הפרסומים האחרונים של סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, בכובעו הנוסף, יו"ר התנועה החברתית בקרית ביאליק, הצליחו לגרום ללא מעט תהיות ואי בהירות.
2 צפייה בגלריה
"תחושת מיצוי". בכר | צילום: פרטי
"תחושת מיצוי". בכר | צילום: פרטי
"תחושת מיצוי". בכר | צילום: פרטי
לאחרונה ערך מזוז מסיבת עיתונאים והכריז על החברים שהוצבו בנבחרת המובילה של רשימתו בבחירות הקרובות. בנבחרת נכלל גם משה בכר, המכהן כחבר מועצת העיר מטעם הסיעה.
שמו ותמונתו של בכר הופיעו אף בפרסומים של מזוז כחבר בנבחרת המובילה. אלא שלטענת בכר, הפרסומים אינם נכונים. לדבריו, בתום הקדנציה בכוונתו לפרוש מהסיעה של מזוז. לאורך כל כהונתו בתנועה החברתית שימש בכר, הקול השקול, נאמן לאמונותיו ולדרכו, אף כי נדרש פעמים רבות לפעול בהתאם לרצון הסיעה, וכל זה בלי פרסום עצמי מחוץ לאור הזרקורים.
אחרי שנבחר מזוז לכנסת, הוקפץ בנו עידן לראש הרשימה, אבל בכר נשאר במועצה והמשיך לפעול מטעם התנועה החברתית. כעת טוען בכר, שהוא החליט לפרוש מהסיעה לאור תחושת מיצוי.
"כמי שרואה עצמו ממשיך בעשייה ובמעורבות הציבורית ומתוך תחושת מיצוי במקומי, אני פורש מהסיעה". לטענתו, הפרסום שהוא ברשימה לא תואם איתו כלל ונעשה ללא ידיעתו. כמו כן לטענתו נעשה שימוש בתמונה ישנה שלו.
בכר אינו פוסל התמודדות למועצה ברשימה עצמאית או לחלופין במפלגה אחרת, ולדבריו קיבל לא מעט הצעות עד כה. "אין בכוונתי לעזוב את החיים הציבוריים, והמשך דרכי ברורה - להמשיך ולהשפיע בפעילותי למען התושבים".
גם תא"ל משה (שיקו) זנה, קצין צה"ל, נכלל בנבחרת המובילה, ותמונתו (במדים) פורסמה כמי שתומך בתנועה החברתית, שירת 22 שנה בחיל הים, קורס חובלים, וכיהן כראש מספן הציוד בחיל. אלא שזנה אינו מתגורר בקרית ביאליק ואינו יכול להתמודד ברשימה למועצה או לפעול בה.
"אני ממש לא מתמודד ברשימה של מזוז", אמר השבוע זנה. "מזוז ביקש את תמיכתי במהלך שלו, היתה אי הבנה, וכתוצאה מכך פורסמה התמונה שלי. שמי לא יופיע יותר, לא בהתמודדות ולא בתמיכה. אני לא מתעסק בפוליטיקה ומתרחק מזה כמו מאש. גדלתי בקרית ביאליק, והיום אני גר בעדי". לאחר תגובתו זו ביקש זנה להבהיר כי הוא תומך במזוז.
מידע נוסף שנכלל בפרסומים של מזוז וגרם להרמת גבה הוא שמו של ראש העיר, אלי דוקורסקי, בסמיכות לאות של מזוז. גורמים פוליטיים בעיר טענו, כי יש בפרסום זה משום הטעיה, כי תומכי דוקורסקי עלולים לטעות ולשים את האות שלו בקלפי, במקום זו של דוקורסקי.
דוקורסקי: "כנראה להשתמש בשם שלי זה מותג. הפרסום לא תואם איתי, ואשוחח על כך עם ירון מזוז".
2 צפייה בגלריה
"לא נעמוד בדרכו". מזוז | צילום: נחום סגל
"לא נעמוד בדרכו". מזוז | צילום: נחום סגל
"לא נעמוד בדרכו". מזוז | צילום: נחום סגל
מזוז מסר: "כל עוד בכר הוא חבר מועצת עיר, הוא שייך לתנועה החברתית, אלא אם כן הוא יבקש אחרת. אם הוא יבקש לסיים את תפקידו, לא נעמוד בדרכו. אלו דברים שצריכים להיסגר בינינו לבינו, אין עוד סיכומים בעניין. זנה הוא תומך ברשימה ברמ"ח אבריו.
"משפחתו מתגוררת בקרית ביאליק, והוא תומך בתנועה החברתית. השבוע התמונה לא תופיע בפרסומים, כי הוא לא מועמד למועצת העיר, הוא תומך בתנועה החברתית.
לעניין דוקורסקי: "אנו תומכים באלי דוקורסקי לראשות העיר, ומריצים רשימה למועצת העיר - התנועה החברתית, הכוללת את מיטב בניה של קרית ביאליק. אני מתואם עם דוקורסקי כבר למעלה משנה, כשהוא ביקש את תמיכת התנועה החברתית לבחירות בעיר".