כתבתי לא פעם על כללים חשובים לדייט ראשון. איך ליצור רושם ראשוני חיובי בעזרת שפת גוף, איך לבחור את נושאי השיחה המעניינים, כיצד לבחור מקום אופטימלי למפגש, ממה להימנע וכו'.
דבר נוסף, שאנחנו אולי לא מספיק נותנים עליו את הדעת, אך הוא בהחלט חשוב, הוא נושא הלבוש. מעבר לכך שההופעה החיצונית צריכה להיות אסתטית (להגיע בשיער מסודר ובמראה נקי בלי קשר לסגנון הלבוש האישי שלכם), ישנם צבעים מסוימים שמגבירים את רמת האטרקטיביות שלכם.
ובראש סולם האטרקטיביות מתייצב האדום.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
כן, כן, זה הוכח מחקרית!
הוכח כי מי שלובש אדום מגביר את הסיכוי לכך שהוא יצטייר כמושך יותר בעיניי הצד השני. ויש בזה הגיון.
תחשבו על חיות בטבע. למשל, קופות שימפנזה הן אדומות באזור הבטן סביב תקופת הפוריות כאשר הן מוכנות להזדווג. הצבע האדום עוזר להן להפוך להיות יותר אטרקטיביות בעיני הזכרים ומגביר את סיכויי ההזדווגות.
הצבע הנפוץ ביותר אחרי שחור ולבן הוא אדום. הוא נקשר במוחנו לחיים, לריגוש, לנמרצות, לפעלתנות, לאנרגיית חיים, לתשוקה וגם לעונג. האדום מבטא גם את כוח הרצון, את האופי הדומיננטי, ובפרשנותו המוגזמת הוא יכול לבטא גם מוחצנות ותוקפנות.
יש המייחסים לאדום תכונות מרפאות: הוא ממריץ את מערכת העצבים, מגרה ומעורר תיאבון ומעודד תהליכי מטבוליזם בגוף.
לא במקרה הצבע האדום מככב בלוגו של מותגים רבים כל כך, כמו קוקה קולה, מקדונלדס, פיצה האט ועוד. אולי משום שרואים בו פוטנציאל של מעורר תיאבון.
אצל הסינים, הגוון האדום מייצג חיים ונחשב לכזה שמביא מזל. אצל הנוצרים הוא נתפס כסימן של אהבה וכוח. ואצלנו, לא פעם אנחנו פוגשים אנשים שמצטיידים בסרט אדום על פרק ידם, נגד עין הרע.
ובלי קשר לתרבות, הוא צבע הדם הזורם בעורקנו, ומה יכול להיות חשוב מזה?
בעולמם של בני האדם והדייטים, כמובן שהכל נתון לטעם אישי ולפרשנות. ועדיין, לצבעים שאנו לובשים בהחלט יש השפעה על המתבונן והמפרש.
בניסוי שנערך, הציגו בפני גברים תמונות של אותה אישה: פעם אחת כאשר היא לובשת חולצה בצבע ירוק ופעם אחרת לבושה בחולצה אדומה.
בגדול, הם הביעו התעניינות גבוהה יותר כלפי האישה כאשר היא לבשה אדום.
מסקנה: תלבשו כמה שיותר אדום.
זה צבע האהבה. לא סתם ילדים צובעים לבבות באדום.
הראלה ישי, שדכנית לחילוניים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
http://doolev.vidisnet.co.il/1-
www.doo-lev.co.il