עיריית חיפה הודיעה על התפרצות קורונה בשכונת קרית שמואל. הרב אלי הכרמי תושב השכונה שחלה אף הוא בקורונה, קורא לציבור לשמור על ההנחיות. "אנשים צריכים לדעת שיש הדבקה וצריך להקפיד על הכללים", אמר.
2 צפייה בגלריה
קרית שמואל
קרית שמואל
"אנשים צריכים לדעת שיש הדבקה". קרית שמואל
(צילום: נחום סגל)
קראו גם:
לפני כשבוע נקבע כי חיפה היא עיר כתומה על פי תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו. לטענת העירייה, מנתונים שהיא מקבלת מהרשויות השונות ניכר כי ישנם 117 חולי קורונה בקרית חיים ושמואל, כאשר 65 מתוכם בקרית שמואל.
לאור זאת רב השכונה, אלי כרמי שחלה אף הוא בקרונה, קרא לתושבי הקריה להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. "אני חולה משבת שעברה, היו לי תסמינים קלים למשך מספר ימים, אבל עכשיו אני מרגיש טוב", אמר.
2 צפייה בגלריה
קרית שמואל
קרית שמואל
ממתינים להנחיות. קרית שמואל
(צילום: נחום סגל)
"בחגים אנחנו נפעל על פי הוראות משרד הבריאות. אנחנו ממתינים להנחיות, לאנשים זה לא ברור. הממשלה לא החליטה, הקבינט ומשרד הבריאות לא החליטו. בינתיים יש לנו מנייני רחובות. ואם יהיה צורך זה יימשך כך גם בחגים אם זה היה אפשרי".
אנשים חוששים?
"לא נשמע לי שאנשים מאוד מודאגים, אבל כרגע העירייה עושה פעולות כדי לעורר את סף הדאגה. במסגרת זו גם פרסמתי את ההודעה לציבור. במטרה להעלות את המודעות לנושא. אנשים צריכים לדעת שיש הדבקה וצריך להקפיד אמורים להיות גם פרסומי רחוב. אני קורא לתושבים לשמור על ההנחיות".
לדברי תושב העיר, אחת הסיבות להתפרצות היא שרבים נהגו שלא להקפיד על הנחיות. "לא כולם הולכים עם מסכות ורבים לא שומרים על הנחיות. לאחרונה התקיים אירוע משפחתי בו השתתפו כ-120 אנשים. האנשים שם ישבו בצפיפות וללא מסכות.
"זה נגמר בלפחות 15 אנשים שנדבקו, ואי אפשר לדעת על כולם", אמר. "ישנם גם זרמים מסוימים שמתכחשים לקורונה ולא מתייחסים להנחיות. זה מצב מאוד בעייתי. אני מקווה שאנשים עכשיו יקפידו יותר וישמרו על החיים שלהם ושל כל הסובבים אותם".
בתוך כך, אמש (רביעי) קיבלו הורים לתלמידים בבית הספר אהרון הרואה בקריה, הודעה על הימצאות חולה מאומת בבית הספר. בעקבות זאת תלמידי כיתה ה' נדרשו להישאר ביתם עד לסיום החקירה האפידמיולוגית.
"לא ברור למה בכלל פתחו את הלימודים. מרגע שנפתחה השנה בכל יום נמצאים חולים במערכת החינוך. איך אפשר ללמוד ככה בכלל? זה פשוט מיותר", אמרה אם בבית הספר. "ההודעה על חולה מאומת בבית הספר הלחיצה את ההורים. זה נראה עכשיו קרוב מתמיד, וזה מפחיד".
פורסם לראשונה: 14:10, 10.09.20