הוא צעיר ונמרץ, בעל הספק מטורף, ובעל משרד עורכי דין החולש על ארבע ערים מצפון ועד דרום, ואת כל זה הוא עשה בשמונה שנות פעילות אינטנסיבית מאז החל לעסוק במשפטים. הכירו את עו"ד עמירם אלקובי מקריית אתא, בן 40 בסך הכול שכבר זוכה לכינוי אלוף ההפטרים של המדינה.
עו"ד אלקובי נולד בנשר וכבר בצעירותו ניכרה יכולתו המשפטית יוצאת הדופן ("חברים היו מתייעצים איתי איך נחלצים מכל הבעיות. המורים והמפקדים בצבא ביקשו ממני לנסח מכתבים").
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמירם אלקובי
עו"ד עמירם אלקובי
עו"ד עמירם אלקובי
(צילום: נחום סגל)
לאחר שחרורו מחיל האוויר (שירת בנ.מ) עסק מספר שנים בעולם התקשורת והסלולר ("שם למדתי תודעת שירות ובעיקר שקיפות") עד שחברה שסיימה לימודי משפטים, עו"ד שירן בכר, הפצירה בפניו שיממש את יכולותיו. הוא סיים את לימודים בשנת 2014 ושלוש שנים אחרי כבר פתח את משרד עורכי הדין, שכיום מונה כ-30 עובדים מהם עורכי דין וצוותי מנהלה, המתפרסים בארבעה סניפים בחיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. להוציא את המשרד הראשי בקריית אתא הממוקם בדרך חיפה 37 (מול איקאה) משם יצאה הבשורה.
עיקר פעילות המשרדים הינה בהפטר מחובות ובביטול הגבלות ועיקולים, בניהול הסדרי חוב ובייצוג חייבים בהליכי פשיטות רגל והוצאה לפועל. אבל לא רק, בחלק מהסניפים גם מעניקים שירותים משפטיים שונים.
למה בחרת בתחום חדלות הפרעון?
"אני חושב שהתחום הזה דווקא בחר בי. כשניגשתי ללימודי המשפטים ידעתי וזה גם תמיד מה שכיוונתי אליו, שאני אהיה תמיד בצד העוזר. זה ממש המוטו שמנחה אותי ואותו אני גם מעביר לכל עורכי הדין והצוותים המסייעים. אני אדם מאמין, ואני תמיד אומר לעצמי ולעורכי הדין במשרד, הקב"ה שם אותנו בכיסא הזה כדי לעזור, תשמרו על הכיסא הזה ועל השליחות הזו ותרגישו שזו זכות שאתם יושבים עליו".
לדברי עו"ד אלקובי, הצלחתו נובעת גם מהשיטה העסקית בה הוא מאמין שהתגלגלה מתוך רצונו לסייע לחברה: "בתחום חדלות הפרעון למי שמגיע אליי אין כסף. זה הרי ברור. אני החלטתי להיות 'רמי לוי' של עולם המשפטים. להרוויח על מוצר פחות ממה שמרוויחים כולם ולהשיג יותר לקוחות. אז אני מרוויח פחות על כל תיק ממה שמקובל בשוק, ובמקביל אני מגדיל את מעגל הלקוחות והתיקים. זו השיטה והיא פעלה ופועלת היטב במהלך השנים וגם קוצרת הצלחות".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמירם אלקובי
עו"ד עמירם אלקובי
עו"ד עמירם אלקובי
(צילום: נחום סגל)
תוכל לתת דוגמה לתיקים שטיפלת בהם?
"משרדנו עומד כרגע בממוצע על למעלה מ-1,000 תיקים שנסגרו בהפטר או בהסדר בשנה. זה סכום מטורף. והוא כמובן מתבצע בגלל המקצועיות הרבה שרכשנו בתחום והעבודה המאומצת של כולנו. כשאתה בא לעזור מהשמיים מסייעים לך. בכל אלף תיקים כאלו יש עשרות מקרים שהתוצאות שהתקבלו מפתיעות במיוחד. היה לי מקרה של אישה חייבת שהיו לה חובות בסדרי גודל של כתשעה מיליון שקלים שהסתיימו ב-18 אלף שקלים. מקרה שבו לאישה עם דירת מגורים וחוב של חצי מיליון שקל, שבה הבנק ביקש לממש את הדירה לחוב על פי דין, והצלחנו להשאיר את הדירה ולסיים את החוב ב-עשרים אלף שקלים שגם הם היו היו בפריסה רחבה. היה לנו מקרה של חובות בסדרי גודל של רבע מיליון שקל שהסתיימו באפס שקלים. כל התיקים הללו הסתיימו ממש רק לאחרונה".
איך אתה עושה את זה?
"אמרו לי שאני כמו שף טוב, שתמיד יוציא מנה טובה גם אם חסר לו את כל חומרי הגלם. מה שנקרא ארוחת גורמה עם מה שיש במקרר".
משרד עו"ד עמירם אלקובי כתובת: רחוב דרך חיפה 37 (מול איקאה) קריית אתא.
טלפון: 0733-869999
פורסם לראשונה: 15:58, 29.05.22