"לדעתי, דרך ההגעה שלי לעולם עריכת הדין הוא המסר: כל אדם פשוט צריך לעשות את מה שהוא אוהב, בתקופת הזמן הנכונה לו", אומר עורך דין קובי לוי כשאנו מתיישבים לראיון עימו. "זה יכול להיות במקום כזה או אחר, אבל לכל אחד אמורה להיות אותו האידיאל וזה לעסוק בעשייה שתמלא אותך ותספק אותך".
3 צפייה בגלריה
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
(צלם: ליאור לייבוביץ)
עו"ד קובי לוי יודע על מה הוא מדבר. קצין המשטרה הוותיק שעשה חיל במגוון תפקידים במערכת אכיפת החוק לא ויתר לעצמו מעולם. כבר במהלך לימודי התואר הראשון שלו בכלכלה, מצא את עצמו נמשך לעולם המשפט. לאחר שסיים את הלימודים, נרשם לתואר ראשון ושני במשפטים ולמד לשלב בין העולמות. "די במקרה הגעתי להתמחות בפרקליטות הפלילית של מחוז חיפה ושם נחשפתי לעולם הפלילי", הוא נזכר. המאמן שלי היה עמית אייסמן, פרקליט המדינה היום, אשר היווה מודל שיצק בי את הבסיס והיסודות המשפטיים הנכונים. נשאבתי לעבודה ולעשייה ברמה כזו שפשוט עברתי לשירות במשטרה. התמחיתי בפשיעה הכלכלית והקמתי בשנת 2012 את היחידה לרישוי עסקים ופשיעה כלכלית".
לרזומה של עורך הדין המצליח אפשר לזקוף מספר תפקידים מעניינים ומרתקים במשטרת ישראל: תובע פלילי בכיר בזבולון, קצין חקירות בתחנות המחוז הצפוני כמו נצרת ועפולה ועוד. אך כנראה שהתפקיד הבכיר ביותר שלו הוא תובע מחוזי במחוז צפון במחלקת רישוי עסקים. "ייסדתי את המחלקה הזו באותן שנים ויצקתי לשם את העקרונות שלי", מספר לוי.
3 צפייה בגלריה
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
(צלם: ליאור לייבוביץ)
לאחר למעלה מעשור בתפקידים השונים במדים הכחולים, עזב לוי את המשטרה ופתחת משרד עורכי דין פרטי יחד קרן, אישתו, עורכת דין לדיני משפחה אשר מנהלת את המחלקה במשרד ביד רמה.
האם יש קשר בין התחומים?
"בהחלט. השילוב בין דיני משפחה והדין הפלילי הוא כמעט בלתי נמנע אחד מהשני", מסביר קובי. "כשאתה פועל בשתי החזיתות הללו אתה מספק מעטפת הגנה ללקוח. זה אומר שכל לקוח שמגיע אלינו מקבל את כל המענה תחת קורת גג אחת, דבר שנדרש לא אחת בתלונת שווא רבות ושיקולים טקטיים פסולים של עורכי דין רבים בתחום הזה.
"בסופו של דבר, קרן ואני משלימים אחד את השני בעשייה שלנו. כשאני נמצא בדיונים קרן עסוקה בכתיבה המשפטית ולהפך. כך לא קורה מצב שאנחנו צריכים להביא איתנו את העבודה הביתה", אומר עורך הדין המנוסה. "אנחנו יושבים בבוקר, אחרי הפיזור של הילדים, על התיקים שיש לנו לטפל בהם בנחת על כוס קפה. רואים מה אפשר לקדם בכל שלב לכל תיק ומשם מתחילים לנוע".
נקודה נוספת שאפשר לזקוף לזכותו של לוי היא ההיכרות המעמיקה שלו עם המשטרה, מה שלרוב מהווה עבורו יתרון בתיקים אותם הוא מנהל. "במסגרת תפקידי כעורך דין, תובע וקצין משטרה שבא מהמשטרה, אני מכיר את צורת החשיבה שלהם, את נהלי העבודה והשיקולים השונים שאת חלקם אני כתבתי בעצמי", הוא מסביר בחיוך. "כן, זה בהחלט יוצר 'יתרון' עבור לקוח שמיוצג אצלי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
(צילום: ליאור לייבוביץ )
כשלוי מספר על אותו 'יתרון' שהוא יוצר עבור הלקוחות שלו, הוא נזכר במקרה שאירע לא מזמן. הוזעקנו לטפל בתיק מעצר נגד בחור שהוגשה נגדו תלונה על תקיפה מצד אשתו", נזכר לוי. "עזבתי הכל ורצתי במהירות לתחנת המשטרה בזבולון כדי להבין מה קורה. במקביל, קרן שוחחה עם המשפחה וקיבלה רקע מקיף יותר על הסיפור. באותם רגעים הבנו שהאישה תכננה את הכל מראש והצגנו לכל הטענות שלנו ראיות מכריעות לטובתו של אותו בחור שהרגיש באותו רגע שהשמיים נופלים עליו. ביקשנו מקצין המשטרה להמתין עם החלטת המעצר ולבצע שימוע מסודר טרם החלטת המעצר, שימוע שבסופו הוחלט על שחרורו של הלקוח. לא הסתפקנו בזאת ערערנו לבית משפט השלום ולאחר מכן למחוזי עד ביטול כלל תנאי ההרחקה כנגדו. ההחלטות הללו הן ששימשו אותנו בהליך המשפחה ופגעו רבות במהימנות האישה. מיותר לציין שאילולא הניסיון שלנו ההליך היה מתנהל אחרת לגמרי עת הלקוח היה עצור, לאחר מכן מורחק מהבית ואז נדרש היה להוכיח חפותו.
"בסופו של דבר", אומר קובי בחיוך. "זה הרבה מעבר למקום עבודה. אתה יודע שיש לך את הכוח, ובעיקר את הזכות, לחשוף את האמת ולהוציא את הצדק לאור והוסיף ואמר לוי: הכי כיף זה לגלות שמידת ההשפעה והעזרה שלך, הן לאדם והן לאינטרס הציבורי לא פחותה מהימים פעלת כקצין משטרה.
משרדנו – קובי לוי עורכי דין (לחצו כאן כדי ליצור עמנו קשר), מתמחה בתחום דיני המשפחה, אשר מנוהל על ידי עו"ד קרן לוי, ובתחום הפלילי ע"י עו"ד קובי לוי, ששימש שנים רבות כתובע פלילי וקצין חקירות בתחנות השונות במשטרת ישראל. כך שכל לקוחות משרדנו נהנים מליווי מקצועי גם בתחום הפלילי וגם בתחום דיני המשפחה.