לפעילות הכלכלית השוטפת של חוגים ומורים פרטיים עבור הילדים, קניות בסופרמרקט, תרופות, בילויים, חופשות בחו"ל וכד', קרוב ל 30% מהמשפחות גם משלמות משכנתא לאורך 20 עד 30 שנה.
צרת רבים חצי נחמה? סביר להניח שאם אתם קורסים תחת הנטל הכלכלי, שום דבר לא יעודד אתכם, והצורך לתקן את המצב מחייב פעולה ושינוי כאן ועכשיו.
מי שעוזרת למשפחות רבות לצאת מהתסבוכת הכלכלית היא מנאל זועבי, יועצת לכלכלת המשפחה והבעלים של "פתרונות פיננסים".
מנאל, בת 35 היא בעלת תואר חשבונאי בכיר מדופלם, היא למדה הנהלת חשבונות 1 ו 2, בנוסף היא משמשת כחשבת שכר, מנחת סדנאות ומעבירה הרצאות על כלכלת המשפחה.
לפני שיצאה לדרך עצמאית, מנאל עבדה בחברת כוח אדם גדולה וכיום ממשיכה להעניק שירות כפרילנסרית עבור מפעל פוליגל תעשיות פלסטיקה.
מנאל זועבי פתרונות פיננסים: מבצעת מהפכה כלכלית בחברה הערבית
2 צפייה בגלריה
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
(צילום: יח"צ)
בעוד שמשקי בית היהודיים מתנהלים בעיקר דרך חשבון הבנק, לאורך השנים התושבים הערבים במדינה נוהגים לנהל את ענייניהם השונים בכסף מזומן. זאת הסיבה שחלק נכבד מהפעילות של מנאל באה לידי ביטוי בליווי והדרכה של משפחות בקרב החברה הערבית, כדי לתקן את הקיים, על כך מנאל סיפרה:
"ניהול של תקציב המשפחה לא שונה מניהול של עסק וחברה, ויש צורך לעקוב באופן הדוק אחר ההכנסות וההוצאות השוטפות כדי לדעת בדיוק היכן עומדים, כאשר המטרה כמובן היא שההכנסה תהיה גדולה יותר לעומת ההוצאות.
ברגע שמנהלים את החשבון המשפחתי במזומן בלי רישום מדויק של הדברים, בלתי אפשרי לעקוב מה עושים נכון ומה לא, על מה מבזבזים יותר מדי שלא לצורך והיכן אפשר היה לחסוך".
מנאל זועבי פתרונות פיננסים: הטעויות השכיחות של משקי הבית בישראל
בזכות המהפכה שמנאל וחבריה למקצוע מובילים, לאט לאט גם בחברה הערבית עלתה המודעות לשינוי שכדאי לבצע בכל הנוגע לכלכלת המשפחה.
אך מה הן הטעויות שעושים מי שכן מנהלים את חייהם דרך חשבון בנק מסודר?
"אחת הטעויות הגדולות היא שאנשים חושבים שהמסגרת בבנק זה כסף שהם יכולים לעשות בו שימוש, מבלי להבין שבסופו של יום הם משלמים על כך ביוקר.
המינוס שגדל גורר עימו ריביות שצריך לשלם, וככל שהמינוס גדל ולא נסגר תשלום הריבית עולה בהתאם. בחישוב שנתי אפשר להגיע למאות ולאלפי שקלים שהלכו לאיבוד רק בגלל התנהלות כלכלית רשלנית זו".
מנאל זועבי פתרונות פיננסים: לנצל לטובתכם את הקדמה הטכנולוגית
אחד הדברים שכואבים למנאל זועבי הוא שהמדינה למעשה "משתפת פעולה" עם ההתנהלות הזו של חלק נכבד מהציבור בארץ, בעוד שבמקומות אחרים בעולם פשוט אי אפשר להיכנס למינוס בחשבון הבנק.
עד שדברים ישתנו בעזרת חוקים שלא יותירו את הפרצה הזו פתוחה, היא ממליצה לערוך רישום קבוע על כל צעד פיננסי שמבצעים, קטן וגדול כאחד:
"בהדרכות שאני מעבירה בכל הנוגע לכלכלת המשפחה אני ממליצה לעשות שימוש בטכנולוגיה שכולנו פעילים בה בכל רגע במהלך היום - הוואטסאפ.
כדאי לפתוח קבוצה מיוחדת בין בני הזוג, ושזו תהיה מיועדת אך ורק לרישום של כל ההוצאות שלהם במהלך השבוע,. כך בסופי השבוע הם יוכלו לשבת על כל ההודעות ולעשות רשימה מדויקת על מה וכמה כסף הם הוציאו.
בדרך הזו אפשר יהיה לראות היכן אפשר היה לחסוך או אפילו לוותר על רכישה מסוימת שלא היתה מחויבת במציאות.
חלק נכבד מהקניות שלנו הן כתוצאה מרגש בלבד, לכן ברגע שתשב לנו בראש הידיעה כי כל הוצאה כספית מיד צריכה להירשם בקבוצת הוואטסאפ הזו, אנחנו נחשוב פעמיים לפני שנוציא את כרטיס האשראי או את המזומן.
הפסיכולוגיה משחקת תפקיד ראשי כאשר מבקשים לחולל שינוי, גם באורח החיים הפיננסי שלנו".
מנאל זועבי פתרונות פיננסים: אל תיפלו אל תוך מלכודת המבצעים
2 צפייה בגלריה
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
מנאל זועבי פתרונות פיננסים
(צילום: יח"צ)
חלק משינוי התודעה שמנאל זועבי מחדירה בלקוחות שמבקשים את הייעוץ וההדרכה הפיננסית שלה, נוגעים גם איך לא להתפתות אחר מבצעים של אחד פלוס אחד, וגם לא לקנות בחנות הראשונה שנקרתה בדרכנו בזמן מבקשים לבצע רכישה משמעותית.
"בדרך כלל המבצעים של אחד פלוס אחד הם על מוצרים שאנחנו לא ממש צריכים כאן ועכשיו. ברגע שאנחנו מתפתים לעשות זאת, מבחינתי מדובר בהוצאה מיותרת. זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בדבר אוכל קטן, נניח קופסת שימורים, אבל כל שקל נחשב בחישוב החודשי.
ברגע שנבין כי אין בושה לחסוך בדברים הקטנים, נגלה כי בסוף החודש המינוס קטן. זו אולי תהיה דרך איטית, אבל היא הנכונה ביותר", מנאל זועבי סיכמה את הדברים.
מנאל זועבי פתרונות פיננסים: יצירת קשר
ההליך מול מנאל זועבי נעשה בפגישות אישיות במשרדה בשדרות ארלוזורוב 28/2 בעפולה ובפגישות זום.
במפגש הראשוני מנאל אוספת מידע ועוברת על כל חשבונות הבנק, הוצאות של כרטיסי האשראי, פירוט על הלוואות קיימות, חסכונות, פנסיה ועוד.
לאחר מכן היא בונה תוכנית עבודה שאותה היא מתאימה בדיוק מושלם ובהתאם לצורך הקיים של כל משק בית בנפרד, כאשר הליווי שלה נמשך גם שבועות ארוכים לאחר שיוצאים לדרך עם התוכנית הכלכלית שהיא העמידה.
לפרטים נוספים, חייגו: 054-470-1166