במוזיאון הנודד זומו שבקריית ים תתקיים הערב (חמישי, 20:00) מסיבת השקה חגיגית לספרה החדש והשלישי במספר של המשוררת המוערכת מיטל ניסים - 'לא אבודה בקריון'.
מיטל נסים, ילידת 1983, גרה בקריות, נשואה ואם לשני ילדים. זכתה בפרס אביב לשירה על ספרה השני 'מורה עובדת קבלן'. שירתה מתפרסמת במוספים ספרותיים רבים והיא עוסקת במתח שבין הפרובנציאליות לבין העיר הגדולה מנקודת מבט מעמדית ותודעה מזרחית.
1 צפייה בגלריה
המשוררת מיטל ניסים (צילום: ניבה בן עמי)
המשוררת מיטל ניסים (צילום: ניבה בן עמי)
המשוררת מיטל ניסים (צילום: ניבה בן עמי)
ספרה החדש הינו פואמה ארוכה על הקריון, ככיכר העיר המרכזית. ניסים מאפיינת בו דור שגדל במרחב הקניוני במבט שמחד הוא נוסטלגי ומאידך הוא ביקורתי. הביקורת מופנית כלפי תרבות הצריכה ומציעה כי האדם הוא בהכרח צרכן, וכן כי המרחב הצרכני הוא כל עולמו.
"אין מקום מוצלח יותר לקיים בו את ההשקה מאשר המוזיאון הנודד זומו שממוקם במבנה הישן של בית החרושת לקרח בקריית ים", נמסר בהודעה לרגל צאת ספרה "מבנה ששימש שנים כסופרמרקט וכיום עומד שומם. במקום הוקמה תערוכה קבוצתית מרהיבה שעוסקת גם היא בין השאר בתרבות הצריכה".
מיטב המשוררות והמשוררים של איזור מפרץ חיפה יטלו חלק באירוע ביניהם המשוררות החיפאיות סיגל בן יאיר, סתיו אטלן, עדי סדקה ולילך ובר והמשוררים הצעירים ניסן אליהו כהן ורגב אלהרר, המשורר הלא חיפאי אך המוערך יעקב ביטון וגם אלעד זרט רוויטל מלכה לוין, גרא דוידי ואמיר מנשהוף והמוזיקאים אלי לס ומיכאל וקנין.
ללא ספק צפויה להיות הערב חגיגה של שירה ואמנות שלא מהססת לשים את הקריות בפרט ומפרץ חיפה בכלל, על הבמה, כמרכז אמנותי שוקק ומבעבע שמייצר תוכן אמנותי מקומי ולא מתפשר שמהדהד ובצדק גם במישור הארצי.
"השירה של מיטל ניסים עזרה לי להתאקלם באזור הקריות כשעברתי לגור כאן לפני מספר שנים", סיפר המוזיקאי מיכאל וקנין, "היא עזרה לי להתחבר למקום ולאהוב אותו".