"כשסתיו אמרה לי שהיא נוסעת למסיבה בדרום בליל שישי, אפילו לא הרמתי גבה. סמכתי עליה שהיא יודעת לאן היא נוסעת ושהמקום בטוח. לא שאלתי שאלות" נזכרת ליאת בן דוד (48) מבית שאן "ב- 1:00 בלילה היא שלחה הודעה שהיא הגיעה וב- 3:00 התעוררתי ורשמתי לה 'תהני ותשמרי על עצמך'".
2 צפייה בגלריה
ליאת בן דוד
ליאת בן דוד
ליאת בן דוד
(צילום: פרטי)

ליאת נשואה לאדיר ואמא לארבע בנות (סתיו 22, ליאם 19, נועה 15, נטע 11) מנהלת סביבת עבודה במפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל, לא תיארה לעצמה שהבוקר של השבת ה- 7/10 ישנה את גורל משפחתה ושל משפחות רבות אחרות לנצח.
כיצד חווית את ה-7.10?
"ביום שבת בשעה 8:30 חברה של סתיו שהיא בת בית אצלנו, הגיעה אלינו הבייתה (בעלי היה בבית הכנסת) והיא העירה אותי בעדינות וסיפרה לי שהייתה חדירת מחבלים לאזור המסיבה.
לקחתי בבהילות את הטלפון וראיתי שסתיו שלחה לי הודעה שבה היא כותבת שהיא אוהבת אותנו ומבקשת שנתפלל עליה. מיד התקשרתי אליה ושמעתי אותה מתנשפת תוך כדי ריצה וקולות של יריות. ניתקתי את הטלפון, ביקשתי שיקראו לבעלי מבית הכנסת ומאותו הרגע פנינו לכל מי שיכול לסייע לנו להציל את סתיו מחברים, מהצבא, ממד"א ומהמשטרה. במקביל שוחחנו עם סתיו. בהמשך היא מצאה תעלת ניקוז מתחת לפני הכביש והחליטה שהיא מתחבאת בה ושלחה מיקום.
"כמה רגעים לאחר מכן, מחבל נכנס גם לתעלה לחפש ניצולים והוא ראה שסתיו נמצאת שם, הוא ריסס את כל התעלה והיא נפגעה מ-9 כדורים שפגעו בגפיים שלה. במעט הכוחות שנשארו לה היא כתבה שהיא נפגעה, שאלה הרגעים האחרונים שלה ושהיא מבקשת למסור לכולם אהבה. בנס, לאחר שעתיים, הגיעו לוחמים של שירות בתי סוהר שהצילו אותה. היא פונתה לסורוקה ואנחנו הגענו לשם מיד שהודיעו לנו".
מה היה מצבה?
"למרבה המזל, הפציעות שלה היו שטחיות, הגוף שלה מלא רסיסים. היא עברה ניתוחים וצפויה לעבור ניתוחים נוספים. היא הייתה מאושפזת חודשיים ולאחר מכן היא חזרה הבייתה להמשך שיקום".
מה השתנה מאז בחיים האישיים ובעבודה?
"החיים האישיים השתנו לגמרי. יש לנו בבית ילדה נפגעת פעולות איבה, וכתוצאה מהאירוע הזה, אנחנו הרבה יותר חרדים בחיי היום יום. יש לנו התמודדות לא פשוטה, ואנחנו נעזרים באנשי מקצוע".
מהם האתגרים העיקריים שאת מתמודדת איתם מאז פרוץ המלחמה?
"לייצר איזון רגשי על מנת שאני אוכל להישאר חזקה עבור המשפחה שלי".
רגע אחד שנחקק בזיכרונך מהחודשים האחרונים?
"לאחרונה נסענו המשפחה וסתיו למתחם המסיבה ברעים. הדבר הכי בולט היה הניגודיות בין כמות הנרצחים במקום רק לפני חודשים בודדים לבין היופי עוצר הנשימה של האזור שעכשיו הוא בשיא פריחתו".

2 צפייה בגלריה
ליאת עם בעלה והבת סתיו
ליאת עם בעלה והבת סתיו
ליאת עם בעלה והבת סתיו
(צילום: פרטי)

כיצד החברה יצרה עבורך אמצעי תמיכה?
"במהלך כל החודשיים כשסתיו הייתה מאושפזת- קיבלתי תמיכה מקיפה בכל היבט: שקט נפשי מהעבודה, ביקרו אותנו גם בבית חולים וגם את הילדים שנשארו בבית, תמכו בנו עם טלפונים יום יומיים, דאגו לליווי של אנשי מקצוע וקיבלנו משלוחים של ממתקים. זה מאוד עזר ובעיקר חימם את הלב לדעת כמה חושבים עלייך".
דברים שגילת בעצמך ולא ידעת?
"אני חושבת שאחד החששות הגדולים של אמא לילדים הוא שיקרה משהו לילדים וזה בדיוק מה שקרה, ועוד כשסתיו כל כך רחוקה מאיתנו. למרות שהיה קושי רב בסיטואציה, שמרתי על קור רוח, לא נשברתי, נשארתי חזקה בשבילה וניהלתי את האירוע עד הסוף הטוב".
איזה מסר אופטימי את מעבירה לעצמך ולסובבים אותך בתקופה מורכבת זו?
"להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה".

פעילות שטראוס במלחמה


  • נארזו והופצו על-ידי עובדים מתנדבים 23,000 חבילות עידוד משפחתיות ממוצרי שטראוס למלונות המפונים
  • ערכות מילואימניקים: חולקו 450 חבילות ליחידות מילואים בכל רחבי הארץ עם מוצרים האהובים על החיילים (קפה טורקי, תפוצ'יפס, חטיפי אנרגיה ועוגיות).
  • הוקמה סיירת עידוד שהגיעה לכ-60 נקודות של לוחמים או משפחות מפונות, עם המוצרים של שטראוס, בהשתתפות אמנים במטרה לשמח ולעורר תקווה.
  • חולקו 4,000 בקבוקים רב פעמיים והותקנו 225 ברי מים בתרומה לרווחת המשפחות המפונות ואנשי ונשות כוחות הביטחון.
  • קוימו עשרות ימי התנדבות עם הקהילות המקומיות בכל רחבי הארץ, בדגש על מרכז המפונים הגדול ביותר באילת.
  • הנהלת הקבוצה עם גורמי המקצוע בחרה בנושא שיקום החקלאות בעוטף עזה וסיוע לחקלאים עם חזרתם לשדות כנושא דגל שילווה את החברה בשנה הקרובה. במסגרת נושא זה, עובדי החברה התנדבו כ-1,000 שעות בעבודה חקלאית במשך 20 ימים, חולקו שוברים בסך מאות אלפי שקלים לחקלאים לקניית מוצרי שטראוס כמענה ראשונה והוקמה קרן ייעודית לסיוע לחקלאים בשיתוף עם "לקט ישראל".

-בחסות קבוצת שטראוס-
פורסם לראשונה: 08:59, 06.03.24