מאז הקורונה מאיה עובדת מהבית, לכן חשוב לה שהאינטרנט בדירה יהיה מהיר. כשהחלה לחוות ניתוקים, קראה לטכנאי, שהמליץ על התקנת ראוטר חדש. כשעברה דירה לאחר מספר חודשים, לבניין שחובר לסיבים אופטיים, היא התקשרה לחברה וביקשה להתנתק ולהחזיר את הראוטר. ואז ציפתה לה הפתעה.
2 צפייה בגלריה
נדהמה מהעסקה
נדהמה מהעסקה
נדהמה מהעסקה
(צילום המחשה: Shutterstock)
לתדהמתה של מאיה, נאמר לה שהיא יכולה להתנתק בכל זמן, אבל תמשיך להיות מחויבת על הראוטר, שאותו רכשה ב-24 תשלומים.
מאיה כלל לא זכרה שחתמה על התחייבות לשלם, ובטח לא לתקופה ארוכה כל כך, אולם, כשהסתכלה בחשבון הבנק ראתה שהיא מחויבת ב-25 שקלים חודשיים, סכום לא גבוה, ולכן אולי לא התייחסה אליו. הסתבר לה שהטכנאי שהתקין לה את הראוטר, חייב אותה בעסקה לרכישת ציוד קצה לאספקת שירותי אינטרנט בתשלומים. "אם לא הייתי מבקשת להתנתק בכלל לא הייתי שמה לב שאני משלמת על הראוטר", היא אומרת. "היה לי ברור שמדובר בתיקון ושדרוג ציוד הקצה הכלול בתוך החבילה".
מה עושים? עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות אומר שבכל עסקה חובה על החברה למסור את מלוא הפרטים באשר לתנאיה ולרכישת ציוד הקצה. במידה והמידע לא נמסר, הצרכן יכול לבטל את העסקה ו/או לדרוש תשלומים שנגבו. "לפי החוק, אם צרכן מבקש להתנתק משירותי תקשורת, החברה חייבת לנתקו תוך שלושה ימי עסקים, או עד שישה ימים, באם נשלחה ההודעה בדואר רשום".
כדאי לדעת: החוק נועד לטפל בזמנו במניעת פגיעה בצרכן, כמו גם בפגיעה בתחרות, שכן, כל עוד הצרכן סורב לניתוק, הוא לא יכול להתקשר עם ספקית תקשורת אחרת, שיכלה להציע לו חבילה אטרקטיבית ומחיר זול יותר.

התולעים כלולות במחיר


מורן הזמינה מנגר פרטי ריהוט לסלון, שכלל שולחן, כיסאות וארון ספרים. שנה לאחר הקנייה נחרדה לגלות תולעי עץ מבצבצות מן הריהוט.

2 צפייה בגלריה
שולחן שוק
שולחן שוק
שולחן עם הפתעה לא נעימה
(צילום המחשה: FREEPIK)

מורן התקשרה למדביר שטען שהחוק אוסר הדברה בגז בבית הלקוח, ועל מנת לטפל בבעיה ולמנוע מהתולעים לפגוע ברהיטים אחרים, יש צורך לפרק את הרהיט, להובילו למחסן, להדביר ולהרכיב בחזרה בבית, ולנוכח העלות, בעצם כבר עדיף לרכוש רהיט חדש. המדביר אמר למורן שהאחריות חלה על הנגר ממנו רכשה את הרהיטים.

קראו גם:

מה עושים? "האחריות על הימצאות תולעים ברהיטי עץ היא עניין שרק בית משפט יכול לפסוק בו, בעיקר כשמדובר בפרק זמן ארוך לאחר הרכישה", אומרת עו"ד מיכל אוחנה מהמועצה לצרכנות.
"מומלץ לרכוש רהיטים מחנויות אמינות ומוכרות. מחובתו של הקונה לבדוק את הרהיט ביום קבלתו, ואם נתגלה פגם או אי התאמה, להודיע למוכר מיידית. מאוד מומלץ, לתעד את הפגם בתמונות ולשלוח הודעה בכתב מיד בדואר רשום. חובתו של המוכר לתקן את הרהיט או להחליפו תוך זמן סביר. לגבי תולעי העץ, זו מחלוקת עובדתית האם הן היו ברהיט, או ש"נדבקו" ממוצר עץ אחר שהיה בבית. כאמור, כשנה לאחר הרכישה קשה לדעת מה מקורם".