דוד נוהג להזמין באונליין. כשערך את הקנייה השבועית מהסופר, הוא רצה להזמין, בין היתר, תריסר ביצים.
2 צפייה בגלריה
החוק אוסר על קבלת מזון בחזרה
החוק אוסר על קבלת מזון בחזרה
החוק אוסר על קבלת מזון בחזרה
( צילום: shutterstock)
הוא ביצע את ההזמנה מהנייד ולא ממש שם לב, שבתבנית ביצים רגילה יש 12 בחבילה. הוא לחץ על הכמות הדרושה לו, סימן 12 והמתין בסבלנות להגעת המשלוח.
כשהגיע השליח (מתנשף) לפתח דלתו והניח את המשלוח, דוד הופתע לגלות שיש לו 144 ביצים. כלומר: 12 תבניות שבכל אחת מהן 12 ביצים. דוד תפס את הראש: לא רק שלא היה לו מה לעשות עם כמות ביצים שכזאת, גם לא היה לו מקום במקרר כדי לאחסן אותן.
דוד לא לבד. תלונות דומות בסגנון זה הגיעו למועצה לצרכנות. אנשים שהזמינו בטעות שני קילו גבינה צהובה במקום חבילה של 200 גרם, או משלוחים שבהם עשרות חבילות של חטיפים, במקום מארז אחד. שלא לדבר על הגברת שהזמינה בטלפון 8 פיצות – וקיבלה שמונה מגשים.
מה מגיע לכם?
"חייבים לזכור שהחוק אוסר על קבלת מזון בחזרה", אומרת עו"ד מיכל אוחנה מהמועצה לצרכנות. "במקרה של טעות כמותית בהזמנה - שאתם ביקשתם, לא ניתן יהיה לקבל את העודפים בחזרה והעסק איננו מחויב לקחת את הסחורה או לזכות אתכם".
קבלו טיפ:
מומלץ לערוך קניות מן המחשב ולא מהנייד. הקדישו תשומת לב לפרטים וערכו בדיקה נוספת לפני שאתם משלמים ושולחים את הרשימה.

2 צפייה בגלריה
תקנות ביטול עסקה אינן חלות על בעלי חיים
תקנות ביטול עסקה אינן חלות על בעלי חיים
תקנות ביטול עסקה אינן חלות על בעלי חיים
(צילום: shutterstock)

למה התוכי שותק?


לידור ביקש לשמח את ילדיו ורכש עבורם בחנות לבעלי חיים תוכי מדבר, תמורתו שילם 1,500 שקלים. אלא שאחרי כמה ימי הסתגלות, המשפחה הצטערה לגלות שהתוכי לא ממש דיבר.
כל הניסיונות להגיד לו מילים או משפטים לא צלחו, התוכי לא אמר כלום. אחרי כמה ימים, כשלידור הבין שלא מדובר בבעיית הסתגלות או בגעגועים של התוכי לחנות או לאפריקה, אלא בתוכי מזן שלא מדבר, הוא ביקש להחזיר אותו לחנות, אבל בעל החנות סירב.

קראו גם:

מה מגיע לנו?
במועצה לצרכנות מדגישים כי בעל חיים הוא לא מוצר. לפני שאתם חושבים על הכנסת בעל חיים למשפחה, בדקו האם אתם אלרגיים, האם תוכלו לעמוד במחויבות הטיפול בו והאם אתם מוכנים להוצאה הכספית הכרוכה בגידולו.
מעבר לכך, תקנות ביטול עסקה אינן חלות על בעלי חיים, ולא בכדי רכישת בעלי חיים עדיין נקראת "אימוץ".