קיצוץ כואב: החשב המלווה החדש של המועצה הדתית בקרית אתא, רו"ח ניסים דוידוב, וגזבר המועצה, יהודה כהן, כינסו בשבוע שעבר את עובדי המועצה והודיעו להם על שורה של צעדים, שתכליתם לשפר את מצבה הכספי של המועצה.
קראו עוד על הרב הספרדי: משכורתו של הרב עוקלה בגלל חוב ארנונה הרב מימון תובע מיליונים מהמועצה הדתית הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
בין השאר הודיעו דוידוב וכהן כי עובדי המועצה שמקבלים אחזקת רכב וטלפון, בהם הרב הראשי של העיר, אליהו מימון, רבני השכונות, הממונה על המועצה הדתית, עמרם בניזרי ועוד, ייאלצו בתקופה הקרובה לוותר על תשלומים אלה וכן לא יינתן שכר עבור שעות נוספות. בתגובה שלח הרב מימון מכתב חריף למשרד הדתות, שבו הוא טוען כי יתקשה לתפקד בתנאים אלה.
כזכור, המועצה הדתית בעיר מתקשה בחודשים האחרונים לעמוד בכל התשלומים ובתשלום המשכורות. במהלך החודשים האחרונים שולמו משכורות באיחור, וכך גם החודש. בעבר כבר הועלו מספר תוכניות לצמצום על מנת לשפר את מצבה הכספי של המועצה, כמו הוצאה לפנסיה של חלק מרבני השכונות ועוד. לאחרונה נכנס לתפקיד חשב מלווה חדש וכן גזבר חדש ושניהם מנסים לשפר את מצבה הכספי של המועצה.
ביום רביעי שעבר, כאמור, כינסו כהן ודוידוב את העובדים והודיעו להם על ביצוע צעדים כואבים במטרה להבריא את המועצה, בהם הפסקה זמנית של התשלומים עבור אחזקת רכב וטלפון וכן ביטול השעות הנוספות.
אחד הנפגעים העיקריים מהמצב הוא הרב הראשי, אליהו מימון, אשר מיד שקיבל את ההודעה שלח מכתב חריף למשרד הדתות בו הוא טוען כי ללא תשלום הוצאות, הוא יתקשה לתפקד כרב עיר. בשיחה ל"ידיעות המפרץ" אמר הרב מימון: "הצעד שנעשה לא מקובל.
איך אני אמור להגיע לחתונות ולהלוויות אם לא משלמים לי אחזקת רכב? איך אתפקד ללא טלפון? גם כך אין תנאים במועצה הדתית בקרית אתא: אין לי לשכה לבד, אני חולק חדר עם עוד כמה רבנים, אין לי מזכיר, אני נאלץ לקבל קהל בביתי. כעת גם מורידים אחזקת רכב וטלפון. זהו דבר שלא יעשה".
יצוין, כי הרב מימון אינו מקבל שכר כבר יותר מחודשיים בעקבות עיקול שהוטל על ידי העירייה על משכורתו בשל טענה לחוב ארנונה ישן. לדברי הרב, פנה עורך דינו לעירייה על מנת להסדיר את הנושא, אבל לא קיבל כל תשובה.
הממונה על המועצה הדתית בקרית אתא, עמרם בניזרי: "הצעדים שבהם נקטנו זמניים על מנת שנוכל לבדוק לעומק את מצבה הכספי של המועצה הדתית. אני מקווה שבתוך חודשיים יתברר שאנחנו יכולים לעמוד בתקציב ואז נוכל להחזיר את התשלומים. אני לא מעלה על דעתי מצב שהרב מימון או רב אחר לא ייסעו להלוויה או לחתונה בשל הקיצוץ".
מהעירייה נמסר: "בשל צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטים. העירייה פעולת בהתאם לנהלים בכל הקשור לפעולות גבייה. לא ברור לנו מדוע נעשים ניסיונות לפתור את הנושא באמצעות התקשורת".